Home F1 Victorie clară la Singapore pentru Norris

Victorie clară la Singapore pentru Norris

Vizualizări: 6671

O a treia victorie pentru Lando Norris, care a condus de la start și până la steagul în caoruri. Aceasta a marcat revenirea McLaren pe cea mai înaltă treaptă a podiumului din Singapore, după o pauză de 15 ani de când Lewis Hamilton a câștigat în 2009.

Norris a trecut linia de sosire în fața lui Max Verstappen de la Red Bull, olandezul nereușind încă să câștige aici, extinzându-și totodată seria de victorii fără succes la opt Grand Prix-uri.

Pe locul al treilea s-a clasat Oscar Piastri la volanul celuilalt McLaren, el asigurându-și astfel a noua clasare în primele trei locuri din 40 de starturi în Formula 1.

Echipa din Woking a reușit astfel să urce cel puțin un pilot pe podium în ultimele 14 curse, cu un total de 17 clasări pe podium. Daniel Ricciardo a obținut cel mai rapid tur în cursă pentru a 17-a oară în carieră, ultimul datând de la Monza 2021, la volanul unui McLaren. Este primul tur cel mai rapid din istorie pentru Racing Bulls.

victorie

ZIUA PE PISTĂ

Așa cum era de așteptat, cea mai mare parte a plutonului a optat pentru Medium la start: 14 piloți s-au aliniat pe C4, patru (Stroll, Bottas, Zhou și Magnussen) pe C3 și doi pe C5 (Hamilton și Ricciardo).

Medium s-a dovedit a fi foarte flexibil în ceea ce privește durata stintului, permițând aproape tuturor piloților să termine cursa cu o singură oprire la boxe. În funcție de poziția pe pistă și de trafic, am văzut piloți care au oprit încă din turul 13 (Sainz), în timp ce alții au ajuns chiar până în turul 38 (Piastri). De fapt, pilotul spaniol de la Ferrari a făcut cel mai lung stint dintre toate, acoperind nu mai puțin de 49 de tururi pe Hard.

MARIO ISOLA – PIRELLI MOTORSPORT

Per total, a fost o cursă relativ simplă, fără nicio neutralizare, prima dată când s-a întâmplat acest lucru în istoria acestei curse. O singură oprire s-a dovedit a fi cu siguranță cea mai rapidă și toate cele trei compoziții s-au comportat conform așteptărilor.

Medium și Hard au fost în mod clar cele mai utilizate, dar și Soft și-a dovedit valoarea, așa cum se poate vedea, de exemplu, în timpii stabiliți de Hamilton cu plinul de combustibil în primul său stint de 17 tururi, sau de Tsunoda pe parcursul a 28 de tururi în a doua parte a cursei, cu un nivel perfect acceptabil de degradare.

Când vine vorba de evaluarea performanței pneurilor, un factor important de luat în considerare este nivelul de gestionare al ritmului adoptat de piloți, împreună cu cantitatea de trafic pe care au întâlnit-o în diferite etape ale cursei.

Acest lucru a fost deosebit de relevant în cazul pneului Medium, deoarece, în funcție de ritmul lor, unii piloți au putut să își prelungească primul stint cu mult peste fereastra prevăzută de simulările pentru strategie, ceea ce a deschis posibilitatea utilizării pneului Soft, cum a fost cazul celor menționați Tsunoda și Gasly.

După patru curse în cinci săptămâni, Formula 1 ia acum o scurtă pauză, înainte de tripla etapă din America. Dar pentru grupul nostru, munca pe pistă continuă, cu patru zile de teste care sunt posibile doar datorită sprijinului vital al echipelor, în acest caz, Mercedes, Red Bull, Ferrari și McLaren.”

Abbi Pulling (Alpine-Rodin) a reușit o nouă victorie, a patra în acest sezon, repetându-și performanța de ieri din Cursa 1 și dominând Cursa 2 de la început până la sfârșit, de data aceasta obținând și punctul suplimentar pentru stabilirea celui mai rapid tur de pistă, lucru care i-a scăpat ieri. Pe podium au urcat aceleași jucătoare, în aceeași ordine ca și la festivitatea de premiere de ieri, și anume Maya Weug (Scuderia Ferrari-Prema) pe locul al doilea și Doriane Pin (Mercedes-Prema) pe locul al treilea.

Pulling va veni la penultima rundă a seriei cu titlul in mână. Ea are un avantaj de 95 de puncte față de Pin și cu 112 puncte puse în joc, mai are nevoie doar de 16 pentru a deveni a doua campioană F1 Academy din istorie. Titlul pe echipe este mult mai incert: campionii în exercițiu Prema Racing au preluat din nou conducerea aici, în Singapore, cu 287 de puncte, cu șapte mai multe decât Rodin Motorsport, iar Campos Racing ocupă locul trei cu 228 de puncte.

Academia F1 are acum două sesiuni de teste pe circuitele care găzduiesc ultimele două runde ale sezonului: la Yas Marina (Abu Dhabi) între 18 și 20 octombrie și la Lusail (Qatar) între 12 și 14 noiembrie. Următoarea rundă va avea loc în cadrul Marelui Premiu al Qatarului, de la 29 noiembrie la 1 decembrie.

URMEAZĂ PENTRU PNEURILE PIRELLI

Campionatul Mondial ia acum o pauză neobișnuită, deși binevenită, de trei săptămâni înainte de ultima parte a sezonului, care începe cu Marele Premiu al Statelor Unite, la Austin, Texas, între 18 și 20 octombrie.

Cu toate acestea, în acest timp, Pirelli va fi încă ocupat pe pistă cu două sesiuni de teste planificate pentru începutul lunii octombrie. Pe 1 și 2 Mercedes va lucra cu noi la Magny-Cours, la dezvoltarea pneurilor 2025, inclusiv o zi dedicată pneurilor pentru vreme umedă. Apoi, pe 8 și 9, trei echipe vor fi în acțiune pe circuitul Mugello: Red Bull timp de două zile și Ferrari timp de o zi vor lucra la pneurile de anul viitor, în timp ce, timp de două zile, McLaren va efectua al doilea test de dezvoltare a pneurilor prototip pentru 2026.

PIRELLI ÎN MOTORSPORT

Fondată in 1872, Pirelli este o companie cu adânci rădăcini italiene acum recunoscută în întreaga lume pentru tehnologia sa avansată, capacitatea de a inova și calitatea produselor sale. Motorsport-ul a jucat mereu un rol important in strategia Pirelli, urmând filozofia „race to road” (de la curse – pe stradă).

Compania este angajată in sporturile cu motor de 117 ani, iar azi furnizează pneuri pentru mai mult de 350 de campionate cu vehicule cu două și patru roți. Pirelli acordă o mare atenție utilizării eficiente a resurselor naturale și energiei și va atinge ținta de neutralitate pentru carbon in 2030. Pirelli este Global Tyre Partner pentru FIA Formula 1 World Championship încă din 2011. Compania este de asemenea furnizor și pentru FIA Formula 2, FIA Formula 3, Formula Regional European Championship by Alpine, FIA World Rally Championship și GT World Challenge, alături de alte numeroase serii regionale.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version