Home F1 Dublă victorie Ferrari, Norris rămâne în urma lui Verstappen după penalizare!

Dublă victorie Ferrari, Norris rămâne în urma lui Verstappen după penalizare!

Vizualizări: 2332

Ferrari a realizat o dublă la Marele Premiu al SUA de la Austin, dar duelul dintre rivalii din campionatul mondial Max Verstappen și Lando Norris a fost cel care a provocat cea mai mare agitație

Charles Leclerc și Carlos Sainz au obținut o dublă victorie la Marele Premiu al SUA de la Austin și au asigurat a patra victorie a echipei lor în acest sezon. Cu toate acestea, subiectul zilei de pe Circuit of The Americas din Texas a fost duelul direct dintre Max Verstappen de la Red Bull și Lando Norris de la McLaren, care a fost decis în cele din urmă de comisari. Verstappen și-a extins astfel avansul în campionatul mondial.

Scena decisivă a avut loc cu puțin timp înainte de finalul Marelui Premiu al SUA: Norris a vrut să îl depășească pe Verstappen pe exteriorul virajului 12 de la capătul liniei drepte din spate și să ocupe locul al treilea, însă Verstappen nu i-a lăsat loc acolo și a ieșit de pe pistă, forțându-l pe Norris să treacă și el prin zona de degajare. Comisarii au considerat că aceasta a fost o „depășire în afara pistei” și l-au penalizat pe Norris.

ferrari

Verstappen a transmis prin radio imediat după scenă: „M-a depășit în afara pistei. Trebuie să dea poziția înapoi”. Dar Norris nu a făcut acest lucru.

După cursă, Verstappen nu a dorit să comenteze mai mult: „Am părerea mea, dar nu trebuie să o spun aici. Voi lăsa comisarii să rezolve problema”. Pe de altă parte, Helmut Marko, directorul sportiv al Red Bull, a declarat: „Cred că penalizarea a fost justificată”.

Andrea Stella, șeful echipei McLaren, vede lucrurile altfel: „Cred că comisarii au intervenit în mod nepotrivit în minunatul motorsport. Amândoi au condus în afara pistei. Așa că amândoi au obținut un avantaj. Pentru noi, nu a existat nicio îndoială că manevra a fost corectă”.

„Așa că este păcat, pentru că asta ne costă un loc pe podium. Iar decizia nu poate fi contestată. De aceea, acest capitol este deja închis pentru noi”, a spus Stella. Post scriptum: „Și am acceptat că am fost îndepărtați în primul viraj”.

Norris însuși împărtășește părerea lui Stella și subliniază că Verstappen a ieșit și el de pe pistă. „Deci, în mod clar, el a intrat prea tare și, de asemenea, a obținut un avantaj ca rezultat. Dar nu eu fac regulile și nu mă plâng”, a declarat Norris

Celelalte poziții în puncte la Austin au fost ocupate de Oscar Piastri la al doilea McLaren, George Russell la Mercedes, Sergio Perez la Red Bull, Nico Hülkenberg la Haas, Liam Lawson la Racing Bulls și Franco Colapinto la Williams. Lewis Hamilton, câștigătorul recordului de Formula 1, a fost singurul pilot care s-a retras mai devreme.

Cum justifică comisarii decizia Norris

Comisarii FIA au scris următoarele despre cazul Lando Norris vs Max Verstappen: „Norris l-a depășit pe Verstappen pe exterior, dar nu era la aceeași înălțime la apex. Prin urmare, Norris a pierdut dreptul de a lua virajul. Deoarece a părăsit pista și l-a depășit pe Verstappen în acest proces, el a obținut un avantaj de durată.

„Am impus cinci secunde de penalizare în loc de cele zece recomandate de fapt, deoarece Norris a optat pentru exterior și nu a avut altă alternativă decât să iasă de pe pistă pentru că era aproape de Verstappen, care a ieșit și el de pe pistă.”

Ce s-a întâmplat la start?

Max Verstappen s-a poziționat pe interior lângă Lando Norris după start și a virat târziu în primul viraj. Ambii rivali din campionat au fost purtați mult spre exterior, Verstappen l-a împins pe Norris peste bordură în dreapta. Acest lucru a deschis un spațiu în stânga pentru Charles Leclerc, care a preluat conducerea cursei din P4 în fața lui Verstappen, Carlos Sainz și Norris.

Norris s-a plâns la radio după aceea: „Max nu a intenționat să ia virajul”. Cu toate acestea, nu a existat nicio investigație din partea comisarilor.

