Home F1 Motoare de Formula 1 2026: Se întrevede un scenariu ca cel din...

Motoare de Formula 1 2026: Se întrevede un scenariu ca cel din 2014?

Vizualizări: 3270

Din 2026, motorul ar putea face din nou o diferență mai mare în Formula 1 decât o face în prezent – dar James Vowles nu crede într-un scenariu ca cel din 2014

Când Formula 1 a intrat în noua eră hibridă în 2014, Mercedes a avut un avantaj major față de toți ceilalți producători de motoare. Echipa de uzină din Brackley a câștigat 16 din cele 19 curse ale sezonului și ambele titluri de campion mondial.

Chiar și în afara acestui aspect, o privire asupra clasamentului final de acum zece ani arată că toate cele patru echipe din primele șase erau propulsate de Mercedes la acea vreme. Doar Red Bull Renault și echipa Ferrari au reușit să pătrundă în această falangă.

2026

În sezoanele următoare, unitatea de propulsie Mercedes a continuat să fie cea mai puternică din domeniu, deși acest avantaj a devenit din ce în ce mai mic de-a lungul anilor. Cu toate acestea, săgețile argintii au câștigat campionatul piloților de șapte ori la rând și chiar campionatul constructorilor de opt ori la rând începând din 2014.

Noile reglementări privind motoarele vor intra din nou în vigoare în 2026, ceea ce ridică pentru unii întrebarea dacă un singur producător va fi din nou capabil să facă mult mai bine decât toți ceilalți? Renault a aruncat deja prosopul și a anulat proiectul motorului pentru 2026.

James Vowles a lucrat el însuși pentru Mercedes în 2014 și în anii următori, iar acum este Team Principal la echipa client Williams. Bărbatul în vârstă de 45 de ani speră că Mercedes va stăpâni din nou bine de data aceasta startul noilor reglementări privind motoarele.

„Cred că Mercedes a făcut o treabă excelentă și de aceea am fost încântat să semnez o prelungire”. Williams va concura în Formula 1 cu motoare Mercedes cel puțin până în 2030.

Vowles: Nu sunt diferențe atât de mari ca în 2014

„Și cred că veți vedea diferențe între unitățile de putere în 2026 care nu există astăzi”, spune Vowles, explicând: ”Astăzi, cam toate unitățile de putere sunt foarte similare. Cred că acest lucru se va schimba în 2026”.

„Veți vedea diferențe între unitățile de putere”, prezice el, dar explică și: ”Pur și simplu nu cred că va fi la nivelul din 2014, când a existat o diferență atât de mare între teren.”

În cea de-a treia sesiune de calificări a sezonului 2014 din Bahrain, prima sesiune de calificări pe uscat în conformitate cu noul regulament de atunci, șapte dintre cele opt mașini Mercedes au ajuns în Q3. Daniel Ricciardo, cel mai bun pilot non-Mercedes, a terminat la 0,866 secunde în spatele pole time-ului.

În 2026, condițiile sunt oarecum diferite față de 12 ani mai devreme. În timp ce atunci s-a trecut de la clasicele motoare cu combustie V8 de 2,4 litri la actualele motoare hibride V6 turbo de 1,6 litri, acest concept va rămâne practic același pentru 2026.

Cu toate acestea, anumiți factori se schimbă. De exemplu, MGU-H va fi omis, vor fi utilizați combustibili complet sustenabili, iar puterea bateriei va crește semnificativ față de reglementările actuale.

Aceasta va fi o provocare în special pentru Audi și Red Bull, care vor concura cu propriile motoare pentru prima dată în 2026. Mercedes, Ferrari și Honda, pe de altă parte, se pot baza deja pe experiența ciclului actual de reglementări.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version