Home Moto WSBK La egalitate cu piloții din WSBK: Reiterberger revine în forță!

La egalitate cu piloții din WSBK: Reiterberger revine în forță!

Vizualizări: 1538

Markus Reiterberger, pilotul înlocuitor BMW, termină în puncte în ambele curse din Campionatul Mondial de Superbike de la Cremona și se prezintă ca un jucător puternic în echipă

De două ori în top 15, deși condițiile au fost extrem de dificile din cauza penalizării și a dublei penalizări pentru tur lung: Revenirea lui Markus Reiterberger în WSBK a fost foarte reușită.

Reiterberger a fost singurul dintre cei trei piloți germani care a terminat în puncte în cele două curse principale ale Campionatului Mondial de Superbike de la Cremona (Italia). Sportivul în vârstă de 30 de ani a demonstrat, de asemenea, că este un jucător de echipă puternic, pregătind întoarcerea lui Toprak Razgatlioglu în cel mai bun mod posibil.

Reiterberger

Markus Reiterberger se adaptează foarte repede la motocicleta WSBK

Din cauza condițiilor meteo dificile de vineri, Reiterberger a avut practic o singură sesiune de antrenamente pentru a se obișnui cu versiunea WSBK a BMW M1000RR, cu pneurile Pirelli cu care nu era familiarizat, cu noua echipă și cu circuitul.

Dar Reiterberger s-a adaptat foarte repede la noul mediu și a fost printre primii 10 în unele sesiuni. Performanța germanului în Superpole a fost cu adevărat impresionantă. Cu al șaptelea cel mai bun timp, Reiterberger a provocat o mică senzație. Pe măsură ce a parcurs cel mai bun tur al său personal sub galben, a urcat pe grila de start până la P14.

Sau, mai degrabă, ar fi fost al 14-lea pe grilă. Dar BMW a profitat de efortul germanului pentru a adăuga un motor suplimentar la linia de start a lui Toprak Razgatlioglu (fundal pentru trucul BMW). Reiterberger a fost penalizat pentru acest lucru. El a fost retrogradat în partea din spate a grilei și a trebuit să execute două penalizări de tur lung în ambele curse principale.

Steagurile galbene au împiedicat senzația din Superpole

Cu toate acestea, performanța lui Reiterberger a arătat clar că încă are ce-i trebuie pentru a concura ca pilot obișnuit în Campionatul Mondial de Superbike. „Sâmbătă a fost cea mai bună zi a mea. Am fost mereu între primii 10 și primii 15 și ziua a fost foarte bună, în afară de steagurile galbene din Superpole. În cursă, din păcate, am pierdut un pic din cauza poziției mele de start și a penalizărilor pentru tururi lungi. Dar timpii mei pe tur în cursă au fost buni”, a explicat bavarezul cu modestia sa obișnuită.

Echipa a fost impresionată și de prestația lui Reiterberger. Germanul a fost întâmpinat cu urale de echipajul său și a primit o mulțime de recunoaștere. Duminică, lui Reiterberger i-a fost puțin mai greu să repete performanța de sâmbătă. El s-a luptat cu aderența.

„Am schimbat ceva pe bicicletă care ar fi trebuit să mă ajute. Poate că a fost și din cauza condițiilor. Din păcate, nu am fost la fel de rapid ca sâmbătă”, a spus Reiterberger, care a terminat cursa de duminică în P15.

Ce arată înregistrările de date ale lui Toprak Razgatlioglu

Comparativ cu colegii săi de marcă, Reiterberger nu a trebuit să se ascundă. Fără penalizare, germanul ar fi terminat probabil chiar în fața pilotului obișnuit BMW Scott Redding. Cu toate acestea, la analiza înregistrărilor de date, echipa lui Reiterberger s-a orientat către vârful de lance absolut BMW.

