Home Moto MotoGP Eșecul KTM la Silverstone: Acosta arată slăbiciunea, Binder justifică plecarea

Eșecul KTM la Silverstone: Acosta arată slăbiciunea, Binder justifică plecarea

Vizualizări: 3193

Diferență mare la MotoGP în Marea Britanie: Niciunul dintre cei patru piloți KTM nu intră în primii 8 la Marele Premiu de la Silverstone

Weekendul MotoGP de la Silverstone a fost sobru din punctul de vedere al KTM. Piloții Ducati au impus din nou ritmul în frunte. Datorită lui Aleix Espargaro, Aprilia a preluat rolul de prim urmăritor, în timp ce cei patru piloți KTM au fost mult sub așteptări. Debutantul Pedro Acosta a fost duminică cel mai bun reprezentant KTM, ocupând locul nouă.

Pentru pilotul uzinei KTM Brad Binder, cursa s-a încheiat la scurt timp după start. “Când am ajuns la start, mi-a fost greu să pun motocicleta în punctul mort. M-am gândit în sinea mea: “La naiba! Bănuiam deja ce urma să se întâmple”, a declarat sud-africanul, care nu a putut accelera din cauza unui ambreiaj defect.

KTM

Ambreiajul KTM RC16 a alunecat. “Am încercat să ajung la boxe pentru a schimba motocicleta, dar nu am ajuns prea departe”, a explicat Binder, care a avut mare noroc să nu fie lovit de unul dintre ceilalți piloți la start.

Rămâne de văzut ce ar fi fost posibil pentru Binder. El a fost cel mai bine plasat pilot KTM în sprintul de sâmbătă, pe locul patru. Binder a intrat încrezător în Marele Premiu după ce echipa sa a făcut o schimbare completă pentru încălzire.

“Am folosit ceva ce nu am mai folosit de ani de zile. Am fost mai rapid cu pneul mediu decât înainte”, notează Binder. “Dar era deja clar sâmbătă că supuneam pneurile la o presiune mare. Am avut o alunecare foarte mare. Consumul nostru de pneuri a fost foarte mare. De aceea, ar fi fost dificil să fim rapizi în cursă până la final.”

Pedro Acosta vrea un pachet mai complet de la KTM

Consumul ridicat de pneuri al KTM-ului a făcut ca Pedro Acosta să retrogradeze pe parcursul cursei. La începutul cursei, spaniolul a fost pe locul P7 timp de câteva tururi, dar apoi a pierdut câteva poziții și în cele din urmă a terminat al nouălea, la 16,4 secunde în spatele liderului.

Debutantul MotoGP nu a fost nemulțumit de acest rezultat. “Cursa a fost mai bună decât mă așteptam. Mă așteptam să fie dificilă. Poate că ar fi trebuit să abordăm weekendul diferit”, a meditat Acosta, uitându-se la întreaga tabără KTM.

“Locul al nouălea nu este ceea ce ne dorim. Dar ne-am dat seama că este un circuit unde vom suferi”, relatează Acosta. Începătorul nu este surprins că KTM nu a fost la fel de competitiv la Silverstone ca Ducati și Aprilia.

Configurația fluidă de la Silverstone a scos în evidență slăbiciunile RC16. Motocicleta nu și-a putut pune în valoare calitățile în virajele lente și la frânarea bruscă. Pe de altă parte, combinațiile fluide de viraje au scos în evidență slăbiciunile RC16.

“Dacă frânezi puternic, pierzi multă viteză. Și atunci ești lent”, recunoaște Acosta și numește calea de urmat: “Trebuie să încercăm să îmbunătățim virajul motocicletei pentru acest tip de viraj”.

“Sunt optimist că putem reveni în frunte la Misano, Aragon, Thailanda și Japonia. Suntem patru piloți care presează puternic în zonele de frânare. Acesta este punctul nostru forte”, explică campionul mondial Moto2 și cere inginerilor KTM să lucreze la un pachet mai rotund.

Potrivit lui Acosta, KTM trebuie să sacrifice unele dintre punctele sale forte pentru a-și ascunde slăbiciunile. “Dacă vrei să lupți pentru un campionat, nu ar trebui să termini al zecelea în zilele proaste. Ar trebui cel puțin să termini mereu în top 5”, a spus spaniolul.

Mai mult de 25 de secunde în urmă: Jack Miller nu are nicio șansă

Pilotul de uzină KTM Jack Miller a terminat Marele Premiu al Marii Britanii în afara primilor 10, terminând pe locul 12 și la 25,8 secunde în spatele câștigătorului Enea Bastianini (Ducati).

Miller a descris cursa sa ca fiind “nu ideală”, deși a spus că a dat totul și a încercat. Dar, la fel ca ceilalți piloți KTM, Miller a avut probleme și cu pneurile. Spre finalul cursei, australianul nu a avut nicio șansă și a fost depășit în cele din urmă de Fabio Quartararo (Yamaha).

“Am încercat să țin pasul cu ceilalți băieți, mai ales la începutul cursei. Dar apoi am avut probleme de aderență la începutul virajului. Mi-a fost foarte greu să decelerăm motocicleta, în special în virajul 3”, relatează Miller. “Anvelopa mea a fost la sfârșit”, clarifică el.

Pedro Acosta (122 de puncte) este în prezent cel mai bun dintre cei patru piloți KTM în clasamentul piloților. Debutantul spaniol în MotoGP este P6 în Campionatul Mondial. Brad Binder (114 puncte) este în prezent al șaptelea în Campionatul Mondial. Jack Miller (42 de puncte) este P16, chiar în fața colegului său de marcă Augusto Fernandez (15 puncte) de la echipa GasGas.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version