Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Valentino Rossi face comparația între Audi R8 LMS GT3 și BMW M4...

Valentino Rossi face comparația între Audi R8 LMS GT3 și BMW M4 GT3

Vizualizări: 18070

Valentino Rossi compară modelele GT3 de la BMW și Audi pe care le-a condus în echipa WRT – De ce trecerea la BMW a fost o lovitură de noroc pentru el

Vestea a venit ca o surpriză în mijlocul sezonului de debut al lui Valentino Rossi: Audi paria totul pe Formula 1. Șeful echipei WRT, Vincent Vosse, a recunoscut semnele timpului și a anunțat trecerea la BMW pentru sezonul 2023. A adus cu el un atu: Valentino Rossi a devenit pilot BMW Works și ambasador al mărcii. Dar schimbarea a avut un preț.

Rossi aproape că se hotărâse pentru Audi R8 LMS GT3 Evo II când a fost luată decizia internă a echipei. „A fost o mare surpriză la care, sincer, nu mă așteptam deloc”, recunoaște legenda MotoGP.

În cele din urmă, însă, schimbarea de marcă s-a dovedit a fi o binecuvântare: „Totul a decurs bine. După ce am vorbit cu responsabilii de la BMW, am simțit mult mai mult interes pentru programul meu GT decât la Audi, care nu îmi acordase prea multă atenție.”

„Andreas Roos a fost foarte motivat să mă aibă la BMW încă de la prima întâlnire. Asta m-a ajutat foarte mult, pentru că este altceva să simți sprijinul unui producător oficial.” Începutul său la WRT s-a datorat în principal lui Vincent Vosse, în care Rossi a văzut dorința de a reuși pe care o căuta. Abia cu BMW a apărut producătorul potrivit.

rossi

Cele două mașini GT3 se conduc atât de diferit

Cu toate acestea, trecerea la BMW în iarna 2022/23 a necesitat o resetare pentru Rossi, după ce abia începuse să înțeleagă comportamentul la volan al foarte specialei Audi R8 LMS GT3. „Acestea sunt cele mai diferite mașini pe care le poți avea în cursele GT3”, râde cel în vârstă de 45 de ani.

„La început am fost îngrijorat de Audi pentru că toată lumea mi-a spus că mașina este mult mai greu de condus decât Ferrari pe care l-am condus de câteva ori sau alte mașini. R8 este o mașină de curse adevărată, cu o parte din față foarte precisă, dar cu o parte din spate nervoasă.”

„De aceea am vrut să o încerc la testul organizat de Vincent la Valencia, la câteva săptămâni după ultima cursă MotoGP. Am avut o senzație bună și am decis să-i dau o șansă. Dar este foarte complicat de pilotat.”

BMW M4 GT3 de bună calitate, care tinde să subvireze și, de asemenea, urmează un concept de vehicul complet diferit în ceea ce privește baza sa, este destul de diferit. Spre deosebire de R8, care se bazează pe o mașină super sport, M4 este un coupe de lux care este, de asemenea, construit pe o platformă pentru mai multe vehicule. Regulamentele GT3 2022 au fost ușor modificate special pentru astfel de vehicule.

„BMW-ul este complet diferit”, confirmă Rossi. „A fost dificil să mă obișnuiesc cu M4. Din fericire, am condus Audi-ul doar un an, așa că nu a fost atât de dificil pentru mine.”

„Alți piloți au avut succes cu Audi pentru că l-au condus mulți ani, de exemplu Mattia Drudi. BMW-ul are cu siguranță câteva mici probleme, dar este mai onest și mai ușor de condus pentru cineva cu mai puțină experiență. Mai ales că este foarte stabil în secțiunile rapide”.

Valentino Rossi va testa LMDh-Boliden BMW M Hybrid V8 pe 3 noiembrie în Bahrain. Deocamdată, el nu intenționează să treacă la clasa hypercar, ci vrea să se concentreze în continuare pe GT3.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version