Home Moto MotoGP Top 5 a fost ratat: Quartararo rămâne fără combustibil pe ultimii câțiva...

Top 5 a fost ratat: Quartararo rămâne fără combustibil pe ultimii câțiva metri

Vizualizări: 1246

Pentru Fabio Quartararo ar fi putut fi de departe cel mai bun rezultat al sezonului, dar în cele din urmă a trebuit să se strecoare pe linia de sosire – motivul: nu mai avea benzină în rezervor

După locul șapte la sprintul de sâmbătă, Fabio Quartararo își propusese un rezultat în primele șase locuri în cursa MotoGP de duminică de la Misano. În cele din urmă, pilotul Yamaha a fost chiar în lupta pentru locul cinci, până când a rămas fără benzină în ultimii câțiva metri.

Francezul a mai pierdut apoi două poziții în fața lui Franco Morbidelli și Maverick Vinales și a coborât pe locul șapte. Acesta a egalat cel mai bun rezultat al său din acest sezon, pe care îl obținuse deja la Portimao și în urmă cu două săptămâni la Misano. Dar frustrarea a fost încă adâncă în final.

„Am rămas fără benzină în penultimul viraj”, a confirmat Quartararo pentru Canal+ și a fost supărat: Este suficient că suntem un pic în urmă cu motorul, iar apoi nici măcar nu durează cursele pentru a încerca să scoatem maximum din ceea ce avem.

„Faptul că terminăm pe locul cinci sau șapte nu schimbă prea multe pentru noi. Contează ritmul pe care l-am avut, dar încă ne lipsesc multe”, a spus Quartararo.

Quartararo

Quartararo, „cel mai bun dintre ceilalți” în spatele Ducati pentru o lungă perioadă de timp

Pornind de pe locul nouă, Quartararo a scăpat de Vinales și Morbidelli în primele două tururi, înainte de a beneficia de căzăturile lui Pedro Acosta și apoi Francesco Bagnaia, mai sus în pluton, pentru a urca pe locul cinci.

Acolo, pilotul Yamaha a reușit să reziste până cu câțiva metri înainte de final și aproape că a devenit „cel mai bun dintre ceilalți” în spatele celor patru piloți Ducati din față. Dar Quartararo a fost mai frustrat de altceva decât de această oportunitate ratată.

„Cred că ceea ce este frustrant nu este nici măcar faptul că am pierdut acea poziție a cincea, ci să văd cât de puțină putere are motorul nostru și că consumăm o cantitate uriașă pentru că nu am terminat cursa. Acesta este singurul lucru care este un pic frustrant”, spune campionul mondial din 2021.

„Cel mai important lucru este că ritmul a fost bun. Am făcut aproape toate tururile în timpi de 1:31, așa că sunt destul de fericit. Cred că am avut un ritm foarte bun. Speranța este să obținem un astfel de rezultat și în Indonezia pentru a vedea dacă nivelul este bun peste tot sau doar aici.”

Deși îmbunătățirile de la Yamaha „nu sunt uriașe”, francezul recunoaște că „de îndată ce vezi un mic progres, motivația este acolo. Știu că pot reuși să împing un pic mai mult la limită, așa că asta îmi face plăcere.”

Acest lucru nu i-a scăpat nici lui Morbidelli, care a rulat în spatele lui Quartararo pentru aproape întreaga cursă înainte de a-l depăși datorită defecțiunii la benzină. „Fabio a fost foarte solid și rapid în acest weekend. A fost bun în fiecare sesiune. Se poate vedea că face progrese”, a declarat pilotul echipei Pramac Ducati.

El explică faptul că nu a reușit să depășească singur: „Fabio pilotează foarte inteligent. Stilul său este să frâneze foarte adânc în viraje, ceea ce face o manevră de depășire. Și pentru că aveam deja zero puncte în ultima cursă, nu am vrut să îmi asum niciun risc. Așa că l-am urmărit și l-am studiat pe tot parcursul cursei.”

Quartararo: La ce trebuie să mai lucreze Yamaha

Tendința ascendentă la Yamaha a fost deja evidentă vineri, când Quartararo a terminat sesiunea pe locul cinci. „A trecut mult timp de când nu a mai fost cazul”.

El a ajuns apoi direct în Q2, așa cum a făcut în primul weekend de la Misano. Întrebat dacă se conturează o tendință generală, pilotul Yamaha rămâne prudent: „Este încă prea devreme pentru a spune, dar este minunat că ne îndreptăm în această direcție pas cu pas.”

„Nu ne-am calificat bine în Aragon, dar am fost capabili să luptăm pentru mai mult și am avut un ritm mai bun, iar acum din nou aici. Va fi interesant să vedem unde ne aflăm în următoarele două sau trei curse. Dar să sperăm că putem face încă un pas pentru restul sezonului”.

În ceea ce privește modificările specifice aduse modelului Yamaha M1 pentru cel de-al doilea weekend de la Misano, Quartararo dezvăluie: „Comparativ cu ultimul weekend de curse, am schimbat puțin configurația pentru față și folosim un motor diferit”.

„Cu toate acestea, nu este un motor care să ne ofere mai multă performanță, ci mai degrabă care să ne ajute să rulăm un pic mai ușor. De asemenea, am făcut unele ajustări la sistemul electronic.”

Prin urmare, Yamaha a trecut la o versiune de motor mai slabă, dar care permite o manevrabilitate mai bună – o decizie care a dat roade, chiar dacă Quartararo se plânge: „Din păcate, ne lipsește puterea motorului, în special în cursă, pentru a putea lupta. Iar în calificări, ne lipsește aderența pentru a fi mai rapizi”.

„Dar cel puțin mă pot bucura din nou pe motocicletă. Nu-i mai văd pe cei din top foarte departe. Asta mă face fericit și arată că facem progrese bune. Știm unde ne luptăm și asta ne ajută să lucrăm la punctele slabe.”

Întrebat care sunt acestea, Quartararo spune: „În afară de aderență și performanțele motorului, trebuie să îmbunătățim în special sistemele electronice. Controlul nostru al tracțiunii nu este atât de grozav, la fel ca sistemul anti-wheelie. Nu vom găsi una sau două zecimi cu un singur lucru. Este suma diferitelor lucruri”.

Weekendul de cursă s-a încheiat prematur pentru coechipierul lui Quartararo, Alex Rins. După ce acesta se simțise deja rău vineri, echipa a anunțat retragerea sa după o nouă încercare în a doua sesiune de antrenamente libere de sâmbătă.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version