Home F1 De ce F1 intră acum într-o pauză de patru săptămâni

De ce F1 intră acum într-o pauză de patru săptămâni

Vizualizări: 10536

De ce există un decalaj de patru săptămâni între Singapore și Austin în calendarul F1 2024 și care este diferența față de pauza de vară

Luni, după Marele Premiu de la Singapore, mulți piloți de Formula 1 vor avea, probabil, încă cursa în sânge, la 30 de grade Celsius și aproximativ 75% umiditate. Dar există suficient timp pentru recuperare: următorul Mare Premiu este programat abia la 20 octombrie, peste patru săptămâni. Dar de ce există un decalaj atât de mare în calendarul Formula 1 2024?

Acest lucru se datorează schimbării programului Formula 1 din 2023 în 2024. Anul trecut, Marele Premiu al Japoniei de la Suzuka a urmat la doar o săptămână după Marele Premiu din Singapore. Iar cu Marele Premiu al Qatarului de la Lusail, o altă cursă a fost programată înainte de Marele Premiu al SUA de la Austin.

Atât Japonia, cât și Qatar au primit noi locuri în calendarul de curse pentru 2024: Suzuka a fost devansată din septembrie în aprilie, în timp ce Qatar a fost mutat de la începutul lunii octombrie la începutul lunii decembrie.

de ce

De ce Japonia și Qatar au fost reprogramate

În cazul Japoniei, Formula 1 a dorit să își optimizeze itinerariul: Deoarece Suzuka urmează acum Melbourne în Australia și este urmat de Shanghai în China, rutele de transport sunt mai scurte. Astfel, seria de curse economisește bani și contribuie, de asemenea, la durabilitate.

O integrare mai sensibilă în calendarul Formulei 1 nu a fost în pole position pentru Qatar, chiar dacă Marele Premiu din 2023 a fost încă „izolat” între Japonia și SUA în calendar. Principalul factor decisiv au fost temperaturile ridicate din octombrie, care au provocat o presiune enormă asupra oamenilor și echipamentelor în 2023: Se așteaptă ca luna decembrie să fie semnificativ mai rece.

Singapore și Austin: amânarea nu a fost posibilă

Din cauza celor două curse amânate, a existat un gol în calendar pe care Formula 1 ar fi dorit să-l închidă sau cel puțin să-l reducă. Cu toate acestea, organizatorii s-au împiedicat de propriile contracte cu circuitele, care au adesea date fixe și constante și nu se pot abate de la acestea decât cu dificultate.

Mai exact, Formula 1 ar fi dorit să retrogradeze Singapore și/sau să devanseze Austin, de exemplu. Ambele au eșuat: Singapore, ca o cursă urbană, necesită multă planificare în avans, deoarece părți mari din centrul orașului sunt incluse în cursă. Iar Austin este preludiul unei curse triple cu Mexic și Brazilia, motiv pentru care o dată mai apropiată a fost exclusă din motive logistice.

Diferența față de vacanța de vară a Formulei 1

Din cauza lipsei de flexibilitate a calendarului, următoarea pauză de patru săptămâni pentru Formula 1 începe la o lună după vacanța de vară. Cu toate acestea, spre deosebire de pauza de vară, nu există o închidere forțată a fabricilor: toate echipele de Formula 1 pot continua să lucreze în mod normal și nu trebuie să întrerupă activitatea timp de două săptămâni. Cu toate acestea, unii angajați vor folosi probabil acest timp pentru cel puțin o mică vacanță.

Pentru că restul programului Formula 1 2024 va fi epuizant: tripla etapă cu Austin, Mexico City și Sao Paulo va fi urmată de o altă triplă etapă cu Las Vegas, Lusail și Abu Dhabi. Cel puțin mai există o pauză de două săptămâni între cele două triple-headers. (Consultați toate datele Formulei 1 pentru 2024 aici!)

Cu toate acestea, va fi și mai stresant pentru piloți și echipe în această fază finală, deoarece trei din cele șase weekenduri de curse vor avea loc în format sprint, și anume Austin, Sao Paulo și Lusail.

Singapore-GP, Circuitul Marina Bay Street:

01. Lando Norris (GB), McLaren, 1:40:52,571 h
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +20,945 sec
03. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +41,823
04. George Russell (GB), Mercedes, +1:01,040 min
05. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +1:02,430

06. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +1:25,248
07. Carlos Sainz (E), Ferrari, +1:36,039
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1 Rundă
09. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1 Rundă
10. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +1 Rundă

11. Franco Colapinto (IR), Williams, +1 Rundă
12. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1 Rundă
13. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 Rundă
14. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 Rundă
15. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 Rundă

16. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 Rundă
17. Pierre Gasly (F), Alpine, +1 Rundă
18. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1 Rundă
Out
Kevin Magnussen (DK), Haas
Alex Albon (T), Williams

Clasamentul Campionatului Mondial (după 18 din 24 de Mari Premii și 3 din 6 sprinturi):

Piloți

01. Verstappen 331 Puncte
02. Norris 279
03. Leclerc 245
04. Piastri 237
05. Sainz 190

06. Hamilton 174
07. Russell 155
08. Pérez 144
09. Alonso 62
10. Hülkenberg 24

11. Stroll 24
12. Tsunoda 22
13. Albon 12
14. Ricciardo 12
15. Gasly 8

16. Oliver Bearman (GB) 7
17. Magnussen 6
18. Ocon 5
19. Colapinto 4
20. Zhou 0
21. Sargeant (USA) 0
22. Bottas 0

Cupa Constructorilor:

01. McLaren 516 Puncte
02. Red Bull Racing 475
03. Ferrari 441
04. Mercedes 329
05. Aston Martin 86
06. Racing Bulls 34
07. Haas 31
09. Williams 16
08. Alpine 13
10. Sauber 0

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version