Home F1 F1- Miami: Ar fi câștigat Lando Norris și fără Safety Car?

F1- Miami: Ar fi câștigat Lando Norris și fără Safety Car?

Vizualizări: 42327

F1- Lando Norris, cu puțin noroc, a reușit să obțină prima victorie. Dar a obținut-o cu brio. “Ar fi fost, ar fi fost, ar fi fost – dacă mama mea ar fi avut coaie, ar fi fost tatăl meu”.

Așa arată o victorie făcuta cadou? Lando Norris a trecut linia de sosire la Miami cu 7,612 secunde înaintea lui Max Verstappen. Un pic cam mult pentru un cadou. Acest lucru este confirmat de analiza cursei: Monopostul McLaren- Norris a fost cel mai rapid și, mai ales, cel mai bun monopost al Marelui Premiu. Oare nu ar fi avut Norris nevoie nici măcar de Safety Car?

Este clar că realitatea i-a ușurat sarcina. Norris, care își prelungea primul stint, a avut triplu noroc în turul 29, când a fost solicitat Safety Car pentru o coliziune între Kevin Magnussen și Logan Sargeant. Toți rivalii săi direcți se opriseră deja și se aflau în spatele său. Mașina de siguranță a înjumătățit timpul pierdut în timpul stopului. Iar momentul în care a intrat pe pistă a fost perfect.

Tocmai făcuse acest lucru când Norris a trecut de ieșirea de la boxe. Nu este obligatoriu că Safety Car-ul trebuie să îl preia imediat pe lider. După aceea, plutonul este sortat mai târziu. La Miami, acest lucru a însemnat că Max Verstappen a rămas cu un tur în urmă, în timp ce Norris a trebuit să se țină doar de delta virtuală a safety car-ului. Aceasta este mai rapidă decât mașina reală. Acest lucru i-a permis să se îndepărteze de coadă și i-a garantat că a rămas în față la oprirea la boxe.

Norris

Norris a luptat pentru a obține această șansă. Cel mai bun pilot începând cu turul 19

Această oportunitate a trebuit să fie muncită din greu. Norris a pornit doar de pe locul cinci, a coborât pe locul șase într-un prim tur turbulent și a început cursa discret în spatele lui Sergio Perez. Nu a existat niciun semn de ritm puternic: “Poate că nu părea așa la start, dar pur și simplu am fost blocat în spatele multor mașini”. Șeful său de echipă Andrea Stella, l-a lăudat: “Încă din primul tur a început să economisească pneurile și știa că la un moment dat cursa va veni la el.”

În timp ce Norris și-a controlat pneurile, Perez din fața sa nu a făcut acest lucru. Acesta a fost supus unei presiuni din ce în ce mai mari începând cu turul 10. Acest lucru i-a determinat pe cei de la Red Bull să oprească în turul 17. Norris a mărit imediat ritmul, iar McLaren a reacționat: “Am văzut timpii pe care îi putea face Lando și ne-am gândit că am putea să-l lăsăm pe pistă chiar dacă nu va veni un Safety Car pentru a construi un avans și pentru a fi rapid cu pneuri proaspete la final.”

Deciziile de strategie ale Ferrari au extins posibilitățile lui Norris. Charles Leclerc a fost chemat pentru o oprire în turul 19, deoarece era blocat în spatele lui Oscar Piastri. Prin această schimbare rapidă, Scuderia a vrut să preseze cu un undercut asupra lui Piastri și asupra liderului Verstappen. Încrederea în SF-24 care economisește pneuri, era atât de mare încât strategii nu s-au temut de o oprire rapidă.

Tactica a avut succes în sensul că l-a forțat pe Verstappen să oprească patru tururi mai târziu. Strategii Red Bull au devenit nervoși atunci când Leclerc a șters 1,4 din cele 3,7 secunde pe care le avea Verstappen înainte de oprire în doar două tururi. “Am putut vedea că Leclerc se apropia și era momentul optim pentru o oprire”, a declarat șeful echipei Red Bull, Christian Horner.

Cheia aici a fost: Leclerc a obținut timpul necesar pentru Verstappen. Nu Norris. Spre deosebire de Verstappen, Norris a fost încă mai rapid pe mediile vechi decât Leclerc pe hardul nou. Apoi a fost mai rapid decât Verstappen pe hard nou. Mai rapid decât Piastri, mai rapid decât Perez, mai rapid decât Sainz. Între turul 19 și turul 26, Norris a fost întotdeauna cel mai rapid pilot de pe pistă, în ciuda pneurilor vechi. În turul 27, a fost al doilea cel mai rapid cu o miime de secundă.

