Home F1 Ritmul Ferrari este „incredibil”: Marko recunoaște „calculul greșit” după dubla victorie

Ritmul Ferrari este „incredibil”: Marko recunoaște „calculul greșit” după dubla victorie

Vizualizări: 2517

Ferrari sărbătorește o victorie dominantă în Austin, care lasă de asemenea o impresie asupra Red Bull: Câștigătorul Charles Leclerc este încântat de startul său rachetă și de ritmul puternic al cursei

Performanță dominantă a Ferrari în Texas: Scuderia sărbătorește prima sa victorie dublă pe pământ american din 2006 la Indianapolis, când Michael Schumacher și Felipe Massa erau încă la volanul echipei din Maranello. În 2024, acesta este cel de-al patrulea triumf al roșilor după Melbourne (Sainz), Monaco și Monza (Leclerc în fiecare caz) – și de departe cel mai dominant.

Aproape 20 de secunde avans față de primul clasat, campionul mondial al Red Bull, Max Verstappen, care impune și respectul concurenței după finalul cursei: „Ritm incredibil din partea lui Leclerc. Am crezut că își va distruge pneurile, dar a condus până la sfârșit”, a declarat Helmut Marko, consultant pentru motorsport la Red Bull, impresionat și recunoscând: Am făcut o greșeală.

Potrivit lui Marko, Ferrari ar fi trebuit să câștige sprintul de sâmbătă, având în vedere ritmul lor puternic, dar Carlos Sainz și Charles Leclerc s-au împiedicat reciproc prea mult timp: „Dacă nu ar fi avut aceste lupte între ei în sprint, sprintul ar fi fost mult mai dificil pentru noi”, se vede confirmat Marko.

ferrari

Leclerc învață: Planul pentru virajul 1 funcționează perfect

Duminică, însă, lupta dintre Verstappen și rivalul din campionat Lando Norris este cea care joacă de această dată în favoarea Ferrari: În timp ce cei doi rivali la titlu se luptau în primul viraj, Leclerc s-a strecurat pe interior și a preluat conducerea, în timp ce Sainz l-a colectat pe Norris.

„Primul viraj a fost evident destul de bun, a fost exact ceea ce am vrut să fac”, a declarat un Leclerc încântat după cursă despre startul său rachetă, care l-a catapultat de pe locul patru pe primul loc: ”Am avut un start foarte bun și știam că va fi foarte strâns în primul viraj. Ieri am fost victima faptului că am fost în locul nepotrivit la momentul nepotrivit”.

24 de ore mai târziu, însă, povestea arată complet diferit: „Astăzi am beneficiat de acest lucru și ne-a ajutat foarte mult în primul stint, pentru că am avut într-adevăr mega ritm. În al doilea stint a trebuit doar să gestionăm totul. Dar am făcut o treabă excelentă, ritmul mașinii a fost foarte, foarte bun”, a declarat un Leclerc încântat.

Sainz laudă Ferrari: „Mult mai distractiv decât anul trecut”

Coechipierul Sainz îl depășește de asemenea cu ușurință pe Verstappen pe distanța parcursă și reușește, de asemenea, să se distanțeze de urmăritori cu mai mult de zece secunde în momentul în care trece linia de sosire: „Ritmul a fost foarte puternic, am fost foarte rapid tot weekendul”, spune Sainz, „dar poziția pe pistă este cheia, așa că a trebuit să mă mulțumesc cu locul doi, care este totuși o cursă bună”.

Spaniolul vede un motiv pentru puterea Ferrari în manevrarea pneurilor: „Acesta este cu siguranță punctul forte al mașinii din acest an, cât de mult putem prelungi stinturile și cât de puțină uzură avem. Îmi place asta și face cursele mult mai distractive decât anul trecut”, spune Sainz: Întotdeauna a trebuit să ne apărăm în curse și am pierdut poziții.

„Anul acesta se pare că putem ataca, doar să împingem și să depășim, iar asta este distractiv. Sper să rămână așa pentru restul anului”, explică pilotul Scuderiei. Coechipierul său Leclerc nu vede niciun motiv pentru care nu ar trebui să fie așa: Modernizările echipei dau acum roade, spune el: „Și țintim în continuare spre titlu (în campionatul pe echipe). Este un drum lung de parcurs, dar un început bun pentru acest triplu titlu”.

Directorul echipei, Fred Vasseur, este bineînțeles încântat și după dubla victorie de la Austin: „Este ziua perfectă, aș spune chiar weekendul perfect. Am avut câteva probleme în calificări, dar pe bună dreptate, pentru că ne-am pregătit deja pentru cursă”, a declarat francezul: Ritmul a fost foarte bun astăzi. Ferrari a reușit să controleze întreaga cursă fără efort.

Marko: „Este foarte specific circuitului la Ferrari”

Cu toate acestea, faptul că Ferrari va domina acum ultimele cinci curse ale sezonului nu este crezut, cel puțin de concurență. Deși Scuderia a stabilit un ritm extrem la Austin, a lăudat Marko, austriacul a mai adăugat: „Cred că este foarte specific pistei la Ferrari. Așa că sper să nu continue așa”.

„Această viteză”, spune Marko, nu va putea fi repetată pe toate pistele. Cu toate acestea, în campionatul constructorilor, unde Red Bull se află acum la 40 de puncte de McLaren, pe locul al doilea, are doar opt puncte avans față de Ferrari: „Va fi al naibii de strâns”, prezice bărbatul din Graz: „Este practic Mercedes, Ferrari, McLaren și noi, o luptă în patru”.

Cu toate acestea, pentru Marko, acest lucru are și o latură pozitivă, și anume în ceea ce privește campionatul piloților: „Dacă se întoarce acolo, desigur, atunci joacă în favoarea noastră”, spune austriacul, care nu-l mai are în vizor pe vedeta Scuderiei Leclerc pentru duelul cu Verstappen și Norris, având în vedere diferența de 79 de puncte: „Perna de pe Leclerc este suficient de mare”.

De asemenea, Vasseur nu-și face iluzii că celelalte curse ale anului vor fi o plimbare în parc pentru echipa sa: „Ar fi arogant să spun asta. Fiecare circuit este diferit și condițiile sunt întotdeauna diferite.” Următorul Mare Premiu din Mexic este deja o nouă provocare din cauza altitudinii. Cu toate acestea, Vasseur poate spune după performanța puternică de la Austin: „Se pare că am făcut un mare pas înainte în ceea ce privește manevrabilitatea după Monza.”

SUA-GP, Circuit of the Americas

01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:35:09,639 h
02. Carlos Sainz (E), Ferrari, +8,562 sec
03. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 19,412
04. Lando Norris (GB), McLaren, +20,354
05. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +21,921

06. George Russell (GB), Mercedes, +56,295
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +59,072
08. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:02,957 mn
09. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +1:10,563
10. Franco Colapinto (AR), Williams, +1:11,979

11. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:19,782
12. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:30,558
13. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1 tur
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1 tur
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 tur

16. Alex Albon (T), Williams, +1 tur
17. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 tur
18. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 tur
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 tur
Out
Lewis Hamilton (GB), Mercedes, derapaj

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version