Home Moto WSBK Toprak Razgatlioglu domină WSBK: Ar trebui BMW să fie încetinit?

Toprak Razgatlioglu domină WSBK: Ar trebui BMW să fie încetinit?

Vizualizări: 3904

Toprak Razgatlioglu și BMW domină în prezent Campionatul Mondial de Superbike: Ce spune campionul mondial Alvaro Bautista despre ideea de a încetini noul câștigător al seriei

Trecerea lui Toprak Razgatlioglu de la Yamaha la BMW a dus la o situație neașteptată. Razgatlioglu formează o combinație atât de armonioasă cu BMW M1000RR încât singura întrebare în weekendul WSBK de la Donington a fost cine va termina al doilea. Chiar și tabăra Razgatlioglu este surprinsă de cât de repede au reușit să devină atât de competitivi.

Razgatlioglu

Ducati, Kawasaki și Yamaha se întreabă cum să îl provoace pe Razgatlioglu în cursele viitoare. Campionul în exercițiu Alvaro Bautista (Ducati) nu a fost nici el o amenințare la Donington și a obținut doar 50% din punctele pe care Razgatlioglu le-a obținut în weekendul WSBK din Anglia. Bautista a pierdut contactul cu liderul campionatului în campionat.

Dacă te uiți la rezultatele coechipierilor săi de la BMW, devine clar că Razgatlioglu nu domină datorită echipamentului său superior. Coechipierul său Michael van der Mark a terminat duminică la mai mult de 26 de secunde în urmă și a fost clasat P12 (ce a spus olandezul despre performanța sa).

Lucrurile au mers mai bine pentru Scott Redding, pilotul Bonovo, care a terminat pe locul patru, dar era deja la mai mult de 12 secunde în urmă. Coechipierul său de la Bonovo, Garrett Gerloff, a avut un weekend dezamăgitor.

Adevărul este că niciun alt pilot BMW nu poate copia stilul lui Razgatlioglu. Cu toate acestea, o astfel de dominație nu este o veste bună pentru Campionatul Mondial de Superbike. Dar cum pot fi făcute cursele din nou mai interesante?

Va deveni Campionatul Mondial de Superbike din nou un spectacol al unui singur om?

În trecutul recent, dominația lui Alvaro Bautista a determinat organizatorii WSBK să adapteze regulile pentru a face cursele mai echilibrate. Dacă te uiți la rezultatele oarecum dezamăgitoare ale campionului în exercițiu în acest moment, trebuie să te întrebi dacă nu cumva au depășit măsura.

Bautista nu este un fan al filosofiei de limitare a celui mai puternic pilot sau producător. În schimb, spaniolul ar dori să vadă o evoluție spre a face anumite concesii celor din spate, astfel încât aceștia să aibă șansa de a-i ajunge din urmă.

Ca urmare, Bautista respinge ideea limitării BMW în viitorul apropiat: “Nu înțeleg de ce un pilot trebuie să fie penalizat dacă este rapid. Nu cred că ar trebui să fie penalizat. El a muncit din greu pentru a ajunge la acest nivel”.

În MotoGP, nu există limite, ci concesii pentru îmbunătățirea propriului nivel. Dar Ducati are prea mult succes în Campionatul Mondial de Superbike pentru a primi vreun ajutor. Datorită rezultatelor constant bune ale piloților Ducati, superconcesiile sunt inaccesibile.

Cu toate acestea, la Donington a fost deja clar că urmăritorii BMW vor folosi toate mijloacele necesare. Sâmbătă, o echipă rivală a solicitat o inspecție a unității scaunului de pe motocicleta lui Razgatlioglu. Este un secret deschis că Ducati a fost în spatele acestei acțiuni.

BMW a modificat voluntar scaunul pentru a fi în siguranță (fundal și reacții). Acest lucru nu a schimbat cu nimic dominația lui Razgatlioglu, turcul conducând departe de adversarii săi și duminică.

Este Toprak Razgatlioglu deja îngrijorat că va fi încetinit?

După tripla sa victorie de la Donington, Razgatlioglu a fost întrebat despre pericolul de a trebui să concureze cu limitări în viitor. Răspunsul pilotului turc a fost clar: “Ducati este mai rapid decât BMW pe liniile drepte. Cum ar trebui să ajute FIM?”

Razgatlioglu subliniază dominația Ducati Panigale V4R, care a obținut multe victorii de la debutul său în sezonul 2019. “În 2019, am văzut Ducati câștigând curse cu un avans de 15, 13 sau 20 de secunde. Și Ducati a avut, de asemenea, multe de sărbătorit în ultimii trei sau patru ani. Am fost foarte puternic în acest weekend, dar poate că asta se va schimba weekendul viitor. Este prea devreme, ar trebui să așteptăm și să vedem”, comentează Razgatlioglu.

Victoriile dominante nu au fost distractive pentru Razgatlioglu. “Avansul este prea mare, dar nu am spus nimic împotriva Ducati timp de trei ani. Și toată lumea a văzut cât de rapidă a fost motocicleta pe liniile drepte. Toată lumea știe că este cea mai bună motocicletă din paddock”, subliniază el.

Anul trecut, Razgatlioglu a forțat Yamaha R1 la limită pentru a ține pasul cu Alvaro Bautista. Cu toate acestea, el a pierdut de multe ori.

“A trebuit să lupt din greu, dar Ducati a câștigat cursele fără efort. Acum pot câștiga curse fără efort. De ce ar trebui să se atingă FIM de motocicleta mea acum? Ar trebui să așteptăm și să vedem. Ducati s-a bucurat mult timp, acum este rândul meu”, explică Razgatlioglu și le dă un sfat adversarilor săi: “Poate că ceilalți piloți ar trebui să forțeze mai mult”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version