Home F1 Este realist un decalaj de nouă zecimi pentru Ferrari? „Din păcate, da!”

Este realist un decalaj de nouă zecimi pentru Ferrari? „Din păcate, da!”

Vizualizări: 3460

Piloții Ferrari Charles Leclerc și Carlos Sainz sunt dezamăgiți după calificările Formula 1 de la Zandvoort: De ce Ferrari nu a avut nicio șansă

Nu locul șase ocupat de Charles Leclerc în calificările de Formula 1 de la Zandvoort îi face pe cei de la Ferrari să tremure. Ci diferența de 0,909 secunde față de cel mai bun timp al lui Lando Norris de la McLaren. Ferrari nu a avut nicio șansă în primul test de forță după pauza de vară.

Prin urmare, prima întrebare pentru Leclerc este: corespunde acest decalaj adevăratei viteze Ferrari? Răspunsul său este clar: „Din păcate, da”. Deși a făcut un tur practic „bun” în Q3, „suntem încă la nouă zecimi în urmă pe o pistă atât de scurtă. Asta este mult. Este prea mult”, spune Leclerc.

Ferrari

Unde pierde Ferrari SF-24 timp față de McLaren MCL38? Practic peste tot. În comparația datelor prin F1 Tempo, prima zecime a dispărut deja după primul viraj, la sfârșitul primului sector sunt aproape patru zecimi. Până la șicana din virajul 11, Ferrari a acumulat deja un deficit de peste 0,6 secunde și mai sunt alte zecimi de secundă în plus în sectorul al treilea.

Și mai rău decât Leclerc s-a simțit coechipierul său Carlos Sainz, care a început ziua de sâmbătă cu o lipsă de experiență după problemele de vineri cu cutia de viteze. Sainz a terminat prompt pe locul unsprezece în Q2, la doar 0,069 secunde în spatele ultimului loc din top 10.

Sainz este, de asemenea, deziluzionat: „În cursele anterioare am fost cu două până la patru zecimi mai mici decât McLaren și Red Bull, în funcție de circuit. Ne așteptam la patru până la cinci zecimi aici. Dar este mult mai mult decât atât. Și se vede: Suntem slabi în virajele lungi aici la Zandvoort”.

Sesiunea de calificări a început solid pentru Ferrari: Sainz și Leclerc au terminat pe locurile trei și patru în Q1, la doar trei zecimi în urmă, devansați doar de Sergio Perez la Red Bull și George Russell la Mercedes. „Dar asta a fost mai mult datorită faptului că am avut două seturi de pneuri proaspete”, spune Sainz. După aceea, lipsa sa de experiență din antrenamentele de vineri i-a stat în cale.

În plus, spune Leclerc, Ferrari pur și simplu nu este suficient de rapid în configurația sa actuală. „Știm asta și lucrăm din greu la asta. Facem tot ce putem pentru a reduce diferența cât mai curând posibil. Să sperăm că următoarele actualizări ale mașinii ne vor permite să facem asta”, spune Leclerc.

Cum vrea Ferrari să anunțe o răsturnare de situație

Există un „plan” corespunzător la Ferrari pentru a iniția o redresare în cursele rămase din sezon. „Dar când văd un decalaj de nouă zecimi astăzi, nu sunt sigur dacă putem recupera până la sfârșitul sezonului”, spune Leclerc, «dar să așteptăm și să vedem».

În orice caz, nu ar trebui să tragem concluzii pripite din sesiunea de calificări de la Zandvoort: „Este, de asemenea, cazul că pista nu se potrivește mașinii noastre. Prin urmare, este posibil ca diferența să fie mai mare decât pe alte piste cu aceeași mașină. Avem dificultăți deosebit de mari aici”.

