Home Moto MotoGP „Aceasta este realitatea dură”: Yamaha rămâne în spatele Honda?

„Aceasta este realitatea dură”: Yamaha rămâne în spatele Honda?

Vizualizări: 11201

Yamaha se confruntă cu un eșec major în weekendul MotoGP de la Motegi: Frustrarea lui Fabio Quartararo și a coechipierului său Alex Rins continuă să crească

Progresele recente ale Yamaha la Misano și Mandalika au dat speranțe. Cu toate acestea, foștii campioni mondiali au avut parte de un weekend dezamăgitor la Marele Premiu de la Motegi. Fostul campion Fabio Quartararo a terminat P12 atât în Sprint, cât și în Marele Premiu. Francezul a fost la mai mult de 32 de secunde în urmă. Coechipierul său Alex Rins a plecat complet cu mâna goală, pe locul 16. Cu pneuri degradate, Yamaha M1 a fost aproape imposibil de îmblânzit pentru Rins.

yamaha

Quartararo a vorbit despre o senzație „catastrofală” pentru motocicleta sa la Motegi. Francezul s-a plâns că motocicleta este foarte sensibilă la tipul de circuit. „Trebuie doar să vă uitați la decalaj. Doar KTM a putut ține pasul cu Ducati la jumătatea distanței”, a comentat Quartararo cu privire la diferența mare de la Motegi.

„Ne dăm seama că avem probleme cu aderența, chiar și în comparație cu Honda. Din acest punct de vedere, ei sunt clar mai buni decât noi. Dar nu mă așteptam să fim atât de mult în urmă. În al doilea tur al cursei, se pare că ceilalți folosesc pneuri proaspete, iar pneurile noastre sunt aproape de final. Este foarte greu de înțeles”, spune Quartararo.

Yamaha M1 nu a fost convingătoare nici într-un tur rapid, nici în configurația de cursă. Uzura mare a pneurilor i-a făcut pe piloții Yamaha să întârzie foarte mult duminică. Motocicleta a fost, de asemenea, greu de condus din punct de vedere fizic.

„Sunt mort”, a spus Quartararo după cursă. „Brațele mele erau epuizate de la jumătatea cursei. Totul mă durea. Asta se datorează și aderenței. De îndată ce aderența scade, motocicleta nu mai poate fi întoarsă. Poți simți asta și la frânare. Motocicleta nu încetinește și trebuie să împingi foarte tare”.

„Este inacceptabil”: Fabio Quartararo rămâne din nou fără benzină

Ca și la Misano, Quartararo a trecut linia de sosire cu rezervorul gol. „Am rămas din nou fără benzină. Este destul de rău că suntem slabi pe pistă. Dar devine și mai rău când rămânem și fără benzină”, a declarat un Quartararo supărat.

„Nu știu ce facem în această privință, dar este inacceptabil să termini două din trei curse fără combustibil”, se plânge pilotul de uzină Yamaha, care nu a primit niciun avertisment. Yamaha a dezvoltat un sistem care utilizează indicatoare luminoase de diferite culori pentru a-i arăta pilotului dacă trebuie să schimbe cartografierea motorului pentru a termina cursa cu cantitatea de combustibil rămasă.

„În Misano, am văzut o lumină care nu s-a stins niciodată. Aici nu am văzut niciun semnal. Este dezamăgitor”, a spus un Quartararo supărat. „Dar nu cred că o cartografiere diferită ne-ar fi ajutat oricum, mai ales având în vedere pozițiile pe care le-am ocupat în acest weekend. Nu cred că am avut nicio marjă de manevră”.

Yamaha M1 imposibil de condus: Chiar și reglată, roata din spate s-a învârtit

Alex Rins a fost în urmă cu mai mult de 40 de secunde în Marele Premiu al Japoniei. Pe locul 16, spaniolul a plecat cu mâna goală atât în sprint, cât și în cursa principală. Quartararo nu a fost singurul care și-a forțat limitele fizice. Rins a trebuit, de asemenea, să lupte pentru a-și croi drum. „Sunt complet distrus”, a comentat Rins. „Am parcurs toate turele cu o frecvență cardiacă de 190 și am dat totul. Dar a fost foarte dificil”.

„Prima parte a cursei nu a fost prea rea. Am rulat cu configurația din cursa din Austria pentru a vedea dacă ne putem îmbunătăți frânarea prin îmbunătățirea contactului roții din spate cu solul. A mers un pic mai bine. Am simțit motocicleta mai bine. Dar cu zece tururi înainte de finalul cursei, când pneul s-a degradat, cu greu am putut controla derapajul”, a declarat Rins.

„Chiar și atunci când acceleram în poziție verticală, roata din spate s-a rotit. Anvelopa spate a fost dezumflată în secțiunea de mijloc. Trebuie să găsim ceva. Nu se poate să fie așa. Nu sunt mulțumit de situație”, a declarat critic Rins.

A fost performanța de la Motegi dovada că Yamaha are nevoie urgentă de o motocicletă V4? „Nu vom avea încă V4-ul pentru cursele finale. Poate îl vom avea la jumătatea sezonului anul viitor”, se gândește Rins, referindu-se la perioada până la introducerea noului motor: ”Este un proiect. Trebuie să găsim ceva până atunci”.

Rins speră că l-a putut urmări pe coechipierul său Quartararo mai bine în Marele Premiu decât în sprint. „Fabio este în prezent singura noastră orientare”, notează Rins, care a pierdut contactul cu francezul atunci când pneul spate s-a degradat.

Chiar și Honda RC213V a părut mai competitivă la Motegi decât Yamaha M1. Rins și-a dat seama de acest lucru și atunci când a fost lăsat în urmă de Luca Marini, pilotul de uzină Honda, la final. „Când Marini m-a depășit la final, nu am mai putut să-l urmăresc. Aceasta este realitatea, realitatea dură”, a declarat Rins.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version