Home Rally World Rally Championship WRC Rally Central Europe 2024: Ott Tänak câștigă după ce favoriții au...

WRC Rally Central Europe 2024: Ott Tänak câștigă după ce favoriții au dispărut

Vizualizări: 5276

WRC: După ce Thierry Neuville și Sebastien Ogier și-au irosit șansele de victorie, Ott Tänak câștigă Raliul Europei Centrale – Hyundai și-a asigurat titlul piloților

Pilotul Hyundai Ott Tänak a câștigat duminică Raliul Europei Centrale, penultima etapă a Campionatului Mondial de Raliuri 2024 (WRC). Estonianul a beneficiat de erorile de conducere ale rivalilor săi Sebastien Ogier (Toyota) și Thierry Neuville (Hyundai), printre alții, care au ratat șansa de a câștiga.

După 18 probe speciale de 302,51 kilometri, Tänak avea la sosire un avans de 7,0 secunde față de Elfyn Evans (Toyota). Neuville a fost al treilea (+39,8 secunde). Cu acest rezultat și abandonul lui Ogier pe penultima probă specială, un lucru este sigur: pentru prima dată în istoria Campionatului Mondial de Raliuri, un pilot Hyundai va deveni campion mondial al piloților.

Neuville călătorește spre finalul sezonului din Japonia (21-24 noiembrie) cu un avans de 26 de puncte față de coechipierul său Tänak, unde mai sunt încă în joc maximum 30 de puncte. Ogier și Evans nu-l mai pot ajunge pe Neuville acolo. Hyundai are de asemenea o șansă bună în lupta pentru titlul constructorilor. Hyundai are un avans de 21 de puncte față de Toyota înaintea ultimei runde a sezonului.

wrc

O luptă în patru pentru poziția de lider pe alocuri

La raliul pe macadam prin Germania, Austria și Republica Cehă, piloții au trebuit să se confrunte cu condiții dificile încă de la început. Unele dintre drumuri erau umede din cauza rouăi de peste zi sau a ploii slabe, frunzișul făcea suprafața și mai alunecoasă, iar uneori ceața obstrucționa vizibilitatea.

Cu toate acestea, s-a dezvoltat o luptă sportivă de înaltă clasă pentru poziția de lider, în care au fost implicați uneori patru piloți – Neuville, Ogier, Tänak și Evans. După ce Ogier a stabilit ritmul la începutul raliului, Neuville a preluat conducerea vineri.

El și-a apărat această poziție sâmbătă dimineață, înainte de a comite două erori de conducere pe a unsprezecea probă specială. Mai întâi, Neuville a derapat, apoi a părăsit șoseaua pe o pistă ușor umedă din cauza unui condus prea optimist și nu a găsit drumul înapoi pe pistă decât după un ocol scurt peste un câmp. Ca urmare, Neuville a pierdut 30 de secunde și odată cu ele șansa la victorie.

A 21-a victorie în WRC pentru Ott Tänak

Duelul pentru victorie a fost acum Ogier versus Tänak. Diferența a fluctuat de la etapă la etapă, dar nu a fost niciodată mai mare de 5,2 secunde. Tänak a preluat conducerea pentru prima dată pe a 16-a din cele 18 probe speciale. Doar o etapă mai târziu, Ogier a făcut o greșeală rară de conducere.

La scurt timp după start, el a ieșit de pe șosea, s-a izbit de un stâlp de lemn și a fost nevoit să parcheze mașina. Acest lucru i-a eliberat calea lui Tänak, care a trebuit doar să conducă spre victorie. Aceasta a fost a 21-a victorie a lui Tänak în Campionatul Mondial de Raliuri și a doua din acest sezon.

„Când lupți împotriva unui prieten și apoi se întâmplă așa ceva, este dificil să găsești cuvintele potrivite”, a spus Tänak la sosire, gândindu-se încă la retragerea lui Ogier. „Totul s-a schimbat rapid. Am condus o etapă curată și am adus punctele acasă”.

Evans a terminat pe locul doi pe podium pentru a șasea oară în acest sezon. Galezul încă așteaptă prima victorie a sezonului în ceea ce a fost un sezon dezamăgitor pentru el în general. „Desigur, este dificil să fii complet mulțumit după un weekend ca acesta. A lipsit ceva aici și acolo. Nu a fost un weekend grozav, dar a fost unul bun”, a declarat Evans, rezumând raliul din punctul său de vedere.

Hyundai are titlul piloților în siguranță

Cu locul trei, Neuville a reușit să limiteze pagubele după greșeala sa de sâmbătă. La finalul sezonului din Japonia, el practic trebuie doar să termine în fața lui Tänak pentru a-și asigura titlul pentru prima dată în lunga sa carieră în WRC. „Am vrut să câștigăm titlul aici, dar după greșeală am știut că va fi dificil. Acum urmează Japonia, iar avansul nostru este încă mare”, spune Neuville.

Locul patru la Raliul Europei Centrale i-a revenit lui Takamoto Katsuta (Toyota). Pilotul japonez, care a trebuit să ia o pauză după o performanță slabă la Raliul Chile, a revenit cu un rezultat solid. El a fost primul pilot din istoria Campionatului Mondial de Raliuri care a primit o penalizare de timp pentru că a mers prea repede într-o șicană virtuală.

Locul cinci i-a revenit lui Gregoire Munster (Ford). Nikolai Gryasin (Citroen), câștigătorul clasamentului WRC2, a urmat pe locul șase în clasamentul general. Oliver Solberg (Skoda), Filip Mares (Toyota), Miko Marczyk și Kajetan Kajetanowicz (ambii Skoda) au completat top 10 cu alți piloți Rally2.

Griebel, cel mai bun german pe locul 13

Marijan Griebel (Skoda), proaspăt încoronat de patru ori campion german la raliuri, a terminat pe locul 13 în clasamentul general. Armin Kremer (Skoda, locul 15), câștigătorul clasamentului WRC2 Masters, a fost un alt erou local care a terminat în top 20.

Raliul Europei Centrale a fost dezamăgitor pentru Andreas Mikkelsen (Hyundai) și Adrien Fourmaux (Ford). Mikkelsen s-a retras din primul său eveniment WRC din luna aprilie a acestui an vineri, după o derapaj, iar Fourmaux a avut aceeași soartă sâmbătă.

Tânărul Sami Pajari de la Toyota a avut o nouă prestație bună la al treilea său start într-o mașină de Rally1, dar nu a fost recompensat. Aflat pe locul șase, el a abandonat pe a 15-a probă specială de duminică după o răsturnare. Pajari și copilotul Enni Mälkönen nu au fost răniți.

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version