Într-un incident separat, Alexander Albon l-a acroșat pe Esteban Ocon, care conducea în fața sa, făcându-l să coboare în spatele plutonului. Comisarii au catalogat acest contact drept un incident de cursă și nu au impus o penalizare.

Când a fost luată decizia în Marele Premiu?

La start. Pilotul Ferrari Charles Leclerc a preluat conducerea în virajul 1 și apoi a obținut un avans solid de câteva secunde față de Max Verstappen. El a impus ritmul în cursă încă de la început și nu a fost niciodată amenințat de urmăritorii săi.

Care a fost strategia câștigătoare?

Charles Leclerc a efectuat singura sa oprire la boxe în turul 27 și a trecut de la pneurile medium la cele hard. Majoritatea piloților au procedat la fel și au schimbat pneurile o singură dată.

De ce a intrat pe pistă mașina de siguranță?

Pilotul Mercedes Lewis Hamilton a ieșit în decor în virajul 19 în turul doi al cursei și a rămas blocat în pietriș în același loc în care coechipierul său George Russell a avut un accident în calificări – iar accidentul arăta foarte asemănător.

Pentru prima dată de la Marele Premiu al Canadei din 2024 de la Montreal, controlul cursei a chemat mașina de siguranță pe pistă pentru a îndepărta mașina. Faza cu mașina de siguranță a durat trei tururi. La reluare, ordinea în față a rămas neschimbată, iar Leclerc s-a distanțat treptat de Verstappen în următoarele tururi.

Pentru ce a fost penalizat George Russell?

George Russell l-a împins pe Valtteri Bottas peste bordura din dreapta în timp ce încerca să depășească la capătul liniei drepte din spate, la virajul 12. Comisarii au catalogat acest lucru drept „împingere” și i-au impus lui Russell o penalizare de cinci secunde. Lui Russell nu-i venea să creadă. Când a auzit la radio, a spus pur și simplu: „Te rog, ce?”

Apoi, șeful echipei Mercedes, Toto Wolff, a intrat la radio și a spus: „Această penalizare este o glumă totală”.

Pentru ce a fost penalizat Pierre Gasly?

Pierre Gasly l-a depășit pe Alexander Albon în virajul 15, dar a ieșit de pe pistă în acest proces. Comisarii au considerat că ieșirea de pe pistă a fost un avantaj necinstit și au impus o penalizare de cinci secunde.

Pentru ce a fost penalizat Yuki Tsunoda?

Yuki Tsunoda a primit o penalizare de cinci secunde când a încercat să-l depășească pe Alexander Albon deoarece, în opinia comisarilor, l-a împins pe Albon în afara pistei în virajul 12.

SUA-GP, Circuit of the Americas

01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:35:09,639 h
02. Carlos Sainz (E), Ferrari, +8,562 sec
03. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 19,412
04. Lando Norris (GB), McLaren, +20,354
05. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +21,921

06. George Russell (GB), Mercedes, +56,295
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +59,072
08. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:02,957 mn
09. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +1:10,563
10. Franco Colapinto (AR), Williams, +1:11,979

11. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:19,782
12. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:30,558
13. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1 tur
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1 tur
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 tur

16. Alex Albon (T), Williams, +1 tur
17. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 tur
18. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 tur
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 tur
Out
Lewis Hamilton (GB), Mercedes, derapaj

Clasamentul Campionatului Mondial (după 19 din 24 de Mari Premii și 4 din 6 sprinturi)

Piloți

01. Verstappen 354 Punkte
02. Norris 297
03. Leclerc 275
04. Piastri 247
05. Sainz 215
06. Hamilton 177
07. Russell 167
08. Perez 150
09. Alonso 62
10. Hulkenberg 29
11. Stroll 24
12. Tsunoda 22
13. Albon 12
14. Daniel Ricciardo (AUS) 12
15. Magnussen 8
16. Gasly 8
17. Oliver Bearman (GB) 7
18. Colapinto 5
19. Ocon 5
20. Lawson 2
21. Zhou 0
22. Logan Sargeant (USA) 0
23. Bottas 0

Cupa Constructorilor

01. McLaren 544 Puncte
03. Ferrari 496
04. Mercedes 344
05. Aston Martin 86
06. Haas 38
07. Racing Bulls 36
08. Williams 17
09. Alpine 13
10. Sauber 0
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

 

 

 

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version