Home F1 Marele Premiu al Azerbaidjanului – Pirelli Report –

Marele Premiu al Azerbaidjanului – Pirelli Report –

Vizualizări: 13129

Max Verstappen a condus un 1-2 pentru Red Bull Racing în Marele Premiu al Azerbaidjanului, după abandonurile piloților Scuderiei Ferrari Charles Leclerc și Carlos Sainz, oferindu-i lui George Russell de la Mercedes AMG F1 locul trei la Baku.

Charles Leclerc, cel care a plecat din Pole-Position, a pierdut conducerea la start, dar a recuperat-o când mașina liderului Red Bull Racing, Max Verstappen, a intrat la boxe în turul 19. Un tur mai târziu, cursa lui Charles Leclerc a fost spulberată de un nor de fum și s-a târât înapoi la boxe pentru a se retrage. Acesta avea să fie al doilea abandon al echipei Scuderia Ferrari în cursă, deoarece Carlos Sainz s-a oprit cu o defecțiune hidraulică în turul 9.

Marele Premiu

Povestea Cursei:

  • Red Bull a reușit să ocupe primele două locuri, cu Max Verstappen conducând la final în fața lui Sergio Perez, și devenind al șaselea câștigător diferit în Azerbaijan. Ambii piloți au mers pe strategii identice: start pe medium P Zero Galben și apoi câte două stinturi pe hard, P Zero Alb, profitând de avantajul unui al doilea safety car virtual pentru ultimul pit-stop. Sub safety car-ul virtual, un pit stop durează jumătate din timpul cât ar fi durat sub steag verde.
  • Primii patru au utilizat strategii cu două opriri, piloții Mercedes (pe trei și patru) oprind prima dată sub primul safety car virtual: cu câteva tururi înainte ca piloții Red Bull să facă opririle programate.
  • Azi a fost una dintre cele mai călduroase zile ale weekendului din Baku, cursa derulându-se de la ora locală 15.00, când temperaturile la nivelul pistei au depășit 50 de grade Celsius. Acest lucru a făcut să apară riscul degradării termice pentru compozițiile mai moi.
  • Majoritatea piloților au pornit pe pneuri medium, cinci pornind pe hard. Cel mai bine clasat dintre ei a fost Daniel Ricciardo de la McLaren, care a încheiat pe șapte.

Comportamentul Pneurilor:

  • HARD: Compoziția cheie azi, care s-a comportat extrem de bine cu temperaturile și vitezele ridicate de pe circuitul stradal de la Baku. Drept rezultat, nu a arătat aproape deloc semne de degradare și a permis piloților să tragă tare. Pierre Gasly de la Alpha Tauri și Sebastian Vettel de la Aston Martin, pe cinci și șase, au realizat stintul final pe această compoziție de 42 de tururi după ce au schimbat sub safety car. Cel mai rapid tur (care aduce și un punct suplimentar în clasament) a fost realizat de Sergio Perez pe hard.
  • MEDIUM: Cea mai populară alegere la startul cursei, a prezentat ceva degradare, deși mulți piloți au ales să schimbe devreme, în turul nouă, pentru a beneficia de avantajul unui pit stop „gratuit” sub safety car. Așa cum a fost prezis, a arătat ceva degradare, dar aceasta a fost în întregime în parametri.
  • SOFT: Pentru a doua cursă la rând, acesta a fost utilizat doar de Yuki Tsunoda de la Alpha Tauri, care a schimbat pe această compoziție când a făcut o oprire neprogramată pentru o reparație la eleronul spate aproape de final. În general, a fost o compoziție prea soft pentru stinturi lungi în condițiile de azi.

„Sub toate aspectele aceasta ar fi fost o cursă cu o singură oprire, dar oportunitățile oferite de safety car-urile virtuale pentru opriri cu pierdere minimă de timp au fost prea bune pentru ca unele echipe să le ignore. Acestea au influențat momentele opririlor și în consecință, strategia.

Și așa am avut 15 finaliști care nu au oprit decât odată ceea ce subliniază rezistența, dar și performanța pneurilor în această cursă. Cu condițiile pe care le-am avut, pe o pistă încinsă și cu viteze ridicate, era evident că, compozițiile hard se potrivesc cel mai bine: un lucru anticipat de multe echipe prin salvarea a mai mult de un set de pneuri HARD pentru Marele Premiu al Azerbaidjanului.”

  • O cursă dramatică cu 26 de tururi – întreruptă de trei perioade de safety car – a fost câștigată de pilotul echipei Prema, Dennis Hauger după ce ocupantul Pole-ului, pilotul echipei Hitech, Juri Vips a ieșit de de pistă când se afla la conducere cu cinci minute rămase din cursă.
  • Cei mai mulți piloți, inclusiv Hauger și Vips au pornit în cursă pe pneurile SuperSoft, P Zero Mov schimbând apoi pe MEDIUM, P Zero Galben în primele 10 tururi. Pilotul Trident, Calan Williams a mers pe o strategie opusă, pornind pe medium, pentru ca la un moment dat să preia conducerea după care și-a pierdut avantajul ratând ieșirea dintre virajul 3.
  • Pilotul ART Grand Prix, Frederik Vesti a preferat de asemenea o strategie medium- SuperSoft, încheind pe șapte după ce a pornit de la coada plutonului. Medium a oferit piloților șansa să tragă tare de-a lungul întregului stint, în timp ce SuperSoft a fost o alegere mult mai agresivă cu o fereastră de performanță mai restrânsă.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Pirelli
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version