Home Endurance IMSA WeatherTech SportsCar Championship Lista de start IMSA SportsCar Championship 2025: Echipe și participanți

Lista de start IMSA SportsCar Championship 2025: Echipe și participanți

Vizualizări: 14166

Lista participanților pentru Campionatul IMSA SportsCar 2025 a fost anunțată la Petit Le Mans – acești producători vor concura în GTP, LMP2, GTD Pro și GTD

La fel ca ACO cu Campionatul Mondial de Anduranță (WEC), IMSA are, de asemenea, o problemă de lux cu campionatul său emblematic. Acesta este și mai iremediabil supraaglomerat, atât de mult încât a doua divizie a fost acum chiar deschisă pentru mașinile GT3 pentru a găzdui echipele GTD respinse.

48 de înscrieri au fost confirmate de IMSA pentru întregul sezon, cu încă opt pentru Endurance Cup. Acest lucru corespunde capacității terenului, IMSA încercând în prezent să creeze un loc 49. Există o șansă de participare suplimentară a invitaților în cursele individuale. Spre deosebire de anul trecut, doar echipele au fost anunțate, dar nu și piloții încă.

„Epoca de aur a curselor de mașini sport IMSA este aici și acum. Acest lucru este evidențiat de o altă listă de înscrieri incredibil de puternică și competitivă pentru sezonul 2025 al Campionatului WeatherTech și al Cupei de Anduranță”, spune președintele IMSA, John Doonan.

„Categoria noastră de top GTP continuă să crească, în timp ce continuăm să vedem un domeniu puternic în clasele LMP2, GTD PRO și GTD. Suntem foarte mândri de echipele care și-au confirmat planurile atât de repede și le mulțumim tuturor celor implicați pentru că continuă să ofere fanilor IMSA cele mai bune curse de mașini sport din lume.”

imsa

GTP: Creștere prudentă datorită Aston și Cadillac

Există un total de 13 înscrieri pentru clasa GTP în 2025, dintre care unsprezece sunt pentru întregul sezon. Echipa Heart of Racing va înscrie pentru prima dată o mașină GTP în conformitate cu reglementările LMH. În plus, Cadillac va crește la trei mașini, așa cum s-a anunțat, deoarece WTR-Andretti va rămâne cu un angajament de două mașini sub un nou brand.

Acura colaborează din nou cu Meyer Shank Racing. Una dintre cele două Acura ARX-06 va fi folosită de fabrică, dar va fi susținută de MSR.

Porsche va încerca să își apere titlurile pe care tocmai le-a câștigat cu Penske. Proton Competition face reduceri și va concura în cursele de anduranță doar cu un Porsche 963 privat. Se așteaptă o creștere a programului WEC la două mașini, ceea ce va limita angajamentul IMSA.

În timp ce BMW continuă cu Rahal Letterman Lanigan Racing, continuarea Lamborghini în campionat este interesantă. Iron Lynx va continua să fie reprezentat cu Lamborghini SC63. Continuarea participării Lamborghini în WEC a fost recent pusă sub semnul întrebării.

La 24 de ore de la Le Mans, Stephan Winkelmann și Rouven Mohr au explicat că un angajament cu două mașini în WEC ar avea consecințe pentru IMSA. Deoarece programul IMSA va fi acum păstrat, o retragere cel puțin temporară din WEC pentru a continua dezvoltarea vehiculului a devenit mai probabilă.

Lista de start IMSA GTP 2025 – 13 participanți:

#5 – Proton Competition -Porsche 963*
#6 – Porsche Penske Motorsport – Porsche 963
#7 – Porsche Penske Motorsport -Porsche 963
#10 – Cadillac Wayne Taylor Racing – Cadillac V-Series.R
#23 – Heart of Racing Team – Aston Martin Valkyrie AMR
#24 – BMW Team RLL- BMW M Hybrid V8
#25 – BMW Team RLL – BMW M Hybrid V8
#31 – Cadillac Whelen (Action Express Racing) -Cadillac V-Series.R
#40 – Cadillac Wayne Taylor Racing – Cadillac V-Series.R
#60 – Meyer Shank Racing w/ Curb-Agajanian – Tom Blomqvist/Colin Braun/tba – Acura ARX-06
#63 – Lamborghini Iron Lynx – Lamborghini SC63*
#85 – JDC-Miller Motorsports – Porsche 963
#93 – Meyer Shank Racing with Curb-Agajanian – Renger van der Zande/Nick Yelloly/tba – Acura ARX-06

* Numai pentru Cupa de Anduranță

LMP2: încă un pilot cu normă întreagă

Efectele interzicerii clasei LMP2 din WEC sunt încă evidente în interesul crescut pentru categoria LMP2 în IMSA și, de asemenea, în European Le Mans Series (ELMS). Cu toate acestea, există mici schimbări față de anul trecut.

