Home F1 F1: Cursa lungă din Austin: Cine are cele mai bune cărți pentru...

F1: Cursa lungă din Austin: Cine are cele mai bune cărți pentru sprintul de sâmbătă?

Vizualizări: 3764

F1: Ferrari a stabilit cele mai rapide ture lungi în Formula 1 vineri la Austin, dar Red Bull și Mercedes sunt în față pe grilă – va funcționa pokerul mediilor?

Max Verstappen a obținut pole position-ul pentru cursa sprint de Formula 1 de la Austin, dar ar putea Red Bull să învingă Ferrari doar pe pneurile soft în SQ3? La urma urmei, Scuderia a fost în frunte în toate sesiunile până la segmentul decisiv al calificărilor sprint și crede că are avantajul pe pneurile medii. Așadar, cine va porni ca favorit în cursa de sprint?

f1

Turele lungi din prima sesiune de antrenamente libere nu sunt foarte semnificative din cauza programului strâns. Dacă ne uităm la simulările de cursă cu combustibil suficient, Charles Leclerc de pe Ferrari a fost cel mai rapid pilot după ajustarea diferitelor compoziții de pneuri. În medie, el a fost cu 0,31 secunde mai rapid pe tur decât pilotul Aston Martin Fernando Alonso, cu coechipierul său de la Ferrari, Carlos Sainz, în spatele său pe locul al treilea (+0,36).

Cu toate acestea, primii trei piloți de cursă lungă au un lucru în comun. Cu toții au efectuat o simulare de calificare cu pneul dur și tura lungă în același stint, ceea ce conduce la presupunerea că rezervorul nu ar fi putut fi niciodată plin și că uzura pneurilor este, de asemenea, distorsionată. Lando Norris (+0,4), pe de altă parte, a efectuat tura lungă într-un stint separat, dar este puțin probabil ca McLaren-ul să fi fost alimentat complet.

Nu același lucru se poate spune despre cei doi piloți Red Bull, Max Verstappen (+3.72) și Sergio Perez (+3.03), dar ambele Red Bull au folosit pneul soft, care istoric nu este un pneu bun de cursă în Austin. Diferența uriașă confirmă, de asemenea, că nu prea se pot trage concluzii realiste cu privire la echilibrul de putere din timpii de cursă lungă.

Cine are cea mai bună aderență la pneuri?

Sesiunea de calificări sprint a arătat, de asemenea, că echipele au avut performanțe diferite pe diferitele compoziții de pneuri, ceea ce face dificilă formularea unor concluzii clare cu privire la ordinea ierarhică. În timp ce Ferrari a fost foarte rapidă pe pneurile cu compoziții mai dure, Red Bull și Mercedes au reușit să facă un salt înainte pe pneurile moi în SQ3.

Privind datele, Ferrari pare să fi pierdut un rezultat mai bun în primul sector. Charles Leclerc și Carlos Sainz au pierdut trei zecimi întregi față de grupul fruntaș în acest sector. Pe de altă parte, ei au fost cea mai rapidă echipă în sectorul final. O abordare diferită a încălzirii pneurilor ar putea explica acest lucru.

În orice caz, datele furnizate de partenerul nostru tehnologic PACETEQ arată o reducere semnificativă a uzurii pneurilor comparativ cu anul trecut, care se datorează probabil noului asfalt de pe Circuitul Americilor. În medie, pneurile s-au uzat cu 0,084 secunde pe tur în cursele lungi. Cu toate acestea, în Marele Premiu 2023, această cifră a fost de 0,102 secunde pe tur, chiar dacă piloții obișnuiesc să fie mai blânzi cu pneurile în cursă, în timp ce, de obicei, forțează mai mult în turele lungi pentru a testa durabilitatea pneurilor Pirelli.

Problema cu pneul mediu

Uzura redusă a pneurilor ar putea face ca în cursa de duminică să se aplice strategia cu o singură oprire, după ce opțiunea cu două opriri a condus întotdeauna la victorie în ultimii trei ani. Deși delta opririi la boxe în Austin este de numai 20 de secunde, un alt factor ar putea favoriza strategia cu o singură oprire.

Ca în fiecare weekend, echipele au la dispoziție doar trei seturi de pneuri medium. Având în vedere că pneurile soft nu sunt o alegere bună din punct de vedere istoric – dar acest lucru s-ar putea schimba odată cu noul asfalt – și că toți piloții, în afară de Valtteri Bottas, au folosit unul dintre cele două seturi de pneuri hard în prima sesiune de antrenamente libere, singura opțiune rămasă pentru o strategie cu două opriri duminică este medium-medium-hard.

