Câștigătorul de la Monaco, Max Verstappen, şi-a preluat poziţia pe care a rămas în urmă cu două săptămâni, odată cu începerea weekendului Marelui Premiu al Azerbaidjanului. Cu un efort întârziat în ceea ce privește pneurile soft, acesta a condus primul antrenament în faţa perechii Ferrari, Charles Leclerc și Carlos Sainz – cu Lewis Hamilton marcând doar al şaptelea timp pentru Mercedes.
Verstappen a ieşit de la boxe pe pneuri de compoziţie moale cu 15 minute înainte de finalul antrenamentului, dar primul său tur lansat a fost bătut de Haas-ul lui Nikita Mazepin, atrăgând un răspuns furios din partea olandezului – cu Mazepin mai târziu învârtindu-se în perete la ieșirea din virajul 16. Al doilea efort al lui Verstappen a fost suficient de bun pentru a opri cronometrul la 1m 43.184s.
Ferrari s-a bucurat de o viteză impresionantă la Monaco, dar și-a redus șansele de a replica performanţa la Baku. Dar, judecând după FP1, acesta a fost un bluff, Leclerc a încheiat doar la 0,043 secunde distanță de Verstappen în P2, în timp ce Sainz a fost cu aproximativ trei zecimi mai în spate în P3.
Sergio Perez, dublu câştigător la Baku, a fost al patrulea pentru Red Bull, înaintea McLaren-ului lui Daniel Ricciardo, care a condus pentru scurt timp sesiunea, înainte de a termina cu 0.548 sec. de Verstappen.
Pierre Gasly de la AlphaTauri și Lewis Hamilton de la Mercedes au supraviețuit pericolelor din virajul 15, pentru a termina pe locul șase și șapte – poziții pe care au terminat şi la Monaco acum două săptămâni, cu cel mai bun timp al lui Hamilton la șapte zecimi de Verstappen, campionul a având ture promițătoare spulberate de steaguri galbene.
Lando Norris a terminat pe locul opt, dar ar fi putut fi mai sus dacă nu ar fi suferit o rotire la ieșirea din virajul 16, după ce a stabilit în prealabil două sectoare violete.
Un efort întârziat al lui Fernando Alonso de la Alpine l-a văzut luând P9, înaintea celui de-al doilea Mercedes al câștigătorului din 2019 din Baku, Valtteri Bottas, pe locul 10, finlandezul fiind la 1.707 sec. de liderul clasamentului.
Kimi Raikkonen a luat cel mai bun timp pentru Alfa Romeo în P11, înaintea celei de-a doua Alfa a lui Antonio Giovinazzi și a celui mai bun Aston Martin al lui Lance Stroll. Yuki Tsunoda și Mick Schumacher, au căzut pradă virajului 4 și au fost nevoiți să execute manevrele de inversare „Austin Powers” (în cuvintele inginerului lui George Russell) pentru a ieși – Tsunoda ajungând P14, iar Schumacher P19.
O ședință înșelătoare pentru Sebastian Vettel, care s-a văzut ieşit în decor în tururile 1 și 16, înainte de a termina pe locul 15, înaintea celui de-al doilea Alpine al lui Esteban Ocon. Cele două Williams, a lui George Russell și Nicholas Latifi, cu Schumacher și Mazepin completând pachetul.
Cu Verstappen conducând primul antrenament – dar cu mai multe de venit din partea Mercedes și Ferrari, se promite un FP2 fascinant.
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula1Photocredit: Formula1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.