Home F1 Marele Premiu al Canadei, Avancronica – Pirelli (+ Program TV)

Marele Premiu al Canadei, Avancronica – Pirelli (+ Program TV)

Vizualizări: 11310

Marele Premiu al Canadei se apropie, dar o mare parte din discuțiile de acest weekend nu se învârt în jurul lui Max Verstappen și al echipei Red Bull Racing.

Mercedes AMG F1 sunt cei care ridică sprâncenele în această săptămână, după ce Lewis Hamilton și George Russell au obținut un dublu podium impresionant în Spania, la ultima cursă. Recentele modernizări ale monoposturilor pare să fi făcut minuni. În condițiile în care speculațiile privind un nou contract pentru Lewis Hamilton sunt în creștere, Toto Wolff ar putea în sfârșit să se bucure de un somn mai liniștit în 2023.

Există o mulțime de alte intrigi care bolborosesc sub suprafață. În timp ce carnavalul Formulei 1 traversează din nou Atlanticul, noi vă stăm la dispoziție cu cele mai bune dintre știri.

Marele, Premiu

Mercedes face valuri mari.
Oare au revenit? Posibil. Rămâne de văzut dacă echipa Mercedes AMG F1 poate cu adevărat să revină și să își consolideze poziția după Verstappen de “cei mai buni din rest” si acest weekend le va oferi o oportunitate de a face exact acest lucru. Toto Wolff și echipa Mercedes nu vor desface șampania pentru locul doi în niciun an, dar chiar și el ar simți un sentiment de satisfacție dacă Mercedes reușește constant să ajungă până în noiembrie pe podium.

Sergio Perez sub presiune.
Toți piloții îndură un weekend de coșmar din când în când. Sergio Perez a avut o zi groaznică la Monaco, unde a ajuns pe locul 16 după ce a lovit o barieră cu monopostul Red Bull Racing RB19 în timpul calificărilor principale de la Monte Carlo.

Toată lumea suferă din când în când de o greșeală, dar mai alarmantă pentru Sergio Perez decât rara sa gafă de la Monaco, este performanța echipei Mercedes AMG F1. Lewis Hamilton și George Russell au un drum lung în acest sezon pentru a vâna pe Sergio Perez în campionatul individual. Perez este sub presiune și cei de la Mercedes vor fructifica fiecare ocazie.

Charles Leclerc sub (mai multă) presiune
Nu merge chiar atât de bine pentru Charles Leclerc în 2023, nu-i așa? Frustrarea este cu siguranță în creștere din toate părțile, Scuderia Ferrari, fanii, neutrii și, cel mai sigur, de la el însuși, după o serie de gafe si erori care influențează destinul cursei.

Piloții de la Red Bull Racing vor fi în fiecare cursă, în mod evident în jurul podiumului. Echipa Mercedes AMG F1 și-a intensificat jocul, Fernando Alonso refuză să de-a înapoi, ambii piloți Alpine F1 câștiga greu, iar Carlos Sainz a bifat trei clasări în primele cinci locuri în ultimele patru curse. Charles Leclerc se află sub o presiune din ce în ce mai mare pentru a-și închega sezonul. Dacă nu o face, ar putea fi înghițit de marea care se umflă în jurul lui…

Cinci date interesante despre Marele Premiu al Canadei:

  • Înainte de epoca modernă
    La începuturile sale, Marele Premiu al Canadei era unul dintre cele mai prestigioase evenimente din cadrul Campionatului canadian de mașini sport. Cursele se desfășurau la Mosport Park și, mai târziu, alternau cu circuitul Mont-Tremblant. Primul eveniment oficial din calendarul Formulei 1 va avea loc în 1967 și va fi câștigat de Jack Brabham.
  • Marele Premiu al Canadei Cele mai multe victorii
    Recordul pentru cele mai multe victorii în Marele Premiu al Canadei de Formula 1 este împărțit între Michael Schumacher și Lewis Hamilton. În zece ani, între 1994 și 2004, Schumacher a câștigat de șapte ori. Lewis Hamilton a reușit să egaleze acest record atunci când a câștigat Marele Premiu din 2019.
  • Dispunerea circuitului
    Circuitul Marelui Premiu al Canadei de Formula 1 din Canada este unul cu linii drepte lungi și rapide și ace de păr strânse. Virage Senna și L’epingle sunt niște chicane extrem de strânse care se află la nordul și la sudul pistei.Piloții consideră, de asemenea, că ieșirea de la boxe a circuitului este una dintre cele mai dificile.Ieșirea te duce direct în mijlocul primului viraj. Deoarece multe mașini se grăbesc să iasă de la boxe, accelerează la ieșire și, având în față o curbă, coliziunile au împins adesea mașinile direct în pereții de beton.