Săriturile care au afectat Ferrari înainte de pauza de vară „nu sunt atât de multe”, spune Leclerc. El nu vrea să intre în detalii, dar „să o spunem așa: nu putem folosi mașina în mod optim în acest moment. Să sperăm că ne vom descurca cu ea în curând, începând de la Monza”. Cel puțin Sainz este convins de acest lucru, adăugând: „Ar trebui să fim din nou într-o poziție mai bună la Monza și în Singapore”.

La ce se poate aștepta Ferrari în Marele Premiu

Dar mai întâi urmează Marele Premiu al Olandei de duminică , iar acesta probabil nu va aduce o răsturnare de situație din punctul de vedere al Ferrari, așa cum se teme Leclerc. El spune: „Nu avem mari speranțe. P6 este cel mai bun rezultat pe care îl putem obține în acest weekend”.

Iar Ferrari ar putea chiar să trebuiască să se pregătească pentru un rezultat mai prost: Leclerc crede că Hamilton în special („va fi puternic duminică”) va fi încă capabil să recupereze pe distanța cursei: „Cu ritmul Mercedes în cursă, probabil că va trage în față. Dar noi nu avem ritmul din spatele nostru pentru a obține ceva mai bun”.

Având în vedere rezultatele bune de la începutul sezonului, acest lucru este „amar, dar este ceea ce este”, spune Leclerc. „Am mai trecut prin momente dificile și acum, din păcate, trecem printr-o altă fază ca aceasta. Dar cu toții știm cum să reacționăm. Nu există panică în echipă. Suntem conștienți de situație și lucrăm metodic pentru a merge mai departe. Asta mă face optimist pentru viitor”.

Analiza erorilor Ferrari 2024 are un „avans” față de 2023

Mai ales că Ferrari este mai devreme în acest an cu analiza erorilor sale decât anul trecut. „Atunci, am acceptat în mod deliberat o deficiență în Zandvoort și am învățat multe din asta”, explică Leclerc. ”Anul acesta, am făcut asta acum patru sau cinci curse. Asta ne-a ajutat să învățăm mai multe despre mașină. Dar, din păcate, de data aceasta nu există o astfel de soluție rapidă.”

Și totul din cauza actualizării pe care Ferrari a introdus-o în Spania? Se presupune că acela a fost începutul problemelor Ferrari în sezonul 2024. Dar „nu aș spune asta”, spune Leclerc, „pentru că după Spania am avut câteva modificări minore care au ajutat”.

„Toată lumea de aici din pit lane este restricționată de ricoșeu, unii mai mult, alții mai puțin. Pentru noi, este doar un pic mai intens.”

Ce rol joacă vântul în forma lui Ferrari?

Dar vântul este mult mai decisiv în Zandvoort. Acesta face să fie „foarte dificil” în mașina de curse. „Dar am făcut progrese mari față de anul trecut. În 2023, mașina noastră reacționa incredibil de sensibil la vânt. Acum nu suferim din cauza vântului mai mult decât alții”, spune Leclerc.

Cu toate acestea, Sainz s-a simțit și el destul de deranjat în acest an: „Vântul face totul incredibil de dificil, deoarece echilibrul se schimbă masiv de la un viraj la altul. Este extrem de dificil să te adaptezi la acest lucru. Și pentru asta ai nevoie de un anumit ritm și trebuie să fii în ritm. Am plătit prețul astăzi”.

Sainz spune că i-a lipsit „experiența antrenamentelor de vineri”. Prin urmare, el nu a putut să se joace cu setările la fel de intens ca Leclerc: „După pauza de vară, nu este atât de ușor să intri direct în calificări fără practic niciun tur în antrenamentele libere și apoi să mergi la maxim la Zandvoort. În aceste condiții, cred că am făcut câteva tururi puternice”.

„Dar Zandvoort nu este circuitul nostru preferat. Și apoi totul se adună”, spune Sainz. În plus, el însuși a avut parte de „trafic în sectorul doi” din partea pilotului Haas Nico Hülkenberg în momentul crucial din Q2. „Probabil că asta m-a costat Q3. Dar poate că am fost prea optimist”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version