Home F1 Norris vs Verstappen: „Intervenție nepotrivită a comisarilor”

Norris vs Verstappen: „Intervenție nepotrivită a comisarilor”

Vizualizări: 4225

Duelul dintre Lando Norris și Max Verstappen, inclusiv penalizarea din Austin, provoacă agitație – Andrea Stella crede că ar fi trebuit să fie lăsați să plece

„În opinia mea, modul în care comisarii au intervenit într-o piesă frumoasă de motorsport a fost nepotrivit.” – Andrea Stella, șeful echipei McLaren, critică dur comisarii de Formula 1 după Marele Premiu al SUA de la Austin.

Lando Norris a primit o penalizare de timp pentru depășire în afara pistei după ce a fost forțat să iasă de pe pistă de Max Verstappen în timpul unei încercări de depășire pe banda exterioară. Verstappen, care la rândul său a alunecat în afara pistei în timpul manevrei, a rămas nepedepsit atât pentru această acțiune, cât și pentru o situație similară la virajul 1.

norris

Deși există un precedent pentru situația din virajul 1 – în 2015, Lewis Hamilton l-a împins pe Nico Roberg în afara pistei într-o manieră similară, ceea ce a dus la faimoasa aruncare de șapcă a germanului – cealaltă situație este privită mai critic. Acest lucru se datorează faptului că George Russell și Yuki Tsunoda au fost penalizați pentru că au împins alți piloți (Valtteri Bottas și Alex Albon) în afara pistei.

Stella crede că comisarii ar fi trebuit să rămână complet în afara acțiunii în a doua scenă, așa cum au făcut-o în virajul 1. „În opinia mea, a fost nepotrivit modul în care comisarii au intervenit într-o frumoasă piesă de motorsport. Ambele mașini au ieșit de pe pistă. Ca urmare, ambele monoposturi au obținut un avantaj”.

„Este păcat, asta ne-a costat un podium. Ne-a costat o cursă în care am rămas răbdători după ce am fost forțați să ieșim de pe pistă în primul viraj din primul tur, ceea ce am acceptat. Nu putem depune un protest împotriva acestei penalizări, așa că acest capitol este închis pentru noi”.

Întrebat dacă Norris ar fi putut da înapoi poziția, acesta a răspuns: „Am verificat de mai multe ori dacă ambele monoposturi erau în afara pistei. Nu am avut nicio îndoială că manevra a fost corectă”.

Norris: Nu a fost corect

Lando Norris are o părere similară: „Pentru mine, punctul crucial este că ceea ce a făcut Max nu a fost corect. Și anume să își apere poziția părăsind pista și menținându-și poziția. Asta nu este corect”.

„A părăsit pista pentru că s-a apărat prea tare și a făcut o greșeală. În cele din urmă, el a beneficiat de asta. În același timp, eu a trebuit să părăsesc pista din cauza asta”.

De asemenea, el a criticat lipsa de consecvență a penalizărilor: „Se pare că regulile s-au schimbat, pentru că am senzația că nu se potrivește cu ceea ce s-a întâmplat în Austria, când Max nu a primit o penalizare atunci când a ieșit de pe pistă și a obținut un avantaj.”

El crede că a fost o decizie dificilă pentru comisari. El a declarat: „Se pare că comisarii nu au putut lua o decizie timp de câteva tururi. Deci nu a fost o decizie ușoară, altfel ar fi luat-o mai devreme”.

Ulterior, el a criticat faptul că decizia a fost luată în timpul cursei: „Este doar o decizie grăbită și ei (comisarii) nu aud sau nu înțeleg punctele noastre de vedere, ceea ce ar trebui să facă după cursă. Ei vor doar să ia o decizie rapidă pentru a finaliza podiumul și punctele”.

„De aceea este o decizie pripită și nu ascultă părerea mea, a echipei mele sau a lui Max, care cred că poate nu este pe deplin corectă.”

Sunt normele în sine problema?

În cele din urmă, se pune întrebarea dacă orientările de conducere pe care se bazează sancțiunea sunt practicabile. Atacul lui Verstappen în virajul 1 pare, de asemenea, să demonstreze acest lucru: Un divebomb îi dă dreptul unui pilot să ia virajul dacă este în față la apex – indiferent dacă ia sau nu virajul. Așadar, este textul impracticabil?