  • Marele Premiu 2011
    Una dintre cele mai memorabile curse din istoria Marelui Premiu al Canadei a fost cea din 2011. Aceasta a început cu utilizarea mașinii de siguranță din cauza precipitațiilor abundente, Mark Webber și Hamilton ieșind de pe pistă, punând capăt cursei lui Hamilton.Jenson Button a văzut apoi o deschidere și a schimbat pneurile, dar a primit o penalizare pentru că a ajuns prea repede la mașina de siguranță.
  • Până în turul 26, Vettel conducea, dar nivelul musonic al ploii a suspendat cursa. Când ploaia s-a domolit, o coliziune între Button și Alonso l-a forțat pe acesta din urmă să schimbe pneurile.Un alt schimb de pneuri al lui Button și un pilotaj alunecos i-au permis să ajungă la liderul cursei, Vettel. Se părea că nu va reuși, dar ploaia l-a făcut pe Vettel să alunece în ultimul tur. Button s-a strecurat pe lângă el și a câștigat cursa care a intrat în istoria F1 ca fiind cea mai lungă din istorie, cu peste patru ore de cursă.
  • Victoria lui Nelson Piquet în 1991
    O altă victorie memorabilă a fost cea obținută de Nelson Piquet în 1991. Nigel Mansell a preluat cu încredere conducerea la start și a păstrat-o pentru o mare parte din cursă, fiind chiar atât de încrezător încât a făcut cu mâna fanilor la intrarea în ultimul tur.Cu toate acestea, la doar o jumătate de tur de la finalul cursei, mașina a început să încetinească. În cele din urmă, s-a oprit, deoarece Mansell a rămas fără combustibil. Acest lucru i-a permis lui Piquet să-l depășească în viteză și să obțină prima victorie a carierei sale.

Date și configurația circuitului Gilles Villeneuve:

  • Primul Mare Premiu găzduit: 1978
  • Numărul de tururi: 70
  • Lungimea circuitului: 4,261 km
  • Distanța totală a cursei: 305,270 km
  • Recordul pe tur: 1:13.078 (Valtteri Bottas – 2019)

Pneurile și Pista

  • Pentru Marele Premiu de Formula 1 din Canada, compozițiile alese sunt C3 ca P Zero Alb hard, C4 ca P Zero Galben medium și C5 ca P Zero Roșu soft.
  • Circuitul Gilles Villeneuve este o pistă semi-permanentă de 4,361km lungime construit pe insula artificială Notre Dame, în mijlocul St. Lawrence River, în apropiere de Montreal. Perimetrul exterior al circuitului este folosit ca loc de agrement pentru cicliști, rolleri și plimbări.
  • Primul Mare Premiu al Canadei s-a derulat aici în 1978, cu Gilles Villeneuve ieșind câștigător. Circuitul a fost redenumit în memoria pilotului canadian la câteva zile după tragicul accident în care și-a pierdut viața în 1982.

  • Cursa durează 70 de tururi, pista având șase viraje la stânga și opt viraje la dreapta cu trei linii drepte (inclusiv una foarte lungă). Viteza medie este relativ scăzută, grație schimbărilor frecvente de direcție, datorate succesiunii scurte a virajelor și a zonelor lungi de frânare.
  • Cea mai soft compoziție este de obicei utilizată în calificări, așa cum a fost cazul și anul trecut când medium și hard au fost utilizate doar în cursă. Strategia preferată de majoritatea piloților a fost cu două opriri, dar unii au optat pentru o singură oprire cu un stint inițial foarte lung pe hard, în special cei care au pornit din spatele grilei.
  • Pe baza datelor de anul trecut, timpul mediu petrecut la un pitstop este de 18,5s, în ciuda lungimii de 400m a liniei boxelor. Piloții intră aici ocolind ultima șicană și ies ocolind primul viraj, ieșirea fiind direct în virajul doi.

„Marele premiu al Canadei este în mod tradițional unul dintre cele mai spectaculoase din calendar, plin de incidente și surprize, grație unei piste care oferă multe posibilități pentru depășire, dar care este neiertător cu greșelile. Așa cum este cazul adeseori pentru acest tip de circuit, am adus cele mai soft trei compoziții de pneuri – C3, C4 și C5 – la fel ca și anul trecut”.

„Ne așteptăm ca C5 să fie utilizat în special în calificări, în timp ce C4 și C3 să fie favorite în cursă. Asfaltul este destul de fin cu zona de circuit semi-permanent utilizată relativ puțin, ceea ce înseamnă că vom vedea un grad ridicat de evoluție al aderenței pistei de-a lungul întregului weekend”.

„Pe o pistă lipistă de viraje de viteză ridicată, factorii cheie sunt tracțiunea la ieșirea din virajele lente, stabilitatea pe frânare și agilitate la schimbarea direcției. Un alt element important de luat în considerare este vremea”.

„Condițiile se pot schimba rapid, nu doar de la ud la uscat, dar și prin fluctuații de temperatură. Temperatura la nivelul asfaltului anul trecut în calificări, a fost de 17 grade, în timp ce în cursă a ajuns la 40”.

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Canadei în acest weekend:

  • Vineri 16.06.2023, 20:30 – 21:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 17.06.2023, 00:00 – 01:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2
  • Sâmbăta 17.06.2023, 19:30 – 20:30, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 3, (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Sâmbăta 18.06.2023, 23:00 – 00:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 3
  • Duminica 18.06.2023, 21:00 – 23:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3, Prima Sport 2

Ferrari Challenge
Ferrari Challenge North America, echipat exclusiv de Pirelli, va fi cursa suport pentru Marele Premiu al Canadei. Montreal va fi a patra rundă a sezonului, după cursa Road Atlanta de la finalul lunii mai.

Matt Kurzejewski (Ferrari Westlake) conduce în Trofeo Pirelli cu 77 de puncte în timp ce Cameron Root (Ron Tonkin Grand Turismo) conduce în Coppa Shell cu 75 de puncte. Mașinile Ferrari 488 Challenge Evo care participă în această serie sunt echipate cu pneuri Pirelli P Zero DHB, dezvoltate special pentru competițiile monomarcă.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media / Pirelli Motorsport
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version