Cu toate acestea, pneul medium va fi probabil pneul optim și în cursa de sprint, ceea ce înseamnă că piloții ar avea teoretic nevoie de toate cele trei seturi de mediumuri pentru cele două curse. Cu toate acestea, regulamentul stipulează că pneul mediu trebuie utilizat în SQ1 și SQ2 ale calificărilor sprint, ceea ce înseamnă că, după ziua de vineri, este posibil ca multe echipe să fi utilizat două din cele trei seturi de pneuri medii disponibile.

Cine pariază pe pneurile soft?

Cu toate acestea, pentru a conduce cu pneuri cât mai proaspete posibil pentru restul weekendului, ar putea fi luată în considerare o strategie de oprire pe gheață duminică sau poate chiar o strategie de risc în cursa de sprint cu pneuri moi pentru a păstra cele mai bune pneuri pentru cursa de duminică. Pilotul echipei McLaren, Oscar Piastri, vede un poker de strategii pentru echipe odată cu noul asfalt.

„Asta face totul interesant”, spune el. „Faptul că unele piste precum Spa și Monza au fost reasfaltate a zdruncinat cu adevărat strategia. Și mai ales într-un weekend de sprint, trebuie să decizi destul de devreme în ce direcție vrei să mergi. Așa că sunt sigur că asta ne va ține în priză.”

Pirelli surprins: Sprint pole cu aproape două secunde mai rapid decât în 2023

Furnizorul de pneuri Pirelli a confirmat, de asemenea, după deschiderea de vineri de la Austin, că mediul „va fi la conducere”, în timp ce îmbunătățirea puternică a timpului pe tur de aproape două secunde în comparație cu anul trecut este surprinzătoare, deoarece timpul lui Verstappen pentru pole sprint a fost „cu aproximativ șapte zecimi” sub proiecția Pirelli.

Inginerul-șef al Pirelli, Simone Berra, explică: „Cu aceleași pneuri ca anul trecut, mai mulți factori au contribuit la reducerea semnificativă a timpului pe tur, în plus față de dezvoltarea normală ulterioară a mașinilor: Pista reproiectată a oferit mai multă aderență, numărul de denivelări a fost semnificativ mai mic, permițând echipelor să reducă distanța până la sol cu configurația, iar temperaturile au fost, de asemenea, mai scăzute decât anul trecut.”

„Mâine, ne așteptăm ca pneul mediu să fie favoritul absolut în sprint, la fel ca în 2023. C3 va fi, de asemenea, cea mai utilizată anvelopă duminică, ceea ce explică de ce toți piloții, cu excepția duo-ului Sauber, au folosit cel puțin un set de Hards în antrenamentele libere de astăzi. Într-o cursă în care cea mai rapidă strategie este o cursă cu două opriri, iar soft-ul nu este în mod evident o opțiune, este clar că medium-ul va fi la conducere.”

Calificare Sprint, SUA:

01. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:32,833 min
02. George Russell (GB), Mercedes, 1:32,845
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:33,059
04. Lando Norris (GB), McLaren, 1:33,083
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:33,089

06. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:33,183
07. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:33,378
08. Kevin Magnussen (DK), Haas, 1:33,398
09. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:33,802
10. Franco Colapinto (RA), Williams, 1:34,406

11. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:34,244
12. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:34,363
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:34,421
14. Fernando Alonso (E), Aston Martin, fără timp
15. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, fără timp

16. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:34,881
17. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:34,917
18. Alex Albon (T), Williams, 1:35,054
19. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:35,148
20. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:36,472

În pole-position pentru sprint:

Silverstone 2021 – Lewis Hamilton (GB), Mercedes
Monza 2021 – Valtteri Bottas (FIN), Mercedes
Interlagos 2021 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Imola 2022 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Red Bull Ring 2022 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Interlagos 2022 – Kevin Magnussen (DK), Haas
Baku 2023 – Charles Leclerc (MC), Ferrari
Spielberg 2023 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Francorchamps 2023 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Katar 2023 – Oscar Piastri (AUS), McLaren-Mercedes
Austin 2023 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Interlagos 2023 – Lando Norris (GB), McLaren
Shanghai 2024 ¬– Lando Norris (GB), McLaren
Miami 2024 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Spielberg 2024 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing
Austin 2024 – Max Verstappen (NL), Red Bull Racing

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version