Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) WEC Monza: Alpine câștigă după un conflict cu Toyota, Corvette se impune...

WEC Monza: Alpine câștigă după un conflict cu Toyota, Corvette se impune în GTE Pro

Vizualizări: 28716

Alpine a obținut victoria în Campionatul Mondial de Anduranță de 6 ore de la Monza după ce a supraviețuit unei coliziuni târzii cu Toyota, în timp ce Peugeot a avut un debut dificil cu noul său hypercar 9X8.

Matthieu Vaxiviere, Nicolas Lapierre și Andre Negrao și-au mărit avansul în campionatul piloților cu o victorie surprinzătoare într-o cursă palpitantă la Monza, care a fost decisă în circumstanțe controversate, deoarece cele două mașini aflate în frunte s-au ciocnit cu puțin peste o oră înainte de final. După ce a preluat atribuțiile de pilot al Alpine A480 #36 după a șasea rundă de opriri la boxe, Vaxiviere a dispus rapid de Toyota GR010 #8 a lui Ryo Hirakawa și a reușit apoi să prindă în scurt timp Toyota #7 a lui Kamui Kobayashi, liderul cursei.

Pilotul francez s-a mutat alături de Kobayashi după ce a obținut o ieșire excelentă la Parabolica, dar pilotul Toyota a părut să închidă ușa în momentul în care s-au apropiat de prima șicană, suferind avarii importante și o pană la pneul spate-dreapta. Kobayashi a fost nevoit să se întoarcă șchiopătând la boxe pentru reparații, în timp ce a fost afișat galbenul de pe tot parcursul cursei pentru a îndepărta resturile de pe pistă, lăsându-l pe Vaxiviere în frunte.

Alpine, Monza, WEC

Hirakawa era chiar în coada lui Vaxiviere când acțiunea s-a reluat după un FCY relativ scurt, dar pilotul Alpine s-a distanțat de câștigătorul de luna trecută al Le Mans 24 Hours pentru a obține prima victorie a Alpine în WEC de la deschiderea sezonului la Sebring. Hirakawa, Brendon Hartley și Sebastien Buemi au fost urmați cu 2,7s în urmă, reușind să recupereze cu succes după o problemă electrică care a afectat frânarea mașinii până când a fost efectuată o resetare completă a ciclului de putere la boxe.

Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez au reușit să adune o grămadă de puncte sănătoase pe locul al treilea, la două tururi în urma Alpine-ului câștigător, în ciuda faptului că Kobayashi a primit o penalizare de 90 de secunde pentru oprirea/pornirea sa pentru incidentul cu Vaxiviere. Toyota #7 a revendicat ultimul loc pe podium, deoarece toți cei trei participanți rămași la clasa Hypercar au avut probleme, inclusiv Glickenhaus, care a ajuns în pole position.

Constructorul american părea să se îndrepte spre o primă victorie în WEC în prima parte a cursei, în urma unor timpi de start impresionanți ai lui Romain Dumas și Pipo Derani, înainte ca totul să se stingă în a treia oră. O penalizare drive through și o apariție ulterioară a mașinii de siguranță au eradicat avantajul de aproape 50 de secunde pe care echipajul #708 îl construise, lăsându-l pe Olivier Pla la coada plutonului Hypercar după ce a preluat sarcinile de conducere. Iar Pla a avut puțin timp să recupereze poziția pierdută, deoarece o defecțiune la turbo l-a lăsat cu o mașină fumegândă, pe care a adus-o la boxe pentru o retragere dureroasă.

Peugeot nu a fost niciodată în poziția de a pune probleme celorlalți participanți la hipercaruri la revenirea sa în eșalonul superior al competițiilor de mașini sport, problemele de fiabilitate agravând problemele producătorului francez. Mașina #93 9X8 a lui Jean-Eric Vergne, Paul di Resta și Mikkel Jensen nu a putut nici măcar să completeze 30 de minute de rulare înainte de a se târî până la oprire și a continuat să întâmpine mai multe probleme după ce a revenit la putere.

Mașina soră #94 a rulat fără probleme în prima jumătate a cursei, dar s-a oprit și ea pe pistă în finalul cursei, iar Loic Duval, Gustavo Menezes și James Rossiter au terminat în cele din urmă la 25 de tururi în urma Alpine-ului câștigător, pe locul patru (și pe locul 33 la general).

