Home Moto WSBK WSBK: De ce omologarea rutieră nu este necesară

WSBK: De ce omologarea rutieră nu este necesară

Vizualizări: 9100

Yamaha R1 nu mai este oferită ca versiune rutieră din 2025: Directorul sportiv al WSBK, Gregorio Lavilla, explică de ce R1 va putea concura în continuare

Cererea pentru modelele supersport a scăzut treptat în ultimii ani. Din acest motiv, Yamaha a decis împotriva unei noi omologări Euro5+ pentru R1 și va oferi superbike-ul tradițional doar ca versiune trackday pe multe piețe importante începând cu anul viitor.

În SUA, Asia și Australia, noul R1 este încă autorizat să participe la traficul rutier. Versiunea 2025 a fost deja utilizată de Yamaha începând cu weekendul de curse din Cremona. Dar este în spiritul campionatului bazat pe producție să concurezi cu o motocicletă care nu este destinată utilizării pe drumurile publice în unele părți ale lumii?

Am pus această întrebare directorului sportiv al WSBK, Gregorio Lavilla. „Definiția este că avem un campionat cu motociclete care sunt produse în serie. Nu contează dacă acestea sunt destinate utilizării pe drumurile publice sau nu. Important este că se produce un anumit număr de unități și că motocicleta este oferită la un anumit preț”, a explicat spaniolul.
Yamaha a revizuit subtil modelul R1 pentru anul de fabricație 2025. Cea mai importantă schimbare pentru WSBK atrage imediat atenția: noile aripioare sunt menite să ofere forță de apăsare și să ajute astfel la accelerare.

Versiunea de serie a primit, de asemenea, frâne mai bune și o furcă diferită. Aceste modificări sunt deosebit de interesante pentru campionatele de stoc, care oferă mai puțin spațiu de manevră decât Campionatul Mondial de Superbike în ceea ce privește aceste componente.

wsbk

Mai au superbike-urile moderne dreptul de a exista pe drumurile publice?

Dar să revenim la subiectul permiselor rutiere. Gregorio Lavilla se îndoiește că superbikes-urile actuale au sens pe drumurile publice din cauza performanțelor lor enorme. Modelele de top ale producătorilor au în general mai mult de 200 CP și accelerează până la 200 km/h în aproximativ șapte secunde.

„Trebuie să fii destul de bine pregătit pentru a folosi aceste motociclete pe drumurile publice”, notează Lavilla. „Și apoi, de obicei, nu este prea distractiv. Dacă depășești limita de viteză de 120 km/h în Spania, ajungi în închisoare pentru infracțiuni grave. Cine riscă să ajungă la închisoare doar pentru a se bucura puțin prea mult timp de accelerația unei motociclete?”

Sunt versiunile trackday viitorul superbikes?

Directorul sportiv al Campionatului Mondial de Superbike este în favoarea producătorilor precum Yamaha care se concentrează pe utilizarea trackday. „Aceste motociclete sunt foarte distractive la trackdays. Puteți încerca să vă imitați idolii pe piste închise. Așadar, de ce ar trebui să existe restricții?”, se întreabă spaniolul cu privire la lipsa permisului rutier.

În timp ce modelele sportive aveau încă anumite calități de zi cu zi în urmă cu 20 de ani, modelele omologate pentru Campionatul Mondial de Superbike s-au transformat în mașini sportive fără compromisuri care nu sunt potrivite pentru utilizarea de zi cu zi.

„Cursa Campionilor”, ca parte a World Ducati Week, a arătat de ce este capabilă cea mai recentă versiune a superbike-ului Ducati. Doar câteva secunde au lipsit din recordul de tur al MotoGP.

Cu toate acestea, superbike-urile de la diferiți producători nu și-au pierdut cu siguranță farmecul. „O superbike emană un mare prestigiu. Dispune de tehnologii interesante și, prin urmare, este foarte atrăgătoare”, comentează Lavilla, care vede viitorul superbikinelor mai degrabă în antrenamentele de curse pe piste închise.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version