“Adică, a fost o nebunie”, a declarat Verstappen după cursă despre ritmul McLaren. “Eu nu aș fi reușit niciodată să fac asta”. Norris l-a împiedicat astfel pe Verstappen să reducă diferența de la Safety Car, adică să reducă diferența la sub 11 secunde. Acesta este aproximativ timpul pierdut în timpul unei opriri sub Safety Car. Acest lucru i-a oferit lui Norris șansa de a opri și de a rămâne în frunte chiar și atunci când ar fi fost cursa neutralizată – chiar și fără norocul ca safety car-ul să-l prindă primul pe Verstappen.

Norris nu se prăbușește: Ar putea pilota spre victorie fără Safety Car?

Când a ieșit mașina de siguranță, Norris era încă rapid pe pneuri vechi. “Ar fi fost foarte interesant să vedem cât timp am fi putut pilota așa”, spune Stella, șeful echipei McLaren. “Nu aveam nicio intenție de a ne opri atâta timp cât el avea sectoare verzi, iar timpii lui de tur erau competitivi în raport cu cei care foloseau pneuri dure noi.” Ca un memento, Norris era pe locul șase când Perez s-a oprit în turul 17. Perez a pierdut 4,5 secunde în cele 10 tururi care au urmat, în ciuda faptului că avea pneuri noi. Norris câștigase astfel poziția a cincea prin overcutting.

Cu cât Norris rula mai mult, cu atât decalajul pneurilor devenea mai mare. Și chiar dacă Red Bull subliniază pe bună dreptate că depășirile nu sunt ușoare – un avantaj mare al pneurilor face ca depășirile să fie foarte ușoare în Formula 1. “Știam că, chiar și fără Safety Car, el va veni cu pneuri proaspete și va trebui să forțez destul de tare pentru a-l ține în spatele meu”, spune Verstappen.

După oprirea sa, Norris ar fi trebuit probabil să depășească patru piloți – Verstappen, Piastri, Leclerc și (probabil) Sainz – pe pistă. În momentul apariției Safety Car-ului, el părea să fie pe cale să obțină un avantaj substanțial de până la 15 tururi în ceea ce privește pneurile, datorită opririlor premature inițiate de Leclerc.

Pe de altă parte, Sainz nu s-a oprit decât în turul 27, astfel că avantajul de pneuri în defavoarea sa ar fi fost mult mai mic. Așadar, dacă Norris ar fi rămas în spatele Ferrari-ului, ar fi trebuit să stoarcă mai mult din pneuri pentru a depăși – și ar fi putut să nu reușească deloc. Așadar, cât de ușoară ar fi fost depășirea? Imposibil de spus, după cum a comentat ulterior Verstappen cu umor în conferința de presă: “Ar fi fost, ar fi fost, ar fi fost – dacă mama mea ar fi avut coaie, ar fi fost tatăl meu”.

De ce a fost Norris atât de puternic față de Verstappen?

Atunci când se emit ipoteze, întrebarea privind motivele nu trebuie să lipsească la sfârșit. În primul rând, Red Bull a fost cu siguranță slabă. Verstappen nu a fost niciodată capabil să se desprindă de Oscar Piastri la start. Acesta s-a plâns de un monopost cu o parte din spate prea flexibilă în virajele lente și subviratoare în virajele rapide: “Nu poți echilibra asta pentru că urmărești două lucruri diferite”.

De asemenea, a suferit daune la partea inferioară a caroseriei în turul 21, când a trecut peste bornă. O privire mai atentă la filmare sugerează că marginea stângă din spate a caroseriei sale a lovit cu putere borna, provocând aparent unele daune.

Acest lucru nu ar trebui să diminueze performanța lui Mclaren. Prima actualizare majoră a lovit acasă. Aceasta a inclus o nouă filozofie de configurare: Monopostul a fost reglat pentru virajele lente, care nu erau iubite de conceptul de bază, iar compromisurile din secțiunile rapide au fost acceptate. A funcționat în Miami. Competiția este acum provocată să se îmbunătățească. Actualizările de la Ferrari și Red Bull sunt așteptate la Imola.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version