„Am comparat în principal datele cu cele ale lui Toprak pentru că el este pur și simplu cel mai bun. El folosește cel mai bine condițiile date. Dar uneori am folosit și datele lui „Mickey” (Michael van der Mark) pentru comparație”, explică Reiterberger.

„Eu nu tind să fiu atât de rău la frânare. Nu lipsesc prea multe”, dezvăluie pilotul german de BMW. „Dar rularea în viraje și virajele, asta este arta lui Toprak. Ceilalți piloți BMW încearcă să copieze asta.”

Markus Reiterberger face muncă de dezvoltare pentru BMW

Implicarea lui Reiterberger nu a fost doar un avantaj pentru BMW datorită nominalizării unui motor suplimentar. Deși timpul pe pistă a fost foarte limitat, Reiterberger a acționat și ca pilot de dezvoltare.

„Am testat câteva lucruri. Au fost diverse lucruri, cum ar fi electronica și alte detalii”, relatează Reiterberger. „A fost vorba despre colectarea de date. Este bine să ai un pilot de teste care nu este mult mai lent. A fost o oportunitate foarte bună pentru mine să lucrez cu Phil Marron, Chris Schwarz și întreaga echipă. A fost o cooperare plăcută. Mulțumesc, de asemenea, lui Chris Gonschor, care a făcut posibilă această misiune.”

Atmosferă complet diferită față de cea din WSBK 2019

Ultima ieșire a lui Reiterberger în Campionatul Mondial de Superbike a fost în urmă cu aproape cinci ani. Comparativ cu sezonul WSBK 2019, primul an al BMW după revenirea fabricii, proiectul s-a schimbat semnificativ. „Complet!”, confirmă Reiterberger. „A fost așa cum trebuia să fie. Atmosfera în echipă a fost grozavă. Toată lumea a fost prietenoasă unii cu alții, nimeni nu a fost tensionat.”

„Weekendul nu a fost la fel de bun din punct de vedere al rezultatelor, dar mi-a plăcut foarte mult experiența cu echipa”, a declarat un Reiterberger încântat după ieșirea sa la Cremona. „Sunt foarte fericit că am avut această șansă”.

De ce Markus Reiterberger nu vizează o revenire în Campionatul Mondial de Superbike

„Cu toate acestea, sunt conștient că sarcinile mele s-au schimbat între timp. Sunt unul dintre piloții de top în Campionatul Mondial de Anduranță. Asta este treaba mea acum”, spune Reiterberger, diminuând speranțele unei reveniri permanente în Campionatul Mondial de Superbike.

Foamea sa pentru cursele de sprint a fost satisfăcută pentru moment. „Dar, desigur, este întotdeauna ceva minunat și ceva special”, clarifică el fără echivoc. „Dar trebuie să te pregătești pentru asta într-un mod complet diferit. Nu pot veni aici după o cursă de 24 de ore și să mă aștept să rup copaci. Aici nu concurează amatori, ci cei mai buni piloți din lume. Trebuie să lucrezi constant la asta”, recunoaște Reiterberger.

Reiterberger va lupta din nou pentru titlu pentru BMW în Campionatul Mondial de Anduranță anul viitor. Conform zvonurilor, echipa BMW va schimba producătorul de pneuri în EWC și, prin urmare, ar trebui să fie într-o poziție mult mai bună pentru a lupta cu echipele de top de la Yamaha, Suzuki și Honda.

În plus față de angajamentele sale EWC, Reiterberger va continua, probabil, să ajute cu munca de dezvoltare. Cu toate acestea, el așteaptă cu nerăbdare și alte misiuni în echipa de testare WSBK. „Sunt fericit când îmi pot aduce contribuția”, conchide germanul.

Încă nu este clar dacă vârful de lance BMW Toprak Razgatlioglu va putea concura din nou la următorul eveniment WSBK din Aragon. Avansul pilotului turc în campionat s-a micșorat la 13 puncte în weekendul de curse de la Cremona.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version