Home F1 F1: Pentru prima dată de la Spielberg: Max Verstappen a revenit în...

F1: Pentru prima dată de la Spielberg: Max Verstappen a revenit în P1 pe grila de start!

Vizualizări: 3277

F1: Liderul campionatului mondial, Max Verstappen, a obținut primul loc în sesiunea de calificări sprint de la Austin, devansându-i pe George Russell și Charles Leclerc

Pentru prima dată de la weekendul de curse de Formula 1 din Austria, Max Verstappen cu Red Bull a revenit în fruntea grilei de start: liderul campionatului mondial a stabilit cel mai bun timp în calificările sprint de la Marele Premiu al SUA 2024 de la Austin cu 1:32.833 minute în fața lui George Russell cu Mercedes și Charles Leclerc cu Ferrari. Cel mai apropiat rival al lui Verstappen în campionatul mondial, Lando Norris de la McLaren, a obținut P4.

Acesta este probabil motivul pentru care Verstappen este „foarte fericit” cu rezultatul și spune: „Am avut o zi bună. Calificările Sprint sunt întotdeauna destul de dificile, deoarece conduci mediu, mediu și apoi moale. Nu știi niciodată cu adevărat câtă presiune poți aplica. Dar sunt mulțumit. Monopostul a funcționat destul de bine toată ziua. Și, bineînțeles, sunt fericit să fiu primul. A trecut ceva timp”.

El va „face pur și simplu tot ce pot” în sprintul de sâmbătă. Dar și mai important pentru el este un rezultat bun în Marele Premiu de duminică: „Atunci obții cele mai multe puncte”. Iar Verstappen are în prezent 52 de puncte avans față de Norris în campionatul piloților.

Max

Cum evaluează Red Bull calificările sprint

După calificările pentru sprint de la Austin, Helmut Marko, directorul sportiv al Red Bull, este parțial surprins când răspunde la întrebările ServusTV. După singura sesiune de antrenamente libere, echipa sa era „încrezătoare” că va fi „chiar în față în turul unic”. „Dar, de fapt, ne așteptam ca Ferrari să fie adversarul. Nu a fost cazul”, spune Marko.

El vorbește despre un „început foarte bun” al weekendului din SUA și recunoaște progresele făcute de Red Bull. Actualizările tehnice „din fericire, au funcționat imediat” și au adus „un câștig suplimentar semnificativ”. Cu toate acestea, a fost încă „al naibii de aproape” în frunte. Exprimat în cifre: 0,012 secunde i-au separat pe Verstappen și Russell în P1 și P2.

Cum a fost luată decizia pentru P1

Doar câteva miimi au fost decisive la Austin, pilotul Mercedes Russell conducând chiar cu o zecime și jumătate de secundă până în virajul 1, după cum arată analiza F1-Tempo. Cu toate acestea, Verstappen de la Red Bull a compensat până în virajul 8 și a preluat conducerea cu două zecimi și jumătate, pentru a o pierde din nou până la capătul liniei drepte de la virajul 12.

Russell a construit din nou un mic avans de șase sutimi de secundă până în virajul 15, a rămas în urmă cu șase sutimi în virajul 16, a recuperat o jumătate de zecime de secundă în virajul 18 și a pierdut totul din nou între penultimul și ultimul viraj.

Verstappen și Russell au ieșit apoi din ultimul viraj aproape la egalitate. Cu toate acestea, accelerația ușor mai bună a fost în favoarea lui Verstappen.

De ce s-a retras Oscar Piastri în SQ1?

Oscar Piastri de la McLaren a fost cel mai important pilot care a trebuit să se retragă după SQ1 pentru că a terminat doar pe locul 16. Motivul: o încălcare a limitelor pistei în virajul 19, penultimul viraj din Austin. Ca urmare, Piastri a coborât la al doilea cel mai bun tur al său, de 1:34.881 minute. Dacă ar fi reușit să termine turul limită, ar fi fost cu ușurință al șaptelea cu un timp de 1:34.285 minute.

Alexander Albon de la Williams a făcut și el o greșeală gravă în faza finală a SQ1: s-a rotit la ieșirea din virajul 19 și a ratat șansa de a-și îmbunătăți timpul. Albon a spus cu blândețe la radio: „Îmi pare rău!” Noul său coechipier Franco Colapinto a progresat.

Cu Sergio Perez la Red Bull, un alt pilot din echipa de top a fost surprins de limitele pistei, deși la prima încercare în virajul 9. Perez s-a revanșat la a doua încercare cu P8.

Pe de altă parte, piloții Sauber Valtteri Bottas și Guanyu Zhou nu au avut nicio șansă, terminând pe locurile 19 și 20, în ciuda unor update-uri la Austin.

Cel mai bun timp în SQ1 i-a revenit pilotului Ferrari Charles Leclerc pe pneurile medium obligatorii.

Ce a fost în neregulă cu Sergio Perez în SQ2?

Pilotul Red Bull Sergio Perez pur și simplu nu a avut ritm în SQ2: cu un timp de 1:34,244 minute, el a fost cu aproape o secundă mai lent decât coechipierul său Max Verstappen, ceea ce a însemnat locul unsprezece – direct în spatele lui Yuki Tsunoda în Racing Bulls, care este prezentat ca un potențial succesor al lui Perez. Nico Hülkenberg de la Haas s-a calificat, de asemenea, înaintea lui Perez în top 10.

În interviul, Helmut Marko, șeful Red Bull Sport, a declarat că Perez a susținut în apărarea sa că nu a avut „aderență”. În orice caz, Marko i-a dat lui Perez o temă pentru cursa de sprint: „Ar trebui să fie posibil să termini în puncte de la P11”.

Poate cea mai mare surpriză a celei de-a doua sesiuni a fost Franco Colapinto în Williams în P8.

Un posibil hold-up între Franco Colapinto în Williams și Pierre Gasly în Alpine a fost considerat un incident normal de către comisari și nu a declanșat o investigație, deși Colapinto a răbufnit la radio: „Aproape ne-am ciocnit!”

Cel mai bun timp în SQ2 cu pneurile medium obligatorii a fost obținut de Carlos Sainz cu Ferrari.

Calificare Sprint, SUA:

01. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:32,833 min
02. George Russell (GB), Mercedes, 1:32,845
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:33,059
04. Lando Norris (GB), McLaren, 1:33,083
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:33,089

06. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:33,183
07. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:33,378
08. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:33,398
09. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:33,802
10. Franco Colapinto (RA), Williams, 1:34,406

11. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:34,244
12. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:34,363
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:34,421
14. Fernando Alonso (E), Aston Martin, fără timp
15. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, fără timp

16. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:34,881
17. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:34,917
18. Alex Albon (T), Williams, 1:35,054
19. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:35,148
20. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:36,472

În pole-position pentru sprint:

Silverstone 2021 – Lewis Hamilton (GB), Mercedes
Monza 2021 – Valtteri Bottas (FIN), Mercedes
Interlagos 2021 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Imola 2022 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Red Bull Ring 2022 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Interlagos 2022 – Kevin Magnussen (DK), Haas
Baku 2023 – Charles Leclerc (MC), Ferrari
Spielberg 2023 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Francorchamps 2023 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Katar 2023 – Oscar Piastri (AUS), McLaren-Mercedes
Austin 2023 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Interlagos 2023 – Lando Norris (GB), McLaren
Shanghai 2024 ¬– Lando Norris (GB), McLaren
Miami 2024 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Spielberg 2024 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Austin 2024 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing

 

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version