Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Valentino Rossi visând să piloteze un hypercar: Acesta este MotoGP-ul curselor de...

Valentino Rossi visând să piloteze un hypercar: Acesta este MotoGP-ul curselor de anduranță!

Vizualizări: 15127

De la mașina GT3 la hipercarul BMW? Valentino Rossi vorbește despre obiectivele carierei sale în motorsport.

Laurens și Dries Vanthoor au reușit să facă ceea ce majoritatea reprezentanților presei nu au reușit să facă în ultimii ani: un interviu exclusiv și aprofundat cu starul mondial al sporturilor cu motor Valentino Rossi . Frații piloți de curse l-au avut pe Rossi ca invitat în cea mai recentă ediție a podcastului lor amuzant ” Over the Limit ”, în care Vanthoor își rememorează de obicei weekendurile de curse împreună.

În mod firesc, Dries a luat legătura cu Rossi, deoarece ambii sunt angajați ca piloți de uzină la BMW M Motorsport. În timp ce belgianul conduce în WEC un hypercar pentru producătorul auto din Munchen, Rossi participă la primul său sezon în Campionatul Mondial de Anduranță cu un BMW M4 GT3. La finalul celor 50 de minute de conversație, Laurens – pilot de hipercar pentru Porsche – a vrut să știe ce alte obiective pe patru roți și-a propus Rossi.

Valentino

Valentino Rossi: „Să pilotez un hypercar este un vis”

Pilotul în vârstă de 45 de ani, care se află în prezent la al treilea sezon în cursele GT3 și al doilea pentru BMW: „Obiectivul meu este să devin unul dintre cei mai buni piloți GT și să câștig curse importante precum Le Mans, Spa sau Bathurst”. Acest lucru nu a funcționat încă, deși Rossi nu a fost departe de podium în acest an la cursa de 12 ore de la Bathurst, terminând pe locul cinci. La cursa clasică de anduranță din Australia – exact la timp pentru ziua de naștere a lui Vale, pe 16 februarie – a împărțit WRT-BMW cu Raffaele Marciello și Maxime Martin; acesta din urmă este și coechipierul său în WEC.

De nouă ori campion mondial la motociclism este acum bine stabilit în cursele GT, dar acesta nu este sfârșitul poveștii. Rossi continuă: „Să pilotezi un hypercar este un vis. Este MotoGP-ul curselor de anduranță. Nu știu dacă sunt suficient de rapid pentru asta. Dar vreau să conduc mașina, pur și simplu pentru a înțelege cât de rapid se simte și cum este aderența în viraje. Există doar piloți de top în clasa hypercar, toți cu statut de platină. Eu nu sunt încă la acel nivel”.

Va testa Rossi hipercarul BMW după finalul sezonului WEC?

Un test cu BMW M Hybrid V8 a fost planificat pentru Rossi încă din 2023, dar nu s-a materializat încă. În prezent, există alte preocupări la BMW: compania din Munchen încă se luptă cu hipercarul LMDh în al doilea an, cel mai bun rezultat al său fiind o victorie IMSA în 2023, în urma unei descalificări Porsche. În clasamentul actual al constructorilor din WEC, BMW se află pe locul cinci, cu doar 25 de puncte, Porsche fiind lider cu 126 de puncte.

Testele colective pentru începători de după finalul sezonului WEC din Bahrain (02 noiembrie 2024) i-ar putea oferi lui Rossi și BMW o ocazie potrivită de a efectua primele tururi într-un hypercar. La sfârșitul anului 2023, italianul a urcat într-un LMP2 al echipei sale WRT în timpul testului pentru începători și a avut performanțe respectabile. În 2021, în Bahrain, septuplul campion mondial de raliuri Sebastien Ogier, un star mondial al sporturilor cu motor, a mai luat loc o dată într-un hypercar, atunci pentru angajatorul său Toyota.

