Home F1 A fost de folos pentru Piastri trucul McLaren cu aripa spate „mini-DRS”...

A fost de folos pentru Piastri trucul McLaren cu aripa spate „mini-DRS” să-l țină la distanță pe Leclerc în Baku?

Vizualizări: 3230

Aripile din spate ale McLaren au avut un comportament intrigant la Baku, indicând o modalitate unică prin care echipa își poate crește viteza în linie dreaptă

O nouă intrigă tehnică a apărut în urma Marelui Premiu al Azerbaidjanului, cu aripa din spate a McLaren în centrul atenției.

Imaginile filmate de camera de bord orientată spre spate de pe MCL38 a lui Oscar Piastri au arătat că aripa superioară se deformează sub sarcină, cel mai vizibil aspect fiind marginea exterioară de atac a aripii superioare, care se înclină în sus pe măsură ce viteza crește.

Acest lucru ar putea duce la o reducere suplimentară a rezistenței la înaintare și la creșterea vitezei în linie dreaptă și va aduce din nou în prim-plan subiectul aripilor flexibile.

mclaren

Până acum, întrebările care au fost ridicate în acest sezon au fost legate de legalitatea unora dintre soluțiile cu aripi frontale prezentate. Cu toate acestea, va exista în mod clar un interes reînnoit pentru flexibilitatea aripilor spate și a elementelor flexibile pentru restul acestui sezon.

Intriga legată de designul aripii spate McLaren vine după o cursă în care Piastri a reușit să îl țină în frâu pe Leclerc, în ciuda faptului că rivalul său avea avantajul DRS deschis.

Aripile flexibile au fost mult timp o sursă de iritare în Formula 1. La urma urmei, echipele caută în mod constant mijloace de a exploata aeroelasticitatea pentru a îmbunătăți performanța mașinilor lor, rămânând în același timp în limitele testelor statice pe care FIA le utilizează pentru a reduce impactul acestora.

Desigur, aceste componente se vor deforma întotdeauna în mod diferit odată ce sarcina este aplicată pe pistă, deoarece depășește valorile testelor, care vizează mai degrabă stabilirea unei linii de bază pentru a preveni modele care ar putea fi considerate nesigure.

Cu toate acestea, acest lucru a dus la utilizarea altor tactici pentru a ajuta la rezolvarea problemelor, monitorizarea înregistrărilor camerelor de bord oferind un mijloc de a stabili modul în care are loc deformarea componentelor, care, la rândul său, poate fi utilizat pentru a modifica reglementările și pentru a preveni ca problemele să scape de sub control.

Această metodă a fost introdusă în 2021, organul de conducere solicitând ca toate echipele să instaleze 12 puncte țintă în locații specifice pe planul principal și pe clapeta superioară.

Acest lucru a fost făcut pentru ca punctele să poată fi folosite ca referință atunci când sunt revizuite imaginile de la camera din spate. Aceste puncte pot fi văzute în imaginea principală, șase puncte negre pe clapeta superioară și șase puncte albe pe avionul principal.

Se înțelege că acest lucru a acționat în mare parte ca un mijloc de auto-poliție a rotației excesive a ansamblurilor aripii spate și, în urma acuzațiilor privind aripile față flexibile din acest sezon, o tactică similară a fost utilizată în timpul sesiunilor de antrenamente de vineri de la Marele Premiu al Belgiei.

Având în vedere că FIA va fi văzut marginea de atac a clapetei superioare rotindu-se spre spate din imaginile de la bord (săgeata roșie, inserție), așa cum a făcut-o deja în mai multe curse din acest sezon, ar sugera că organismul de conducere este mulțumit că se încadrează în constrângerile impuse în prezent de regulament.

În ceea ce privește efectul net al acestei flexiuni, este probabil ca spațiul dintre clapeta superioară și avionul principal să aibă un efect similar cu DRS atunci când este activat, deși nu are nici pe departe aceeași putere. Dar, având în vedere că acest lucru se întâmplă pe măsură ce ansamblul se încarcă, este de așteptat să ofere un plus de performanță pe întreaga durată a turului.

De exemplu, flexia clapetei a putut fi observată și în sectorul de mijloc din Azerbaidjan, înregistrările de la bord arătând o ridicare vizibilă a clapetei în porțiunea exterioară, în timp ce clapeta superioară a ieșit din secțiunea de vârf, deși nu cu aceeași forță ca pe linia dreaptă principală.

Acest „mini-DRS”, așa cum a fost denumit, este un alt exemplu al ingeniozității de care dau dovadă inginerii din Formula 1, care au găsit o modalitate de a interpreta regulamentul într-un mod în care rivalii lor nu au făcut-o și, în consecință, au câștigat un avantaj în fața lor.

Totuși, bătălia cea mai interesantă urmează să aibă loc, deoarece restul echipelor se vor uita acum, fără îndoială, la modul în care pot încorpora o metodologie de proiectare similară, deși este probabil ca McLaren să fi profitat din plin de ea deja în acest sezon, având în vedere că am vizitat deja o mare parte din evenimentele de mare viteză din calendar.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version