Home F1 FP1 Baku: Trei steaguri roșii și cel mai bun timp pentru Verstappen

FP1 Baku: Trei steaguri roșii și cel mai bun timp pentru Verstappen

Vizualizări: 5064

FP1 Baku: Aceasta a fost prima sesiune de antrenamente libere a Marelui Premiu al Azerbaidjanului: Charles Leclerc și Franco Colapinto s-au accidentat, Red Bull a testat cu succes caroseria

Multă acțiune la start în Baku: au existat trei steaguri roșii în prima sesiune de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Azerbaidjanului 2024 – și în cele din urmă, Max Verstappen a stabilit cel mai bun timp. Pilotul Red Bull a stăpânit circuitul stradal de la Marea Caspică în 1:45.546 minute, devansându-i pe Lewis Hamilton (Mercedes/+0.313) și Sergio Perez (Red Bull/+0.376).

Pentru Red Bull și Mercedes, a fost un început de antrenament deosebit de important, deoarece ambele echipe rulează cu „noi” configurații ale subsolului în acest weekend. Strict vorbind, Mercedes rulează din nou cu vechea parte inferioară, înainte de ultima actualizare, care nu a funcționat așa cum s-a dorit. Iar Red Bull a modificat geometria sub podea încă de la Monza. Aparent cu succes, cel puțin conform primei liste de rezultate.

FP1

Ferrari a terminat pe locurile 5 (Carlos Sainz/+0.627) și 9 (Charles Leclerc/+1.062) în prima sesiune de antrenamente. Leclerc a avut prima mare sperietură după 26 de minute. El a derapat direct în virajul 15. Cu puțin timp înainte, inginerul său de cursă îi spusese să frâneze mai ușor în ultimul viraj (16) decât o făcuse în tururile anterioare. Dar el nu a ajuns atât de departe.

Întreruperea ulterioară a sesiunii pentru a recupera Ferrari-ul a durat opt minute. Leclerc, un specialist declarat la Baku, se afla în frunte în momentul accidentului, cu un timp optim de 1:46,608 minute. El nu a reușit să îmbunătățească acest timp până la finalul sesiunii și a coborât pe locul nouă.

Câteva minute mai târziu, steagurile roșii au fost fluturate din nou – pentru a treia oară. Franco Colapinto, debutantul de la Williams, care îl înlocuiește pe Logan Sargeant de la Monza, a pierdut controlul asupra părții din spate în virajul 4 și s-a izbit cu partea stângă de barierele de protecție. „Îmi pare rău pentru asta, băieți”, s-a scuzat el la radioul de la boxe.

Greșeli pe care Baku, ca circuit de mare viteză în centrul orașului, le provoacă de-a dreptul, mai ales vineri dimineața, când asfaltul este încă „verde”. Nico Hülkenberg explică: „Ai patru sau cinci zone de frânare uriașe în care trebuie să acumulezi energie în cel mai scurt timp posibil. Este important să ai încredere în tine. De asemenea, trebuie să-ți deconectezi creierul din când în când. Pentru că nu poți explica asta cu bunul simț”.

Baku este „sălbatic” și „absurd”, spune pilotul Haas într-un interviu : „Este doar o pistă de frânare extremă. O pistă sălbatică. Vitezele pe care le atingem aici … Cred că am condus odată 370 aici cu DRS! Astfel de viteze pe un circuit stradal sunt destul de neobișnuite”.

Colapinto își propusese de fapt să împiedice ca acest lucru să i se întâmple: „Scopul este să mă îmbunătățesc încet”, a declarat el joi. „Cred că este foarte asemănător cu Monza. Nu cunoșteam mașina la Monza. Acum nu cunosc pista. Așa că întotdeauna este ceva ce trebuie să înveți mai întâi”. Dar: „Trei sesiuni de antrenamente libere sunt mai mult decât suficiente pentru a învăța pista.”

„Nu am condus încă pe multe circuite stradale, dar sper că m-am pregătit bine în simulator și am lucrat din greu cu echipa pentru a fi suficient de rapid. Cred că avem o mașină foarte bună cu care putem termina în puncte. O vom lua pas cu pas, sesiune cu sesiune, și apoi vom vedea unde vom ajunge.”

Sesiunea avea mai puțin de un sfert de oră când a trebuit să fie întreruptă pentru prima dată. În virajul 12 se afla o bucată de metal mică, dar cu muchii ascuțite, care ar fi putut deteriora pneurile dacă ar fi trecut peste ea. Un steward s-a deplasat rapid pe pistă pentru a ridica piesa și apoi sesiunea a putut continua.

Câteva minute mai târziu, Esteban Ocon a încetinit brusc. „Am o problemă. Nu am putere”, a raportat el la radioul de la boxe. Ocon a fost instruit să urmeze „Scenariul 12” și apoi s-a întors la boxe cu propriile forțe. Acolo, inginerul său de cursă i-a spus: „Bine, Esteban, din păcate acesta este sfârșitul sesiunii”. După doar trei tururi. Cauza: unitatea de putere.

De asemenea, interesant: Lando Norris (McLaren) a terminat al patrulea, la 0,481 secunde în urmă. Oliver Bearman, care l-a înlocuit pe suspendatul Kevin Magnussen la Haas, a fost cu 0,162 secunde mai rapid decât Hülkenberg și a terminat pe locul 11, în timp ce Pierre Gasly (locul 18, Alpine) și Guanyu Zhou (locul 19, Sauber) au fost la mai mult de trei secunde în urmă.

Când și unde să urmărești Marele Premiu de la Baku în acest weekend:

  • Vineri 13.09.2024, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Vineri 13.09.2024, 16:00 – 17:00, Antrenamente Libere II
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 14.09.2024, 11:30 – 12:30, Antrenamente Libere III
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 14.09.2024, 15:00 – 16:00, Calificări
    F1TVPro, AntenaPLAY, CNN, Antena 3
  • Duminica 15.09.2024, 14:00 – 16:00, Cursa
    F1TVPro, AntenaPLAY, Antena 1

Prima sesiune de antrenamente, Baku:

01. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:45,546 min
02. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:45,859
03. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:45,922
04. Lando Norris (GB), McLaren, 1:46,027
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:46,173

06. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:46,282
07. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:46,452
08. George Russell (GB), Mercedes, 1:46,516
09. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:46,608
10. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:46,687

11. Oliver Bearman (GB), Haas, 1:46,973
12. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:47,135
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:47,184
14. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:47,640

15. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:47,708
16. Franco Colapinto (RA), Williams, 1:47,901
17. Alex Albon (T), Williams, 1:47,955
18. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:48,712
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:49,052
20. Esteban Ocon (F), Alpine, Fără timp

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version