Sean Creech Motorsport, al cărui pilot Lance Willsey s-a retras în mijlocul sezonului 2024, nu va mai participa în 2025, la fel ca MDK/High Class Racing. În schimb, AF Corse își va trimite Oreca la toate cursele IMSA în 2025, după ce a rămas cu un angajament de anduranță în 2024.

Cea mai interesantă înscriere vine din partea echipei Corvette Pratt Miller. De la sfârșitul regulamentelor GTLM/GTE, echipa a evoluat încet spre independență și este – comparabil cu Manthey de la Porsche, de exemplu – doar o echipă susținută de fabrică, nu mai este o echipă pur works. Echipa își diversifică acum cu prudență portofoliul cu cursele LMP2. Cu toate acestea, în prezent nu există planuri de a intra în GTP.

Lista de start IMSA LMP2 2025 – 12 participanți:

#2 – United Autosports – Oreca-Gibson 07
#04 – Algarve Pro Racing – Oreca-Gibson 07
#8 – Tower Motorsports – Oreca-Gibson 07
#11 – TDS Racing – Mikkel Jensen/Steven Thomas/tba – Oreca-Gibson 07
#18 – Era Motorsport – Oreca-Gibson 07
#22 – United Autosports – Oreca-Gibson 07
#43 – Inter Europol Competition – Oreca-Gibson 07
#52 – PR1/Mathiasen Motorsports – Oreca-Gibson 07
#77 – Pratt Miller Motorsports – Oreca-Gibson 07
#74 – Riley – Josh Burdon/Felipe Fraga/Gar Robinson – Oreca-Gibson 07
#88 – AF Corse – Oreca-Gibson 07
#99 – AO Racing – Oreca-Gibson 07

GT3: mai multe înscrieri decât spațiu

Boom-ul în categoria GT3 continuă fără încetare. IMSA a trebuit să respingă numeroase înscrieri în GTD din cauza interesului prea mare. În total, au fost acceptate 31 de înscrieri, dintre care 25 cu normă întreagă.

GTD Pro rămâne constant la nouă mașini în cursele din afara Endurance Cup. În cursele de anduranță, lotul va fi redus cu o mașină. Heart of Racing își reduce programul GT3 la o mașină în GTD din cauza înscrierii în GTP. Această pierdere va fi compensată de un al doilea BMW M4 GT3 de la Paul Miller Racing.

Cea de-a doua plecare, însă, este o mică surpriză, deoarece nici Risi Competizione nu mai este reprezentată pe lista de înscrieri. Acest lucru înseamnă că niciun Ferrari 296 GT3 cu un echipaj pur profesionist nu se va afla pe grilă. Un start la cele 24 de ore de la Daytona este totuși de conceput. IMSA promite să păstreze locuri de start suplimentare la 24 de ore de la Daytona libere pentru GTD Pro.

Cu 16 mașini cu normă întreagă și încă cinci în Endurance Cup, GTD este în mod tradițional clasa cu cel mai mare lot. Printre noii veniți se numără un al doilea Ferrari Triarsi, Ferrari-ul DragonSpeed deja înscris în Petit Le Mans, Van der Steur Racing cu un Aston Martin și DXDT Racing cu un Corvette. AF Corse va trimite un al doilea Ferrari la cursele de anduranță.

Magnus Racing, care va participa doar la 24 de ore de la Daytona cu un Aston Martin, nu mai este implicată. John Potter vrea să se concentreze mai mult pe afacerea sa hotelieră în 2025. MDK Motorsports se retrage, de asemenea, lăsând un singur Porsche în clasă.

Lista de start IMSA GTD Pro 2025 – 12 participanți:

#1 – Paul Miller Racing – BMW M4 GT3 Evo
#3 – Corvette Racing by Pratt Miller Motorsports -Corvette Z06 GT3.R
#4 – Corvette Racing by Pratt Miller Motorsports – Corvette Z06 GT3.R
#9 – Pfaff Motorsports – McLaren 720S GT3 Evo
#14 – Vasser Sullivan – Lexus RC F GT3
#48 – Paul Miller Racing – BMW M4 GT3 Evo
#64 – Ford Multimatic Motorsports – Ford Mustang GT3
#65 – Ford Multimatic Motorsports – Ford Mustang GT3
#77 – AO Racing – Porsche 911 GT3 R (992)
#163 – Automobili Lamborghini – Lamborghini Huracan GT3 Evo2*

  • Mai multe știri despre Campionate de GT-uri găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version