F1- Lando Norris își vede șansele la titlu dispărând după un Mare Premiu al SUA dificil
Pilotul McLaren, Lando Norris, descrie weekendul petrecut la Marele Premiu al SUA ca fiind „un ucigaș de moment” pentru speranțele sale la titlul de Formula 1, după ce a pierdut teren în fața liderului campionatului, Max Verstappen.
Britanicul a intrat în cursa de la Austin la 52 de puncte în spatele rivalului său de la Red Bull. Dar, în loc să reducă și mai mult diferența, Norris a pierdut de fapt încă cinci puncte după ce a fost clasat în spatele lui Verstappen atât în sprintul de sâmbătă, cât și în principala cursă de duminică.
Cursa sa de duminică a fost îngreunată și mai mult de o penalizare controversată de cinci secunde primită pentru depășire în afara pistei. Această sancțiune l-a costat locul al treilea pe care îl ocupa inițial în fața lui Verstappen.
Întrebat cât de mult i-a afectat șansele la titlu weekendul de curse de la Austin, Norris a răspuns: „Destul de grav, aș spune. Este un moment crucial. Dar am venit aici cu mintea deschisă, fără să ne așteptăm să dominăm sau să câștigăm ușor”.
„Faptul că Ferrari au fost atât de rapizi a arătat că sunt la fel de competitivi. Chiar dacă aș fi ieșit primul din virajul 1, nu aș fi terminat niciodată primul sau al doilea, cel mai bine aș fi putut fi al treilea.”
„Singurul pilot pe care trebuia să-l bat era Max și nu am reușit asta. Per total, a fost un weekend nereușit”, a rezumat actualul vicecampion, adăugând: ”Dar am încercat. Nu a fost suficient și încă mai avem de lucru, iar eu trebuie să lucrez și la mine”.
Critici la adresa lui Norris din partea expertului Klien
Expertul în Formula 1 Christian Klien este de acord, criticând faptul că Norris pilotează prea prudent împotriva lui Max: „Cu siguranță Norris nu are nimic de pierdut?”
„Da, diferența de puncte este mare. Dacă va câștiga, va fi marele erou, dar asta va fi foarte, foarte dificil. Așa că va trebui să atace din plin și dacă va funcționa, atunci va funcționa. Deci, dacă aș fi în situația lui Lando Norris, all-in, ori merge, ori nu, pentru că atât de multe trebuie să vină împreună.”
Deși forma McLaren în SUA nu a fost la fel de grozavă ca în cursele recente, șeful echipei Andrea Stella nu este surprins că a fost mai dificil de această dată. În opinia sa, diferența dintre dominarea din Singapore și abordarea oarecum defensivă din Austin s-a datorat caracteristicilor circuitului.
„Comparativ cu Singapore, aici sunt multe manevre de frânare în viraje lente, plus vântul, și știm că monopostul noastru nu se comportă neapărat cel mai bine în astfel de condiții”, explică Stella deficitul de performanță.
„Nu este la fel de bună ca în virajele de viteză medie în condiții de vânt slab, pe care le-am avut în Singapore, Zandvoort și Ungaria. Aceste trei circuite pe care tocmai le-am menționat se potrivesc bine monopostului nostru. M-aș fi așteptat ca acesta să fie cel mai dificil eveniment din cele șase curse rămase”.
McLaren nu a fost uimit de forța Ferrari
Stella subliniază, că forma puternică a Ferrari de la Austin nu a fost o mare surpriză, deoarece analiza ultimelor curse a arătat că Ferrari s-ar putea să nu își fi realizat potențialul înainte.
„Au fost destul de constant rapizi în ultimele curse”, punctează el. „În orice caz, nu au fost capabili să își realizeze întregul potențial”.
„În Baku, Leclerc a fost cu siguranță capabil să câștige cursa. În Singapore, ne așteptam ca Leclerc să lupte pentru pole position și să fie la fel de competitiv în cursă. De aceea, nu suntem surprinși că Ferrari este atât de puternică.” Echipa a sărbătorit a doua dublă victorie a sezonului în Austin.
Dar Stella este încrezător că următoarele circuite ar trebui să fie mai potrivite pentru caracteristicile McLaren MCL38. „De asemenea, trebuie să dezvoltăm monopostul în continuare. Am făcut câteva dezvoltări la puntea față aici, dar acestea nu au avut un impact prea mare asupra timpilor pe tur.”
„Vor mai fi câteva îmbunătățiri în următoarele două curse și apoi vom vedea dacă suntem capabili să ne creștem competitivitatea.”
SUA-GP, Circuit of the Americas
01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:35:09,639 h
02. Carlos Sainz (E), Ferrari, +8,562 sec
03. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 19,412
04. Lando Norris (GB), McLaren, +20,354
05. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +21,921
06. George Russell (GB), Mercedes, +56,295
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +59,072
08. Nico Hulkenberg (D), Haas, +1:02,957 mn
09. Liam Lawson (NZ), Racing Bulls, +1:10,563
10. Franco Colapinto (AR), Williams, +1:11,979
11. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:19,782
12. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:30,558
13. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1 tur
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1 tur
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 tur
16. Alex Albon (T), Williams, +1 tur
17. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1 tur
18. Esteban Ocon (F), Alpine, +1 tur
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1 tur
Out
Lewis Hamilton (GB), Mercedes, derapaj
Clasamentul Campionatului Mondial (după 19 din 24 de Mari Premii și 4 din 6 sprinturi)
Piloți
Cupa Constructorilor
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.