Home F1 F1 Barcelona: Verstappen câștigă lupta cu pneurile împotriva lui Norris

F1 Barcelona: Verstappen câștigă lupta cu pneurile împotriva lui Norris

Vizualizări: 13050

F1- Max Verstappen obține a șaptea victorie a sezonului pentru Red Bull în Spania. Lando Norris pierde șansa la victorie la start. Lewis Hamilton pe podium cu Mercedes pentru prima dată în 2024.

Max Verstappen a sărbătorit duminică, la Barcelona, a șaptea sa victorie din sezonul 2024 al Formulei 1. Campionul mondial a preluat controlul în primul stint și s-a impus în fața lui Lando Norris, unei curse dominate de performanța pneurilor. Pilotul Red Bull și-a extins avansul în campionatul mondial cu cel de-al 61-lea triumf al carierei. În spatele lui Norris, Lewis Hamilton cu Mercedes a completat podiumul.

Max Verstappen a pus bazele succesului său la start. Deși George Russell a preluat inițial conducerea, câștigarea poziției față de Lando Norris pentru locul doi i-a deschis calea campionului în exercițiu. Acesta i-a smuls primul loc lui Russell în turul trei și a obținut un avans confortabil de aproape cinci secunde înainte de prima oprire la boxe. De asemenea, a gestionat cu încredere diferența în cele două reprize următoare.

În faza finală, Norris a redus diferența de la opt la două secunde, însă Verstappen și-a păstrat avansul până la steagul în carouri. În plus față de locul doi, Norris a obținut punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Hamilton a trecut linia de sosire pe locul trei și a obținut primul său podium din acest sezon. George Russell, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Oscar Piastri, Sergio Perez, Pierre Gasly și Esteban Ocon au completat pozițiile cu puncte. Pe locul al unsprezecelea, Nico Hülkenberg a ratat la limită un rezultat palpabil.

Verstappen, 1

F1, clasamentul campionatului mondial 2024: Verstappen e în avantaj

Clasamentul campionatului: Ultimele două victorii au fost greu câștigate pentru Verstappen și cu atât mai răsplătite în ceea ce privește clasamentul general. După 10 din 24 de curse, el conduce clasamentul cu 219 puncte. Norris este la 79 de puncte în urmă și i-a luat locul doi lui Leclerc. Sainz și Perez, precum și Russell și Hamilton sunt aproape unul de altul în grupul de urmărire. Cu a treia clasare consecutivă în puncte, Gasly s-a apropiat la un singur punct de Hülkenberg la mijlocul clasamentului.

În ciuda performanței slabe a lui Perez, Red Bull a obținut totuși cu patru puncte mai mult decât McLaren în campionatul constructorilor și s-a distanțat și mai mult. Ferrari este în continuare pe locul doi, dar a pierdut șapte puncte față de McLaren în Spania. La mijlocul clasamentului, Alpine a preluat locul șapte de la Haas cu al doilea rezultat dublu consecutiv în puncte.

Russell îi face praf pe Norris și Verstappen

Faza de start: Întregul pluton a optat pentru pneurile soft pentru primul stint, pentru a exploata avantajul de tracțiune la start. Doar Albon a pornit cu pneuri medium. Pilotul Williams a început cursa de la boxe. Norris, care a plecat din pole position, a pierdut conducerea la frânarea pentru virajul 1, dar nu în fața lui Verstappen.

În timp ce pilotul McLaren se apăra de campionul mondial, Russell i-a depășit pe amândoi pe exterior și a ocupat primul loc. Ei au fost urmați de Verstappen, Norris, Hamilton, Leclerc, Sainz, Gasly, Piastri, Ocon și Hulkenberg. Acesta din urmă a fost cel mai mare câștigător al turului de start, câștigând trei poziții.

Verstappen preia comanda

Începutul cursei: Avantajul Mercedes nu a durat mult. În turul trei, Verstappen a folosit DRS la prima ocazie și l-a depășit pe Russell pe exterior în virajul 1. Britanicul nu a reușit apoi să rămână în fereastra DRS și a fost presat de Norris, care era presat să acționeze. Piloții Ferrari s-au ciocnit în lupta pentru locul cinci când Sainz a preluat poziția cu un contact ușor de la Leclerc. Spaniolul a părăsit pista în primul viraj, dar comisarii nu au penalizat scena.

