Home Moto MotoGP Fără aderență și multe probleme: Aprilia se împiedică și în Motegi

Fără aderență și multe probleme: Aprilia se împiedică și în Motegi

Vizualizări: 5135

Calificări bune, fără ritm de cursă: Maverick Vinales descrie problemele Aprilia în trafic – Aleix Espargaro se luptă fără aderență și iese aproape fără combustibil

Singurul punct pozitiv pentru Aprilia la Marele Premiu al Japoniei a fost locul trei al lui Maverick Vinales pe grila de start. Vineri, spaniolul a fost singurul pilot Aprilia care s-a calificat direct în Q2. Dar antrenamentele și calificările au dezvăluit deja problema cu RS-GP.

„ Cred că motocicleta nu funcționează fantastic într-un singur punct, dar funcționează corect în toate domeniile”, a declarat Vinales după sesiunile de antrenament. „De aceea pot pilota rapid. Din punct de vedere istoric, sunt întotdeauna rapid pe acest circuit.”

aderenta

Vineri, el a pilotat ambele motociclete cu un set-up diferit. Pentru restul weekendului, au pus la punct un mix pentru a găsi „două zecimi de secundă”. Pilotând singur, acest lucru a funcționat și pentru spaniol.

„Am fost foarte mulțumit de calificări. Am dat mai mult de sută la sută, dar acest lucru nu a fost posibil în cursă. Aș fi putut să stabilesc singur timpul pe tur, dar a fost foarte complicat în spatele altor piloți”.

„Nu suntem suficient de rapizi pe liniile drepte pentru a putea începe o manevră de depășire la final. Când sunt în spatele altor piloți, trebuie să aplic o presiune mare pe frână în față, dar motocicleta nu încetinește, ci continuă să meargă repede. Acesta este motivul pentru care trebuie să frânez foarte devreme”.

Vinales intră în detalii: „Motocicleta noastră funcționează diferit în această zonă, pentru că trebuie să frânăm târziu și să eliberăm frânele la un moment dat și să menținem viteza în viraj. Dacă sunt în spatele cuiva, este foarte dificil”.

„Pentru că ceilalți încetinesc mai mult în curbă, iar eu trebuie să încetinesc. Dacă apoi îndrept motocicleta și accelerez, nu avem cuplu. Luăm virajele foarte diferit.” Aceasta a fost problema cu RS-GP pe circuitul stop-and-go de la Motegi.

În plus, nici startul sprint al lui Vinales nu a funcționat: „Sistemul de start frontal nu s-a dezactivat. Nu ai un control bun și am pierdut o mulțime de poziții. După aceea, nu am avut ritmul necesar pentru a putea concura cu cei din față”.

Potrivit Aprilia, nu a existat nicio problemă tehnică cu sistemul de holeshot frontal, dar Vinales nu a pus suficientă presiune pe frâna față înainte de virajul 1. Vinales a terminat primul tur al sprintului pe locul unsprezece. El a trecut linia de sosire pe locul nouă.

Coechipierul său Aleix Espargaro a căzut cu trei tururi înainte de finalul sprintului. „Temperatura și presiunea pneului din față au crescut vertiginos”, a oftat pilotul veteran. „Greu de înțeles pentru că am pilotat mult singur”.

„Am copiat set-up-ul lui Maverick pentru că m-am chinuit tot weekendul. Mai ales când era singur, era foarte rapid. Am fost mai rapid în sprint decât în calificări, ceea ce este foarte rar.”

„I-am depășit pe Fabio și Raul. Când am ajuns la Maverick, presiunea în pneul din față era foarte mare și am căzut.” Piloții Trackhouse Raul Fernandez și Lorenzo Savadori nu au reușit să obțină niciun punct sâmbătă.

Vinales nu joacă un rol în plutonul fruntaș nici duminică

Vinales nu a avut nici duminică cel mai bun start posibil din prima linie. El a terminat primul tur pe locul nouă. El nu a văzut steagul în carouri. Un accident a pus capăt weekendului dificil. El nu a avut prea multe de spus după aceea.

„Nu știu dacă s-au schimbat condițiile de aderență. Dar din punct de vedere al performanței și al senzațiilor mele, a fost cea mai proastă sesiune din weekend”, a declarat Vinales despre ziua sa de duminică. „Motocicleta este motocicleta. Asta e tot ce putem face”.

„Nu vreau să pierd prea mult timp cu acest weekend, vreau să mă concentrez pe weekendul următor. Dintre cursele din străinătate, Mandalika și Phillip Island sunt pistele noastre. Restul vor fi la fel ca Motegi.”

Espargaro, șocat de diferență

Espargaro a terminat pe locul nouă duminică. La o jumătate de minut în spatele câștigătorului. „Nu-mi pasă de poziție, pentru că diferența față de câștigător este incredibilă”, a spus el, explicând: Nu am avut aderență.

„Am avut un start foarte bun, dar când Ducatis m-a depășit, nu am mai putut face nimic. Alunecam peste tot. Aș vrea o explicație, dar nu am una. Vorbim despre asta tot timpul cu Romano Albesiano în ședință”.

„Aderența Ducati este incredibilă. De aceea bat recordurile pe tur peste tot și bat timpul de cursă cu zece secunde peste tot. Noi nu putem ține pasul. Maverick s-a descurcat bine în calificări, dar nimeni de la Aprilia nu a putut ține pasul cu ritmul de cursă.”

Espargaro era să nu vadă nici el steagul roșu: „Am ajuns la final, chiar dacă am rămas fără combustibil cu câteva viraje înainte de final. A fost un coșmar. În ultimele cinci sau șase tururi aveam deja mesaje de avertizare”.

„De aceea am trecut pe cartografierea 3, dar nu mai era putere. Mi-am dat seama de asta încă de la început, pentru că roata din spate se învârtea constant. Fizic, eram complet epuizat pentru că mă luptam constant cu motocicleta.”

„Consumul de benzină a fost mai mare decât ne așteptam. Încă o jumătate de tur și motocicleta s-ar fi oprit”. Aprilia a luat opt puncte din Japonia, cu doar patru mai puține decât rivalul direct KTM în lupta pentru locul doi în campionatul constructorilor.

Fernandez a terminat pe locul 15 duminică. Savadori a trebuit să abandoneze după doar câteva tururi din cauza unor probleme tehnice. Nu este încă clar când va putea reveni Miguel Oliveira, pilotul obișnuit, după ce și-a fracturat încheietura mâinii.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version