Hypercar în loc de GT3? Rossi: „O mulțime de oameni îmi spun asta”

Ar putea un hypercar să i se potrivească lui Rossi chiar mai bine decât o mașină GT3? Prototipurile sunt mult mai precise la condus și au mult mai multă aderență în viraje. Într-o comparație directă, hipercarurile sunt de aproape 30 de ori mai rapide decât GT3-urile pe un tur al Circuit de la Sarthe de 13,626 kilometri de la Le Mans. Pe un circuit tradițional precum Imola (4,909 kilometri), diferența de timp pe tur este de aproximativ 11 secunde.

„O mulțime de oameni îmi spun asta”, spune Rossi. „Dar nu știu dacă este adevărat. Un hypercar este o mașină diferită, nu are ABS. Dacă aș deveni un pilot GT mai bun, aș fi fericit. Dacă voi avea vreodată șansa să conduc (să concurez; n.r.) un hypercar, de ce nu? Dar acesta nu este obiectivul meu”.

Numeroși piloți GT – inclusiv Laurens și Dries Vanthoor – au demonstrat în trecut că pot face trecerea la prototipuri cu brio. Cu toate acestea, ei se pot baza pe mulți ani de experiență în cursele pe patru roți, în timp ce Rossi intră într-o lume complet nouă.

El a spus: „Problema mea este că sunt în vârstă! Mi-am dedicat întreaga viață MotoGP-ului. Dacă aș fi trecut la motorsport cu zece ani mai devreme, aș fi fost desigur mai bun astăzi. Dar este în regulă. Încă mai am loc de îmbunătățiri, acesta este obiectivul meu. Și, mai presus de toate, sunt aici pentru că îmi place”.

Ce vrea Valentino Rossi să îmbunătățească în continuare

Când a fost lăudat de experimentatul Dries Vanthoor pentru curba sa impresionantă de învățare în cursele GT, Rossi a răspuns: „Mulțumesc! Uneori sunt aproape, alteori am un pic mai multe probleme. Mi se pare foarte dificil să fac tururi de pistă pe pneuri noi. Voi (Laurens și Dries Vanthoor; n.red.) puteți să strângeți ultimii centimetri, dar mie îmi este mai greu. Dar sunt mulțumit de curse, am un ritm bun și nu fac nicio greșeală”.

Rossi și coechipierii săi de la WRT, Maxime Martin și Ahmad Al Harthy, au un sezon 2024 WEC mediocru. Trioul ocupă locul șase în clasamentul piloților LMGT3 după cinci din cele opt curse. În conformitate cu numărul lor de start, Rossi și compania au 46 de puncte, în timp ce mașina soră (Farfus/Gelael/Leung) se află pe locul trei, cu 74 de puncte. Cele două echipaje Porsche de la Manthey ocupă primele poziții cu 100 (Bachler/Sturm/Malykhin) și, respectiv, 75 de puncte (Lietz/Schuring/Shahin).

Sezonul WEC al lui Rossi: de la primul podium la eșecul de la Le Mans

Primul sezon LMGT3 a început extrem de promițător pentru Rossi, Martin și Al Harthy cu locul patru în deschiderea sezonului în Qatar și locul doi în cursa ulterioară de la Imola. Pe tradiționalul circuit italian, BMW a reușit chiar o victorie dublă în condiții de ploaie, după o performanță strălucită a piloților profesioniști Farfus și Martin.

În cea de-a treia cursă de la Spa, BMW #46 a fost nevoit să se retragă mai devreme după o coliziune fără să fie din vina sa. La următorul punct culminant al sezonului, la Le Mans, Al Harthy s-a accidentat după o treime din distanța cursei – din nou fără puncte. Recent, la Sao Paulo, Rossi-BMW a terminat pe locul șase. Între timp, Manthey-Porsche a sărbătorit a patra sa victorie în cursa a cincea. WEC continuă în Austin, Texas (01 septembrie).

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version