Următoarele tururi au fost caracterizate de gestionarea ritmului. După zece tururi, Russell a coborât la două secunde și jumătate în spatele lui Verstappen. În spatele său, Norris a continuat să pândească în fereastra DRS, dar nu a reușit să se apropie. Zhou și Tsunoda au făcut primele opriri la boxe în același timp și au trecut de la pneuri soft la medium. În zona de mijloc, doar Magnussen și Bottas au reacționat inițial.

Norris și Leclerc rămân încăpățânați

Prima fază de oprire la boxe: În turul 13, Hulkenberg, aflat pe locul 11, a fost primul pilot din puncte care a oprit. Ocon și Perez au intrat la boxe un tur mai târziu. Mexicanul a optat pentru un al doilea stint pe pneuri soft, așa cum a făcut și Bottas. Cu o oprire de 6,7 secunde, pit-stop-ul lui Gasly s-a întors împotriva sa.

În turul 16, Russell și Sainz au intrat la boxe pentru a schimba pneurile medium. Avansul lui Verstappen la acest moment era de patru secunde și jumătate. O oprire lentă la boxe de 5,3 secunde l-a făcut și pe Russell să întârzie. Norris a fost cu opt zecimi de secundă mai rapid decât Verstappen în primul său tur liber.

Hamilton a revenit pe pistă imediat în spatele lui Russell și Sainz după oprirea la boxe în turul 17. Campionul mondial recordman a preluat poziția de la spaniol trei tururi mai târziu. Între timp, Norris a respins la radio propunerea undercut a echipei sale, în timp ce Verstappen a trecut la pneuri medium în turul 18. Pilotul Red Bull a reluat cursa pe locul patru, în spatele lui Norris, Leclerc și Piastri.

Australianul a pierdut locul trei în favoarea lui Verstappen și apoi a intrat pentru schimbarea pneurilor. Norris a urmat și el acest exemplu în turul 24, aliniindu-se pe locul șase în spatele lui Sainz cu pneuri medium proaspete. Leclerc a fost ultimul pilot care a intrat pentru o revizie imediat după aceea.

Norris trebuie să recupereze poziții pe circuit

Restul cursei: După ajustarea pentru opririle la boxe, Verstappen îl conducea pe Russell cu cinci secunde și jumătate în turul 26. Hamilton era la o secundă în urmă, Sainz îl urma cu o diferență de încă două secunde. Pilotul Ferrari a fost depășit de Norris, care a stabilit cel mai bun timp din pluton pe pneuri proaspete.

În turul 27, britanicul l-a depășit pe fostul său coechipier. Norris i-a arătat inițial dinții lui Hamilton până când a găsit o cale de depășire în turul 32. Apoi s-a angajat într-un duel spectaculos cu Russell pentru locul doi, care a durat patru viraje, începând cu virajul 3. În momentul în care a preluat poziția, Verstappen avea deja nouă secunde avans.

Atac cu pneuri soft în ultimul stint

A doua fază de oprire la boxe: În turul 37, Russell și Sainz au deschis din nou fereastra de oprire la boxe pentru primii 10, ambii trecând la pneurile hard. Norris a fost cu o jumătate de secundă pe tur mai rapid decât Verstappen în timpul acestei faze. La a doua sa oprire la boxe, în turul 44, Hamilton a optat pentru pneurile soft, după ce Russell a raportat la radio că pneurile hard nu oferă performanțele pe care le spera.

Verstappen a intrat la boxe un tur mai târziu. Norris a redus diferența la patru secunde, iar campionul mondial a optat, de asemenea, pentru pneurile soft pentru ultimul stint. Norris a impus imediat ritmul în frunte, dar Verstappen a fost cu o secundă mai rapid cu pneurile noi. În turul 48, liderul cursei a intrat și el la boxe și a trecut la pneuri soft. Leclerc a optat pentru pneurile soft în același timp. Verstappen avea atunci opt secunde avans. El a fost urmat de Norris, Russell, Hamilton, Sainz, Leclerc, Perez, Piastri, Gasly și Ocon.

Verstappen respinge ofensiva lui Norris

Faza finală: După câteva tururi în siajul coechipierului său, Hamilton l-a depășit pe Russell pe exterior în turul 53, la intrarea în virajul 1. Norris a redus din nou diferența față de Verstappen la cinci secunde, care a primit instrucțiuni de la inginerul său să nu menajeze pneurile și să solicite un ritm maxim. Timpii pe tur ai duo-ului de frunte au rămas apoi identici. Verstappen a gestionat apoi diferența până la final și a câștigat cu un avans de puțin peste două secunde.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version