Home Rally World Rally Championship Șeful echipei Toyota: Șansele la titlul mondial sunt „ca și dispărute”

Șeful echipei Toyota: Șansele la titlul mondial sunt „ca și dispărute”

Vizualizări: 7821

Sebastien Ogier primește o penalizare după Raliul Acropolei, Toyota nu mai privește spre titlul WRC

O pană a fost motivul rolului lui Sebastien Ogier în Power Stage din Raliul Acropolei 2024. Răsturnarea l-a costat pe octogenarul campion mondial toate punctele pentru duminică, deși a obținut 13 puncte de sâmbătă pentru că a terminat.

Drama a început cu o curbă mai devreme, după cum explică el: „Știam că sunt pietre peste tot, dar pur și simplu trebuie să tai în acest punct. Iar această gaură era plină de pietre. Este o chestiune de centimetri dacă le lovești bine sau nu”.

Ogier, care a vrut să treacă la atac după cele două victorii de etapă de duminică și a stabilit al treilea cel mai bun timp, a tăiat o anvelopă pe Toyota GR Yaris Rally1. „Am observat asta abia în timpul următoarei manevre de frânare. Pur și simplu nu m-am uitat suficient de departe în față”.

„Este o trecere destul de rapidă peste o creastă. Nu am putut frâna și am intrat în subvirare, ceea ce a dus la răsturnare. Din fericire, am reușit să repar mașina, pentru că nu arăta bine. O roată era aproape complet distrusă, nu eram foarte încrezător. Dar reparația a fost un succes și am reușit să salvez ce am putut pentru echipă”.

Ogier a terminat etapa, dar reparația a durat mai mult de 20 de minute. Desigur, acest lucru a însemnat că toate punctele „Super Sunday” au dispărut, ca să nu mai vorbim de punctele pentru Power Stage. „Nu am nicio problemă în a-mi asuma responsabilitatea pentru acest accident”, spune el. „Nu am oprit suficient de repede după pană pentru a schimba anvelopa”.

Toyota

Toyota renunță la ambele titluri WRC

Șeful echipei Jari-Matti Latvala admite că șansele în ambele campionate mondiale sunt atât de mici cu trei raliuri înainte de final încât abordarea se va schimba de acum înainte.

„Este frumos că a salvat punctele de sâmbătă, dar realitatea este că punctele noastre pentru duminică și Power Stage au dispărut”, a declarat el.

„Cu actualul sistem de puncte, Hyundai își poate apăra poziția de lider în ultimele trei raliuri fără să-și asume riscuri mari. Așa că nu își vor mai asuma niciun risc mare. Șansele noastre la titlu sunt ca și dispărute, așa că trebuie să ne schimbăm obiectivul și să încercăm să câștigăm raliuri individuale de acum încolo.”

„Trebuie să uităm de ambele campionate pentru o vreme. Nu le mai putem forța. Singura noastră șansă este ca ceva să meargă prost la Hyundai. În acest moment, punctele din campionat trebuie să treacă în spatele minților noastre.”

Ogier, care de fapt dorea să participe la Campionatul Mondial de Raliuri 2024 (WRC) doar cu jumătate de normă, dar a fost nominalizat de Toyota pentru raliurile rămase după greșeala lui Elfyn Evans din Finlanda, ia ușor acest eșec: „Nu arăta prea bine înainte de raliu în ceea ce privește șansele în WRC și acum cu siguranță nu a mers în direcția bună”, spune el.

„Nu este mare lucru pentru mine pentru că șansele au apărut de nicăieri oricum. – Mi-am spus: ‘Să vedem ce se întâmplă în acest weekend’, pentru că știam că factorul noroc joacă un rol important aici. Evident, a fost greu pentru echipă, mai ales duminică, care este atât de importantă în aceste zile. Ne-am pus într-o poziție proastă în campionat”.

Ar fi ușor să dăm vina pe Ogier – mai ales după un accident similar pe Power Stage în Spania în 2015 – dar motivul pentru care a pornit la atac în primul rând a fost că mașina sa l-a dezamăgit vineri. La fel ca Evans înaintea lui, el a avut probleme cu turbocompresorul în timp ce se afla în frunte.

Latvala vorbește despre o „vineri neagră” pentru Toyota în Grecia: „Mergea în direcția greșită încă de la început, iar de atunci nu a făcut decât să coboare și mai abrupt. Dar asta e viața. Există momente bune și momente rele, nu totul poate merge perfect în fiecare an. Am avut trei sezoane incredibile, așa că este clar că momentele proaste vor veni la un moment dat, iar noi le avem acum”.

De aceea îl și apără pe Ogier: „Nu am avut de ales, Seb a trebuit să iasă acolo și să meargă la maxim, pentru că aveam nevoie de aceste puncte pentru duminică și Power Stage. Cu aceste puncte, ne-am fi putut menține o poziție promițătoare în campionat. Din păcate, nu a mers și am plătit prețul”.

Amendă de 30.000 de euro – în probațiune

Ca și cum nu ar fi fost suficient de enervant, Ogier a fost și amendat vineri. Comisarii sportivi l-au condamnat pe francez la o amendă cu suspendare de 30.000 de euro pentru insultarea organizatorilor. El nu mai are voie să comită alte infracțiuni în acest sens timp de doi ani, altfel amenda va deveni scadentă.

După prima probă specială, Ogier s-a plâns de norii de praf proveniți de la vehiculele din față – o problemă veche la Raliul Acropolei. În urma plângerilor vehemente ale piloților, distanțele dintre mașini au fost mărite de la trei la patru minute începând cu a doua probă specială.

Ogier era furios după prima etapă: „Mă enervează faptul că nimeni în acest sport nu este capabil să învețe. Am cerut prelungirea intervalelor pentru că am văzut panourile de praf. Dar ei spun pur și simplu: „Nu. Nu aveți nimic în cap? Asta e o nebunie!”

Șeful echipei Toyota, Kaj Lindström, a trebuit apoi să aplaneze lucrurile. Acesta a cerut comisarilor să ia în considerare faptul că Ogier a lăudat decizia de a prelungi intervalele după a doua etapă.

De asemenea, Ogier și-a cerut scuze și a declarat că nu s-a referit la nimeni în mod special, ci a făcut un comentariu privind un aspect legat de siguranță în toiul momentului. Cu toate acestea, comisarii nu au acceptat acest lucru ca o circumstanță atenuantă.

„Comisarii au concluzionat că declarația dlui Ogier, chiar dacă nu s-a adresat personal nimănui, este părtinitoare la adresa FIA și a oficialilor săi, precum și a oficialilor locali și a sutelor de voluntari implicați în raliu.”

„Structura organizatorică a evenimentelor de motorsport este bine cunoscută de toată lumea. Există proceduri clare pentru cereri sau solicitări. Fiecare este liber să își exprime opinia, dar nu sub formă de ostilitate generalizată sau acțiuni împotriva intereselor sportului. Orice comentarii făcute la televizor și/sau pe rețelele de socializare sunt auzite de milioane de telespectatori din întreaga lume.”

Ogier este în continuare cel mai bun pilot Toyota în clasamentul campionatului, dar este acum la 38 de puncte în spatele liderului campionatului, Thierry Neuville. Datorită sistemului de puncte din acest an, este deosebit de dificil să recuperezi diferențe mari.

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version