„Este dificil. Este pur și simplu dificil să reglementezi aceste lucruri. A trebuit să părăsesc pista pentru că el se apăra prea tare. Nimeni nu poate spune dacă aș fi reușit sau nu dacă aș fi rămas pe pistă. De aceea nu poți reglementa așa ceva”.

Verstappen, desigur, susține pe deplin decizia de a-l penaliza pe Norris: „Cred că este destul de clar că nu ai voie să depășești în afara liniei albe. Am experimentat și eu asta. În 2017, am pierdut un podium aici în lupta cu Kimi Räikkönen.”

Virajul 1: Norris recunoaște greșeala

Cealaltă situație controversată a fost primul viraj. Norris a avut un start mai bun, dar Verstappen a atacat pe interiorul primului viraj. Ambele mașini au ieșit de pe pistă. Din nou, Verstappen era în față la apex, motiv pentru care scena nici măcar nu a fost investigată.

„A existat un spațiu pe banda interioară și l-am folosit”, a comentat sec campionul mondial în exercițiu. „Virajul este foarte larg, ai multe opțiuni la intrarea în el. Am optat pentru varianta îngustă și tot am ieșit pe locul doi”.

Doar, după cum spune el însuși, un pilot clasat pe locul al treilea a beneficiat de acest lucru: „Cred că a mers destul de bine pentru mine, pentru că Charles Leclerc era oricum mai rapid, așa că s-a distanțat.”

Norris admite că este posibil să nu se fi apărat suficient de viguros. Pilotul McLaren a fost adesea criticat pentru că nu a fost la înălțimea mentală a lui Verstappen într-un duel, iar virajul 1 din Austin este puțin probabil să reducă criticile la tăcere. În timp ce el este în mod clar de părere că a fost nedreptățit în situația cu penalizarea, el crede că împărtășește responsabilitatea în cazul virajului 1.

„Este un pic mai dificil de spus dacă a fost din cauză că nu am arătat suficient angajament. Dar el a intrat din nou atât de repede încât a părăsit pista. Adică, nu pot să apar pe interiorul cuiva în timpul cursei, să ies de pe pistă și să păstrez locul. Dar, dintr-un motiv oarecare, asta este perfect în regulă în turul 1 și în virajul 1. Dificil”.

„Dar dacă m-aș fi apărat mai bine în virajul 1 și nu aș fi condus ca un idiot, atunci aș fi condus după virajul 1 și nu ar fi trebuit să avem această discuție.”

SUA-GP, Circuit of the Americas

01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:35:09,639 h
02. Carlos Sainz (E), Ferrari, +8,562 sec
03. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 19,412
04. Lando Norris (GB), McLaren, +20,354
05. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +21,921

06. George Russell (GB), Mercedes, +56,295
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +59,072
08. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:02,957 mn
09. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +1:10,563
10. Franco Colapinto (AR), Williams, +1:11,979

11. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:19,782
12. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:30,558
13. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1 tur
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1 tur
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 tur

16. Alex Albon (T), Williams, +1 tur
17. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 tur
18. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 tur
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 tur
Out
Lewis Hamilton (GB), Mercedes, derapaj

Clasamentul Campionatului Mondial (după 19 din 24 de Mari Premii și 4 din 6 sprinturi)

Piloți

01. Verstappen 354 Punkte
02. Norris 297
03. Leclerc 275
04. Piastri 247
05. Sainz 215
06. Hamilton 177
07. Russell 167
08. Perez 150
09. Alonso 62
10. Hulkenberg 29
11. Stroll 24
12. Tsunoda 22
13. Albon 12
14. Daniel Ricciardo (AUS) 12
15. Magnussen 8
16. Gasly 8
17. Oliver Bearman (GB) 7
18. Colapinto 5
19. Ocon 5
20. Lawson 2
21. Zhou 0
22. Logan Sargeant (USA) 0
23. Bottas 0

Cupa Constructorilor

01. McLaren 544 Puncte
03. Ferrari 496
04. Mercedes 344
05. Aston Martin 86
06. Haas 38
07. Racing Bulls 36
08. Williams 17
09. Alpine 13
10. Sauber 0
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version