Home F1 Schimbă strategia McLaren caracterul dezvoltări în Formula 1?

Schimbă strategia McLaren caracterul dezvoltări în Formula 1?

Vizualizări: 2928

McLaren a adoptat o abordare neobișnuită a dezvoltării în acest an și a avut succes – va fi copiată această strategie?

Echipele din Formula 1 știu foarte bine că vor coborî în clasament dacă nu își dezvoltă constant monoposturile. Cu toate acestea, McLaren a adoptat o abordare diferită în acest an – și totuși s-a impus ca fiind cel mai rapid monopost în ultimele luni.

În timp ce rivalii au căutat cu nerăbdare mai multă forță de apăsare pe parcursul sezonului, introducând o serie de componente noi la partea inferioară a monopostului – zona în care se găsește cea mai mare parte a forței – McLaren a ieșit din mulțime.

McLaren a luat o decizie conștientă de a rămâne la același design al podelei pe care l-au folosit pentru prima dată la Marele Premiu de la Miami. În schimb, s-au concentrat pe o serie de modificări mai mici ale altor părți ale mașinii, inclusiv aripile față și spate, aripa transversală, conductele de frânare, caroseria și elementele suspensiei.

Prin această abordare, McLaren renunță la potențialul de creștere a forței de apăsare pe care l-ar putea oferi o nouă caroserie inferioară, dar avantajul este că echipa poate concura în fiecare weekend cu un pachet pe care îl cunoaște bine și cu care piloții sunt familiarizați.

Și, cu cât concurența s-a chinuit mai mult să facă noile caroserii să funcționeze corect (Ferrari, Red Bull și Mercedes s-au chinuit toate în momente diferite), cu atât abordarea McLaren pare să fie cea mai bună.

McLaren

Eșecuri cu actualizări

Șeful echipei Racing Bulls, Laurent Mekies, a explicat slăbiciunea echipei sale din acest an prin faptul că au avut probleme în a face progrese.
„Am început încet sezonul”, spune el. „Știam că nu am făcut suficient în timpul iernii și apoi am început să culegem niște fructe mici în dezvoltarea monopostului și am reușit să dăm mai multă performanță”.

„Apoi, când am încercat să dăm monopostului mai multă forță de apăsare, am făcut-o mai lentă, ceea ce nu se întâmplă des”, a spus Mekies. „Dar asta are probabil de-a face cu regulamentele din ultimii ani, în care totul a fost optimizat în așa fel încât este ușor să strici ceva dacă crezi că pui mai multă forță de apăsare pe o parte a monopostului.”

Având în vedere fenomenul îmbunătățirii forței de apăsare care nu aduce beneficiile sperate, nu este surprinzător faptul că rivalii se gândesc acum dacă abordarea McLaren de a rămâne la ceea ce știu nu ar putea fi mai bună.

Mike Krack, directorul echipei Aston Martin, a recunoscut recent că echipa sa știa că ar fi „stupid” să nu se gândească dacă o tactică diferită în programul de îmbunătățire ar fi de fapt mai bună. Privind la McLaren, a spus el, puteți vedea când echipa a făcut un salt și ce upgrade-uri erau pe listă. „Ne uităm atent la asta”, spune el.

„Dacă vă uitați la îmbunătățirea în Zandvoort, de exemplu, este un pic aici, un pic acolo, un pic acolo. Puteți vedea cât de sofisticate și complexe au devenit aceste modele, așa că cred că ar fi o prostie să nu ne uităm la ele”, spune Krack.

Cauză sau efect?

Cu toate acestea, este discutabil dacă conceptul McLaren este într-adevăr un remediu miraculos. În primul rând, deși McLaren susține că folosește aceeași podea ca la Miami, asta nu înseamnă că nu au existat îmbunătățiri.

O privire rapidă asupra listelor de îmbunătățiri arată că, în timp ce podeaua în sine este neschimbată, au fost făcute modificări la margini – deci nu mai este identică cu ceea ce a fost în mai.

Dacă, așa cum spune adesea șeful echipei Andrea Stella, succesul în Formula 1 este astăzi un joc al milimetrilor, atunci ajustarea a ceea ce era deja acolo ar fi o modalitate bună de a obține mai multă performanță fără a fi nevoie de o restructurare majoră.

În plus, concurenții nu pot înțelege corect dacă partea inferioară este exact la fel ca cea din Miami sau dacă a fost modificată în vreun fel.

Regulile care obligă echipele să își dezvăluie modificările se aplică doar anumitor piese mari – astfel încât modificarea părții inferioare de aripioare nu ar fi niciodată dezvăluită.

Articolul 19.1 c) din Regulamentul Sportiv al Formulei 1 prevede: „Fiecare concurent trebuie să furnizeze reprezentantului mass-media un document de sinteză care să conțină numele și o scurtă descriere a tuturor componentelor și ansamblurilor majore aerodinamice și de caroserie care nu au fost utilizate într-o cursă anterioară […]”.

Există un alt element în planul de upgrade al McLaren, și anume faptul că echipa și-a permis luxul de a fi printre cele mai rapide.

Atunci când ești în fruntea plutonului, și mai ales într-un scenariu în care concurența a făcut unele greșeli cu upgrade-uri care nu au funcționat, nu te simți nici pe departe la fel de presat din exterior să schimbi ceva cum te-ai simți dacă ai rămâne în urmă.

Practic, devine o spirală pozitivă: dacă rămâi la ceea ce știi că funcționează cel mai bine, ieși în față, deoarece ceilalți care se poticnesc în căutarea progresului nu ajung niciodată din urmă.

Marshall: Aici se află avantajul

Rob Marshall, designerul șef al McLaren, a explicat recent că a fost un mare avantaj să se gândească mai atent la ceea ce fac și la ceea ce schimbă pe monopostul lor. Acest lucru a oferit, de asemenea, echipei spațiul de manevră necesar pentru a se asigura că schimbările majore oferă într-adevăr performanțele așteptate.

„Este frumos să faci o mulțime de upgrade-uri mici tot timpul… dar uneori trebuie să te abții puțin în timp ce aștepți să vină o grămadă de piese deodată”, spune el.

„Avantajul este că, adesea, piesele nu se potrivesc atât de bine pe cât ați putea crede. Dacă sunt livrate într-o singură bucată, această combinație de piese a fost analizată împreună cu ajutorul CFD, dezvoltată împreună și testată împreună în tunelul aerodinamic, astfel încât puteți fi siguri că această combinație de piese va funcționa bine împreună.”

„Cu toate acestea, dacă lucrați piesă cu piesă, este posibil să îmbunătățiți o piesă și apoi să lucrați la o altă piesă și să realizați că aceasta a fost compromisă de modificarea anterioară”, spune Marshall.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version