Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) „”Victoria nu este o ținta”: Mirko Bortolotti despre debutul Lamborghini SC63

„”Victoria nu este o ținta”: Mirko Bortolotti despre debutul Lamborghini SC63

Vizualizări: 3957

Lamborghini încheie primul său sezon cu SC63 în WEC: Mirko Bortolotti explică de ce victoria nu este încă ținta și ce va fi important în 2024

Lamborghini participă în acest an la primul său sezon în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC). Deși SC63 s-a dovedit a fi fiabil în primele curse, italienii sunt încă lipsiți de performanță. „Ne-am dori să plecăm la start cu scopul de a câștiga cursa, dar, din păcate, acesta nu este obiectivul”, recunoaște pilotul de uzină Mirko Bortolotti.

„Trebuie să facem pașii necesari pentru a ajunge în zonele din clasament în care ne-am dori să fim”, a declarat italianul într-un interviu. „Cu o singură mașină pe grilă, totul se schimbă în comparație cu cei care conduc două sau mai multe mașini”.

„Există întotdeauna dorința de a face bine, dar cu trei sesiuni de antrenamente libere și un total de patru ore pe pistă în weekend pentru a pregăti cursa, este dificil să obții maximum”, ne reamintește Bortolotti.

Dar chiar dacă prima victorie este încă departe, rezultatele de până acum sunt promițătoare. „Ne-am descurcat foarte bine până acum, iar cireașa de pe tort a fost clasarea în top 10 la Le Mans, după cea mai bună performanță în calificări de până acum, lucru de care sunt foarte mândru”, se bucură pilotul Lamborghini.

Mirko Bortolotti

„ Nu contează ce se vorbește din exterior”

„Cred că am văzut lucruri pozitive în fiecare weekend”, avertizează Bortolotti, subliniind că nu contează doar rezultatele de pe hârtie. „Dacă comentezi doar clasamentul, devine o discuție la masa obișnuiților, iar noi nu suntem deloc interesați de asta.”

„Sincer să fiu, nu-mi pasă ce se spune din exterior, pentru că trebuie să fii în echipă și să știi că acest proiect a pornit de la zero și va concura la nivelul la care concurăm”, spune pilotul experimentat, ignorând criticile. „Oamenii pot vorbi cât vor, dar nu ne deranjează pentru că știm ce se întâmplă, cum stau lucrurile și ce putem realiza”.

„Trebuie să abordezi un sezon ca acesta știind că nu îți poți permite să faci nicio greșeală, altfel vei termina cu mâna goală”, spune Bortolotti, care știe că fiecare metru cu Lamborghini SC63 este de mare importanță. „Rezultatul este un aspect, dar în acest moment este important ca mașina și proiectul să continue să crească.”

„Qatar a fost cu siguranță cea mai dificilă cursă”

„Nu există regrete în acest moment, deoarece am realizat întotdeauna ceea ce ne-am propus”, spune pilotul în vârstă de 34 de ani, rezumând cu satisfacție rezultatele intermediare. „Singura problemă tehnică pe care am avut-o a fost la Spa-Francorchamps, unde nu am reușit să ne atingem obiectivele pentru weekend, dar, din păcate, asta se poate întâmpla.”

„Qatar a fost cu siguranță cea mai dificilă cursă, pentru că eram împrăștiați, nu cunoșteam pista, nu știam cum să manevrăm pneurile și așa mai departe, în timp ce rivalii noștri, care au și ei un an sau mai mult de experiență în această serie, participaseră deja la testele Michelin din timpul iernii.”

Cu toate acestea, deschiderea WEC în Qatar a fost ceva special pentru Bortolotti „pentru că a fost prima cursă cu această mașină. Pe de altă parte, știam că nu voi putea ține pasul cu ceilalți”, a declarat italianul, dezvăluind că nu a putut să se bucure de cursă 100 la sută.

Debut „cu o anumită dezamăgire”

Cursa a fost mai mult ca un test drive. „Este păcat, desigur, pentru că atunci când conduci la acest nivel, trebuie să țintești întotdeauna spre vârf”, spune vicecampionul DTM din sezonul trecut. „Nu este scopul nostru să conducem în WEC și să vedem cursele ca pe un test, dar nu a existat altă opțiune.”

„Așa că ne-am bucurat să fim în sfârșit în clasa hypercar în Campionatul Mondial, cu o oarecare dezamăgire, deoarece am știut de la început că va fi un debut dificil și instructiv, adunând date și experiență și încercând să evităm defecțiunile și problemele.”

A doua jumătate a sezonului nu va fi mai ușoară pentru Lamborghini, mai ales că testul pentru următoarea cursă din Austin (Texas) nu a decurs perfect. „Din păcate, nu am parcurs decât foarte puține tururi, deoarece a trebuit să împărțim o mașină între cele două echipe WEC și IMSA, iar când a venit rândul nostru, au apărut câteva mici probleme care ne-au împiedicat să parcurgem mulți kilometri”, dezvăluie Bortolotti.

Obiectivul pentru 2024: „ Să adun cât mai multe informații”

„Pista are atât de multe denivelări la care nu mă așteptam, dar cu siguranță este foarte interesantă. Vom găsi un climat complet diferit, pentru că a fost foarte frig în timpul testelor, dar în cursă vom avea temperaturi mult mai ridicate și o pistă proaspăt asfaltată, ceea ce va schimba multe.”

Cu toate acestea, schimbul dintre echipajele IMSA și WEC este dificil deoarece „circuitele americane sunt diferite” și, prin urmare, datele sunt greu de comparat. Dar „există o sinergie între cele două programe”, spune pilotul de uzină Lamborghini. „Ceea ce înveți în IMSA, iei cu tine în Europa și viceversa, într-un ciclu constant de informare”.

Ce l-ar face pe italian să zâmbească la final de an? „Să termin toate cursele și să iau cât mai multe date de pe fiecare circuit, și pentru că aceleași circuite sunt în calendar anul viitor”, spune Bortolotti, rezumându-și dorințele. „Și apoi să continuăm munca pe care am făcut-o foarte bine până acum.”

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version