Home F1 F1 Zandvoort: Lando Norris îl învinge pe Max Verstappen în ciuda unui...

F1 Zandvoort: Lando Norris îl învinge pe Max Verstappen în ciuda unui start ratat

Vizualizări: 3602

F1- Lando Norris câștigă GP-ul Olandei după o prestație dominantă. Max Verstappen câștigă startul, dar nu are nicio șansă după aceea. Charles Leclerc obține un podium surprinzător.

Lando Norris poate câștiga până la urmă! După pole position-ul dominant de sâmbătă, pilotul McLaren este în liga lui în cursă și câștigă la Zandvoort. A fost a doua victorie pentru pilotul McLaren, care a intrat pentru prima dată în acest an pe lista câștigătorilor din Formula 1 la GP-ul de la Miami.

Câștigătorul: Cu toate acestea, victoria lui Norris a fost din nou compromisă la start. Acolo a pierdut prima poziție în fața lui Max Verstappen, dar pilotul Red Bull nu a avut ritmul necesar pentru a se impune în fața publicului său. Norris a ocupat prima poziție în turul 18 și apoi a condus singur și imperturbabil până la steagul final.

Lando Norris

Senzație la Zandvoort pentru Ferrari: Charles Leclerc pe podium

Podiumul: Verstappen s-a putut consola măcar cu un loc doi. Pe lângă Norris și triplul câștigător de la Zandvoort, Charles Leclerc a ocupat și locul P3 pe podium. Pilotul Ferrari a fost adevărata surpriză a cursei, deoarece nimeni nu avea Scuderia pe radar înainte de cursă. În cursă, el s-a apărat cu succes de atacurile constante ale lui Oscar Piastri.

Restul rezultatelor: Piastri a ratat la limită podiumul cu P4. Sainz a completat top 5. Sergio Perez și-a asigurat poziția a șasea. Russell și Hamilton au fost singurii piloți de top care au optat pentru o strategie cu două opriri, terminând pe P7 și P8. Pierre Gasly a fost cel mai bun pilot de la mijlocul clasamentului pe P9, în timp ce Fernando Alonso a obținut ultimul punct pe P10. Nico Hulkenberg a terminat pe locul 11.

Grila de start și vremea: Lando Norris a început GP-ul Olandei de pe P1 după un pole superior, urmat de Max Verstappen, Oscar Piastri, George Russell și Sergio Perez. Charles Leclerc a plecat din P6. Carlos Sainz și Lewis Hamilton au obținut doar pozițiile 10 și 14 pe grila de start după o sâmbătă amară, în timp ce Alex Albon a ajuns în Q3, dar a trebuit să înceapă cursa de la P19 din cauza unui subsol ilegal. Nico Hülkenberg a fost P12 pe grilă, în timp ce Kevin Magnussen a plecat de la boxe.

După două zile de vreme schimbătoare, duminică a fost doar soare. Cu o temperatură a aerului de 19 grade Celsius, pe cer au fost doar câțiva nori. Temperatura pistei a fost de 28 de grade la începutul cursei, crescând la 32 de grade pe parcursul GP-ului.

Norris ratează următorul său start din pole, dar Verstappen nu are nicio șansă

Startul: Încă o dată, Lando Norris nu a avut un start bun din pole position și a pierdut conducerea în favoarea lui Max Verstappen după doar câțiva metri. Cel de-al doilea McLaren era, de asemenea, în spatele plutonului: George Russell l-a depășit în virajul 1 pentru a ocupa locul P3. În același timp, Sergio Perez a pierdut P5 în fața lui Charles Leclerc, urmat de Pierre Gasly.

Începutul cursei: Verstappen a deținut conducerea în primul stint, dar nu a reușit să se distanțeze de Norris și a fost presat pe măsură ce cursa avansa. După ce Norris a făcut prima încercare cu un tur mai devreme, Verstappen nu a mai putut opune rezistență în turul 18 și a fost depășit de Norris înainte de virajul 1. Britanicul și-a mărit apoi constant avansul față de eroul local.

Piastri nu a reușit să copieze jocul coechipierului său și a rămas blocat în spatele lui George Russell pe toată durata primului stint, care, la rândul său, a fost nevoit să se îndepărteze de duo-ul de frunte. Oarecum surprinzător, Leclerc a reușit în schimb să pună presiune pe Piastri. Deși Leclerc a reușit să îl forțeze de mai multe ori pe australian în defensivă în virajul 1, nici în primul stint nu au existat schimbări de poziție în acest duel.

Carlos Sainz și Lewis Hamilton au reușit să recupereze teren la început, după poziții de start slabe. Spaniolul s-a aliniat în P7, în timp ce Hamilton – care, de altfel, a pornit pe soft – a reușit să lase în urma sa o mașină de mijloc după alta. El nu l-a putut prinde pe Gasly decât până la prima oprire la boxe.

