Home Endurance 24h Series Debutul lui Rossi în GT3: Producătorii îmi doreau doar numele

Debutul lui Rossi în GT3: Producătorii îmi doreau doar numele

Vizualizări: 4391

Valentino Rossi explică de ce s-a alăturat echipei WRT în 2022 – De asemenea, este plin de laude pentru Andreas Roos, șeful BMW Motorsport

În calitate de pilot GT3, legenda MotoGP Valentino Rossi s-a impus ferm pe scenă. Deși are doar un FIA Silver Ranking, de nouă ori campion mondial la motociclism a reușit deja să câștige două curse în GT World Challenge (GTWC) Europe. În Campionatul Mondial de Anduranță (WEC), el a terminat de două ori pe locul al treilea pe podium.

Rossi

Începutul nu a fost ușor. Rossi a venit cu ambiții, dar numele său a fost principala atracție pentru majoritatea producătorilor aflați în discuții, după cum dezvăluie el. A existat un motiv specific pentru care a optat în cele din urmă pentru WRT.

„Am vorbit cu aproape toți producătorii pentru a vedea unde putem merge”, a declarat pilotul în vârstă de 45 de ani. „Vincent Vosse, team principal al WRT, părea să fie cel care a adus cea mai mare pasiune acestui program. Și el a fost cel care a crezut cel mai mult în mine ca pilot.”

„Ceilalți erau mai interesați să mă aibă ca o „figură Valentino Rossi”, dar nu aveau o idee clară despre ce ar trebui să facă. Vincent, pe de altă parte, era complet concentrat pe curse.”

Rossi nu dă nume, dar a fost în contact cu mulți producători. Un producător anume a fost Ferrari, după cum explică atunci când este întrebat: „Mi-ar fi plăcut foarte mult să o fac. Am vorbit între noi, dar cumva nu au fost foarte interesați. Oportunitatea a existat, dar ei au avut alte planuri”.

BMW s-a dovedit a fi o lovitură de noroc

Rossi a efectuat un test de Formula 1 pentru Ferrari și a condus curse de anduranță cu modele Ferrari GT3 înainte de a trece la curse cu normă întreagă. Cu toate acestea, schimbarea sa de profesie a coincis cu pregătirile pentru programul hypercar al Ferrari.

„Vincent, pe de altă parte, m-a cucerit imediat”, spune el. A ajuns la echipa de curse Audi de la acea vreme, dar la mijlocul anului 2022 existau semne tot mai clare că programul Audi GT3 se va încheia. WRT a trecut în cele din urmă la BMW în 2023.

„Vincent mi-a spus că era important pentru echipă să găsească un alt producător cu un prototip. Când mi-a spus despre BMW, am fost evident încântat, deoarece am avut întotdeauna o mare pasiune pentru această marcă și am deținut întotdeauna BMW-uri ca mașini private.” Cu pole position-urile sale în MotoGP, el a câștigat mai multe modele, dar tatăl său a cumpărat un M3 în 2001, după cum povestește Rossi.

Schimbarea de marcă s-a dovedit a fi o lovitură de noroc și din alt punct de vedere: „Când am vorbit cu responsabilii de la BMW, am simțit mult mai mult interes pentru programul meu de pilot GT decât la Audi, care nu mă luaseră în considerare – poate și pentru că relația lor cu Vincent tocmai se încheiase.”

La BMW, Rossi a fost chiar promovat ca pilot de uzină: „Andreas Roos a fost foarte motivat să mă aibă de la prima întâlnire. Asta m-a ajutat foarte mult, pentru că a avea în spate sprijinul unui producător oficial este altceva.”

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version