WRT victorios în LMP2

Trioul RealTeam by WRT Ferdinand Habsburg, Norman Nato și Rui Andrade au învins trio-ul Jota Sport Will Stevens, Antonio Felix da Costa și Roberto Gonzales pentru a câștiga o luptă LMP2 care a fost deschisă de o mașină de siguranță în a treia oră. Habsburg trecuse cu ORECA #31 în fruntea cursei la începutul orei, după ce a trecut de United Autosports #22 al lui Filipe Albuquerque în virajul 1. Cea de-a doua dintre cele două mașini WRT a coborât în ordine după Safety Car, dar a reușit să revină în față până la ultima oră, în spatele lui Jota ORECA #38, care a urcat în ordine după ce a pornit din urmă din cauza unei ieșiri nesigure de la boxe.

Cele două mașini au intrat la boxe în același timp pentru ultimele opriri la boxe, munca mai rapidă a echipajului Jota permițându-i lui Habsburg să-l salte pe Stevens și să obțină victoria cu 12 secunde, în timp ce Vector Sport a obținut primul podium cu Nico Muller, Ryan Cullen și Sebastien Bourdais terminând pe locul trei la bordul ORECA #10. Mai mulți lideri LMP2 au ieșit din cursă pe parcursul cursei, inclusiv mașina United Autosports nr. 22, care a fost afectată de probleme mecanice, și a doua mașină Jota, care a ieșit în decor la sfârșitul cursei, cu Jonathan Aberdein la volan.

Victorie de răsunet pentru Corvette în GTE Pro

Tommy Milner și Nick Tandy de la Corvette au obținut o victorie surprinzătoare în GTE Pro, după ce Antonio Fuoco a fost nevoit să aducă la boxe Ferrari 488 GTE Evo nr. 52 cu doar 2,30 secunde înainte de final pentru un “splash and dash”. Aceasta a marcat prima victorie a lui Corvette în WEC de la ediția din 2015 a Le Mans 24 Hours și prima de când s-a alăturat cu normă întreagă seriei la începutul sezonului actual.

Antonio Fuoco și Miguel Molina au moștenit conducerea de la mașina soră a lui Alessandro Pier Guidi și James Calado, care a fost lovită de o penalizare de cinci secunde pentru opriri/porniri în penultima oră pentru că nu a transferat datele din mașina lor după o oprire la boxe. Ferrari părea că se îndreaptă spre o victorie pe teren propriu, până când ambele sale mașini au fost nevoite să intre la boxe cu câteva minute înainte de finalul cursei, permițându-le lui Milner și Tandy să obțină o victorie populară la bordul lui C8.R #64.

Calado și Pier Guidi și-au asigurat în cele din urmă ultimul loc în tribună, pe locul al treilea, după ce Pier Guidi a ieșit pe primul loc într-o lungă luptă cu Porsche-ul #92 al lui Kevin Estre. O penalizare de tip “drive through” pentru contact cu Pier Guidi i-a coborât pe Estre și Michael Christensen pe locul patru, în fața fratelui Porsche 911 RSR-19 #93 al lui Gianmaria Bruni și Frederic Makowiecki.

Harry Tincknell, Sebastian Priaulx și Christian Reid au ocupat primul loc în GTE Am cu Porsche-ul #77 Dempsey-Proton, negând echipajul feminin #85 Iron Dames Ferrari, format din Michael Gattting, Rahel Frey și Sarah Bovy, prin sincronizarea opririi la boxe sub un FCY (Full Course Yellow – Steagul Galben pe tot Circuit). Locul al treilea în GTE Am a fost ocupat de Porsche #45 Team Project 1 al lui Matteo Cairoli, Mikkel Pedersen și Nicolas Leutwiler.

Singura mașină de siguranță a cursei a fost provocată de Henrique Chaves, când mașina sa TF Sport Aston Martin Vantage a fost aruncată în aer după ce a trecut larg peste borduri la intrarea în cea de-a doua șicană. Mașina lui Chaves a aterizat cu susul în jos după ce și-a pierdut una dintre portiere și a alunecat pe cealaltă parte a pistei, înainte de a se opri după o răsturnare completă. Pilotul portughez nu a fost rănit și a reușit să iasă din mașină fără ajutor.

• Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version