Home Moto WSBK BMW M1000RR: Cum a devenit electronica BMW wild card în WSBK 2024

BMW M1000RR: Cum a devenit electronica BMW wild card în WSBK 2024

Vizualizări: 1772

Performanțe constant mai puternice decât în WSBK 2023: Directorul tehnic BMW Chris Gonschor oferă informații despre motivul pentru care BMW este mai bine poziționat în Campionatul Mondial de Superbike

În urmă cu un an, BMW se afla într-o situație dificilă: echipa din Munchen avea doar câteva puncte avans față de ultima clasată, Honda, în clasamentul constructorilor, iar Scott Redding era cel mai bine plasat pilot BMW, pe locul 12 în clasamentul piloților. Astăzi, imaginea arată foarte diferit: Toprak Razgatlioglu este pe cale să câștige campionatul mondial, deși a trebuit să rateze șase curse din cauza unei accidentări. De asemenea, BMW mai are o șansă la câștigarea titlului constructorilor.

Este evident că explozia de performanță de la BMW se datorează în mare parte semnării contractului cu Toprak Razgatlioglu. Cu toate acestea, este de asemenea clar că BMW M1000RR prezintă fluctuații semnificativ mai puțin sensibile de la o pistă la alta. În timp ce Barcelona sau Aragon au fost piste destul de dificile în trecut, pachetul pare mult mai puțin sensibil în acest an.

Am vorbit în exclusivitate cu directorul tehnic BMW, Chris Gonschor, și l-am întrebat de ce BMW M1000RR oferă rezultate semnificativ mai bune în acest an, chiar dacă modelul de omologare a rămas neschimbat.

wsbk

BMW folosește spațiul de manevră în aerodinamică pentru mai multă agilitate

„Din fericire, există și multe oportunități de a schimba lucrurile într-un campionat bazat pe producție”, spune Gonschor. „Desigur, există piese omologate unde nu avem spațiu de manevră. Părțile interne ale motorului și cadrul principal sunt clar definite. Dar într-un campionat atât de competitiv, trebuie să examinezi din nou fiecare componentă.”

„Suspensia și electronica sunt complet libere. Aerodinamica este, de asemenea, liberă. În ultimii doi sau trei ani, acesta a devenit un hobby al nostru”, explică Gonschor și precizează: ”Silueta motocicletei este predeterminată, dar regulamentul permite 15 milimetri de libertate. Acest lucru ne permite să proiectăm aerodinamica în cadrul aspectului vehiculului de serie.”

Dacă arunci o privire mai atentă la versiunea 2024 a BMW M1000RR din Campionatul Mondial de Superbike, poți vedea că carenajul este mai îngust decât anul trecut. BMW a utilizat marja de manevră din regulament și a redus dimensiunile în unele locuri.

„Mai simplu spus, am redus lățimea panourilor de anul trecut. Prin reducerea suprafeței, s-ar putea presupune că am devenit mai rapizi datorită rezistenței aerodinamice îmbunătățite. Dar aerodinamica în sectorul motocicletelor este foarte complexă. Și alte campionate arată acest lucru”, spune Gonschor, referindu-se la MotoGP.

Subiectul aerodinamicii a devenit acum un domeniu important și în Campionatul Mondial de Superbike. „Trebuie să deviezi aerul care lovește motocicleta într-un mod sensibil. Așa că ar fi prea ușor doar să o facem mai îngustă. Dar scopul nostru a fost să facem vehiculul mai compact pentru a crește agilitatea. Am reușit să contracarăm această aerodinamică pentru a face motocicleta mai agilă”, dezvăluie inginerul BMW.

Electronică BMW in-house: Noua structură dezvăluie avantajele

În comparație cu ceilalți patru producători, BMW are o carte sălbatică: electronica sa in-house. „Electronica este complet liberă. Ca urmare, putem utiliza bine și inteligent numărul maxim de senzori”, spune Gonschor, mulțumit de libertatea din acest domeniu.