Opririle la boxe: Lewis Hamilton a fost, în consecință, primul care a scăpat de pneurile de start, schimbându-le în turul 23. Un tur mai târziu, Ferrari l-a introdus pe Charles Leclerc, determinând Scuderia să efectueze un undercut împotriva lui Oscar Piastri și George Russell. Russell a reacționat, dar a fost nevoit să se alinieze în spatele SF-24, în timp ce Piastri și-a prelungit stint-ul.

Verstappen și-a încheiat oprirea în turul 27, dar nu a putut pune presiune pe Norris, care avea deja șase secunde avans în acest moment și putea acoperi cu ușurință diferența. Perez (turul 29) și Sainz (turul 30) au urmat înainte ca Piastri să încheie această fază de oprire la boxe în turul 33. Din cauza opririi sale târzii, Piastri a avut un delta mare de pneuri, dar a și plătit pentru asta prin pierderea locului P4 în favoarea lui Leclerc.

Charles Leclerc vs. Oscar Piastri în lupta pentru podium

Restul cursei: Norris a dat tonul și pe pneul hard, pe care l-a folosit în al doilea stint, și și-a mărit avansul față de Verstappen la peste zece secunde la scurt timp după jumătatea cursei. Diferența dintre cei doi lideri ai campionatului a ajuns la 22 de secunde până la final. Norris a stabilit, de asemenea, cel mai rapid tur al cursei în ultimul tur. Spre finalul cursei, Verstappen a fost cel mai lent pilot din top cinci, dar a beneficiat de avansul său mare față de cei mai apropiați rivali.

În spatele său, cea mai interesantă întrebare era cât de bine ar putea Piastri să treacă prin pluton cu avantajul său de pneuri. În turul 40, australianul l-a depășit pe George Russell în exteriorul virajului 1 pentru a ocupa locul P4. La scurt timp, el l-a ajuns din urmă pe Charles Leclerc, pe care l-a supus unei presiuni constante până la finalul cursei. Deși a stat mult timp în zona DRS și a făcut aluzie la mai multe atacuri, Leclerc a rezistat presiunii și și-a asigurat a doua clasare consecutivă pe podium.

După ce Sergio Perez pierduse deja P5 la start, el a trebuit să se alinieze și în spatele lui Carlos Sainz după un duel prelungit în turul 47. Faptul că a terminat totuși în P6 și nu în P7 s-a datorat faptului că Mercedes a trecut la o strategie cu 2 opriri și Russell nu a putut trece de P7.

Lewis Hamilton a ieșit și el din trafic după prima fază de oprire la boxe, dar era deja prea mult în urmă și nu a mai putut face nimic în Mercedes-ul surprinzător de slab. A doua sa oprire la boxe, de asemenea, nu a făcut nimic pentru a schimba P8.

Haas a apelat din nou la sacul de trucuri în lupta pentru puncte. Hülkenberg a preluat poziția pe pistă cu un undercut timpuriu, iar Magnussen a jucat apoi din nou rolul de blocaj de frână pentru câteva tururi pentru unii dintre rivalii săi direcți. Cu toate acestea, germanul a fost incapabil să se mențină pe locul P9 cu pneurile vechi până la final. Cu 12 tururi înainte de final, Gasly l-a depășit pentru a ocupa locul P9. În turul 64, Fernando Alonso i-a smuls de asemenea P10 lui Hülkenberg și a asigurat ultimul punct. Hulkenberg a terminat în cele din urmă pe poziția a unsprezecea.

Zandvoort Resultat:

01. Lando Norris (GB), McLaren, 1:30:45,519 h
02. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +22,896 sec
03. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +25,439
04. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +27,337
05. Carlos Sainz (E), Ferrari, +32,137

06. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +39,542
07. George Russell (GB), Mercedes, +44,617
08. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +49,599
09. Pierre Gasly (F), Alpine, +1 Runde
10. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1

11. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1
12. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1
14. Alex Albon (T), Williams, +1
15. Esteban Ocon (F), Alpine, +1

16. Logan Sargeant (USA), Williams, +1
17. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1
18. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1
19. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +2
20. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +2

Clasamentul piloților (după 15 din 24 de Mari Premii și 3 din 6 sprinturi)
01. Verstappen 295 Punkte
02. Norris 225
03. Leclerc 192
04. Piastri 179
05. Sainz 172
06. Hamilton 154
07. Perez 139
08. Russell 122
09. Alonso 50
10. Stroll 24
11. Hulkenberg 22
12. Tsunoda 22
13. Ricciardo 12
14. Gasly 8
15. Oliver Bearman (GB) 6
16. Magnussen 5
17. Ocon 5
18. Albon 4
19. Zhou 0
20. Sargeant 0
21. Bottas 0
Cupa Constructorilor:
01. Red Bull Racing 434 Punkte
02. McLaren 404
03. Ferrari 370
04. Mercedes 276
05. Aston Martin 74
06. Racing Bulls 34
07. Haas 27
08. Alpine 13
09. Williams 4
10. Sauber 0
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version