Home F1 Sprintul de la Austin F1: Prima victorie a lui Verstappen după Austria

Sprintul de la Austin F1: Prima victorie a lui Verstappen după Austria

Vizualizări: 4178

F1- Pilotul Red Bull Max Verstappen a câștigat o cursă de Formula 1 pentru prima dată în ultimele luni în sprintul de la Austin, extinzându-și avansul în campionatul mondial

Max Verstappen a revenit pe podiumul Formulei 1: el a câștigat cursa de sprint din cadrul Marelui Premiu al SUA 2024 de la Austin pentru Red Bull, mărindu-și avansul în clasamentul general al campionatului.

Imediat după aceea, Verstappen s-a entuziasmat: „Nu a fost prea rău. Mă simt un pic ca pe vremuri! Sunt foarte fericit. Ferrari au fost, de asemenea, foarte rapizi, dar în cele din urmă putem concura din nou. Am fost capabili să ne conducem propria cursă și am avut un ritm bun”.

Celelalte poziții din spatele lui Verstappen au fost ocupate de Carlos Sainz la Ferrari și Lando Norris, cel mai aprig rival al lui Verstappen la titlu, la McLaren. Nico Hülkenberg a terminat al optulea cu Haas și a obținut încă un punct în campionat.

f1

Ce s-a întâmplat la start?

Max Verstappen a preluat conducerea de pe locul P1 al grilei. Lando Norris i-a depășit pe George Russell și Charles Leclerc de pe locul patru pe grilă și a urcat pe locul doi, în spatele lui Verstappen. Nico Hülkenberg a coborât de pe poziția a șasea a grilei pe P9. La sfârșitul primului tur, Verstappen avea un avans de 0,9 secunde față de Norris.

Când a fost decisă victoria?

În turul cinci, Verstappen s-a distanțat de Norris cu mai mult de o secundă pentru prima dată, beneficiind de ajutorul sistemului de reducere a rezistenței la înaintare (DRS) din partea rivalului său. Ulterior, Verstappen și-a extins și mai mult avansul, apoi diferența s-a stabilizat între 1,2 și 1,6 secunde, înainte ca Norris să piardă din nou teren în a doua jumătate a cursei.

Cum a pierdut Lando Norris locul P2?

În ultimul tur și sub presiunea celor două Ferrari-uri din spatele său: Norris a frânat în virajul 1, permițându-i lui Sainz să treacă.

„A fost greu”, spune Norris. „Am crezut că pot trece prin P2, dar Carlos a făcut o treabă bună. Anvelopele mele față erau complet terminate. Nu puteam face prea multe, indiferent dacă mă apăram sau nu. Sunt destul de sigur că aș fi pierdut oricum poziția în favoarea lui Carlos.”

Sainz spune: „În cele din urmă am avut probleme cu pneurile, dar și Lando a avut probleme. Am putut vedea asta. M-am gândit că dacă aș putea intra în fereastra lui DRS, atunci aș avea o șansă la locul doi. Și da, am reușit la începutul virajului 2.”

Norris aproape a pierdut locul P3 în favoarea lui Leclerc, dar a salvat locul al treilea la final. Norris a fost ulterior investigat pentru un posibil „condus neregulamentar” înainte de virajul 15, în timp ce se apăra de Leclerc, dar comisarii au decis să îl achite și nu i-au impus nicio penalizare. Motivul: Norris s-a apărat în conformitate cu regulile și nu a schimbat „în mod clar” banda la frânare.

Ce spune Nico Hülkenberg despre P8 la sprint?

Hülkenberg a comentat rezultatul său: „Cred că am arătat bine. Am terminat în puncte cu ambele mașini, a șaptea și a opta. Acesta este un rezultat foarte puternic al echipei”. Haas și-a avut adversarii direcți „sub control”. Și: „Trebuie să iei fiecare punct și să sărbătorești, pentru că nu este un dat.” Prin urmare, el vede rezultatul cursei ca fiind „foarte pozitiv”.

Pentru ce a fost penalizat Oscar Piastri?

Oscar Piastri s-a încurcat cu Pierre Gasly în virajul 12. Comisarii sportivi au decis: Piastri l-a împins pe Gasly în mod nedrept în duel și, prin urmare, a primit o penalizare de timp de cinci secunde.

De ce a plecat Alexander Albon de la boxe?

După abandonul său în SQ1 în calificările de sprint, Williams a făcut modificări la mașină în condiții de parc-ferme. Acest lucru duce automat la un start de pe linia boxelor.

Au existat strategii diferite pentru pneuri?

Nu. Întregul pluton a rulat cu pneuri medii. Unii au optat pentru pneuri uzate, alții pentru pneuri proaspete.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version