În trecut, sistemele electronice in-house nu erau întotdeauna un avantaj. Numărul mare de parametri însemna adesea că BMW avea nevoie de prea mult timp pentru a elabora o configurație bună. Datorită noii echipe de testare, BMW ajunge acum la weekendurile de cursă mult mai bine pregătit.

„Niciodată nu poți colecta suficiente date. Acum avem structura necesară pentru a utiliza corect datele, astfel încât să putem folosi la maximum propriul nostru sistem de management al motorului”, confirmă Gonschor. „Cu propria noastră electronică, avem grade infinite de libertate care pot fi utilizate. Dar acest lucru necesită timp, pe care nu îl ai întotdeauna la dispoziție într-un weekend de cursă.”

„Deoarece în trecut nu exista o echipă de testare, a trebuit să facem munca în weekendul cursei. Făcând munca de bază, nu puteai profita la maximum de sesiunile de antrenament. Iar într-un campionat atât de disputat, trebuie să lucrez optim în FP1 din primul tur. Acesta este motivul pentru care putem utiliza acum toate avantajele propriului nostru sistem de gestionare a motorului. Acum suntem capabili să folosim mai bine numeroasele variabile”, explică directorul tehnic BMW.

Dar BMW nu vine la curse doar mai bine pregătit. Există, de asemenea, o structură mai puternică la fața locului care permite îmbunătățirea continuă. „Am intensificat back office-ul de pe circuit. Există ingineri în camion care se asigură că datele sunt verificate mai rapid. Colegii noștri din Munchen sunt, de asemenea, în așteptare. Nu este încă la nivelul Formulei 1, dar colegii sunt pregătiți pentru analize suplimentare ale datelor”, relatează Gonschor cu un zâmbet.

Îmbunătățiri la hardware: BMW utilizează toate posibilitățile

Regulamentele Campionatului Mondial de Superbike nu oferă prea mult spațiu de manevră când vine vorba de componente importante precum cadrul. BMW s-a concentrat pe acele zone în care producătorii nu sunt legați de vehiculul de serie.

„Chiar dacă cadrul principal este predefinit, puteți face multe cu ghidajul roților față și spate. Clemele triple sunt libere, la fel și legătura amortizorului și brațul oscilant. Nu există aproape nimic la care să nu puteți lucra. Așadar, există multe teme de făcut”, explică Gonschor.

În cursele de până acum, a devenit clar că versiunea 2024 a BMW M1000RR funcționează mult mai consistent de la o pistă la alta. „A devenit mai echilibrată și mai armonizată în ceea ce privește performanța”, confirmă Gonschor, care subliniază și situația din anii anteriori: ”Am avut o imagine ușor distorsionată. Am avut ghinion cu accidentările lui „Mickey”. Nu am reușit niciodată să avem toți cei patru piloți la același nivel.”

„Datorită consolidării echipei din Munchen și a sprijinului puternic pentru dezvoltare de la sediul central, cooperarea cu echipa de curse s-a îmbunătățit. Ne-a fost mai ușor să asamblăm corect puzzle-ul”, spune Gonschor fericit, subliniind importanța echipei de testare: ”Până anul trecut, testarea inovațiilor în weekendurile de cursă făcea parte din munca noastră zilnică.”

După zece din cele douăsprezece weekenduri de cursă, Razgatlioglu, pilotul BMW, este în mod clar liderul campionatului. La recentul eveniment din Aragon, pilotul turc și-a extins avansul de la 13 la 39 de puncte și, prin urmare, are șansa de a-și asigura titlul mai devreme în Estoril. BMW este la 42 de puncte în spatele Ducati în clasamentul constructorilor. Locul al doilea este deja asigurat pentru echipa din Munchen, întrucât Kawasaki se află pe locul al treilea, la 208 puncte în urmă.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version