Home F1 F1 Bahrain: Leclerc, Sainz de la Ferrari 1-2, Hamilton revine pe locul...

F1 Bahrain: Leclerc, Sainz de la Ferrari 1-2, Hamilton revine pe locul trei.

Vizualizări: 12564

Charles Leclerc a condus un Ferrari 1-2 în deschiderea sezonului 2022 al Formulei 1 din Bahrain, după ce l-a învins pe Max Verstappen într-o luptă palpitantă pe toată durata cursei, înainte ca echipei Red Bull Racing să sufere un dublu DNF în ultima parte a cursei.

Din cauza problemelor de fiabilitate ale celor de la Red Bull Racing, Carlos Sainz Jr. a reușit să îl urmeze pe coechipierul său pe locul doi, în timp ce Lewis Hamilton a obținut un surprinzător loc trei pentru Mercedes AMG F1. La start, Charles Leclerc și Max Verstappen au ieșit de pe linia de start la unison, iar Ferrari-ul a virat rapid în dreapta sa pentru a-l acoperi pe Red Bull și a sigila linia interioară pentru primul viraj.

Acolo, Max Verstappen a frânat mai târziu și a ajuns complet alături de Charles Leclerc, dar poziția liderului pe interior a însemnat că acesta a reușit cu ușurință să treacă în față prin virajele 2 și 3, apoi să se strecoare o dată pe linia dreaptă scurtă până la virajul 4 dreapta, unde s-a desprins clar în frunte.

Leclerc, Ferrari

Charles Leclerc ieșise deja din raza de acțiune a DRS-ului în fața lui Max Verstappen la finalul primului tur de 57, cu Carlos Sainz urmărindu-l pe campionul mondial și fiind urmat de Lewis Hamilton, care l-a depășit pe Sergio Perez când mexicanul a alunecat la ieșirea din virajul 1, rămânând astfel în urma Haas-ului lui Kevin Magnussen.

În următoarele câteva tururi, Charles Leclerc – care a rulat cu pneuri moi noi față de cele folosite pe mașina lui Max Verstappen – s-a distanțat de rivalul său de la Red Bull Racing, care la un moment dat s-a plâns că frânarea motorului la mijlocul virajului a fost “ciudată”. Distanța lui Charles Leclerc a crescut cu câteva zecimi pe tur, cei doi fiind singurii piloți din plutonul fruntaș capabili să se mențină în mod regulat în intervalul de 1m38s.

În turul 10, avansul lui Charles Leclerc ajunsese la trei secunde, cu Carlos Sainz la o altă bucată în urmă și acum în fața lui Sergio Perez, care l-a depășit pe Lewis Hamilton după ce pilotul Mercedes AMG F1 a trecut de la presarea lui Carlos Sainz la abandonul în urmă, incapabil să egaleze ritmul celor din față.

La finalul turului 14, Max Verstappen și Carlos Sainz, care porniseră și ei pe softuri uzate, au intrat pentru a lua altele noi, Charles Leclerc oprindu-se la finalul turului următor pentru a face invers. Max Verstappen s-a folosit de ieșirea pe cauciucuri noi pentru a șterge complet avansul lui Charles Leclerc, dar pilotul de la Scuderia Ferrari a reușit să își păstreze avansul la ieșirea de la boxe.

Însă la următorul tur, la începutul turului 17, Max Verstappen a folosit DRS pentru a reduce un decalaj de 0,7s și a plonjat în interiorul lui Charles Leclerc în primul viraj, preluând conducerea cu o mișcare palpitantă pe linia interioară. Dar a fost doar pentru scurt timp în față, deoarece Charles Leclerc a folosit el însuși DRS în cursa spre virajul 4, reluând primul loc cu o depășire îndrăzneață în afara al pilotului Red Bull Racing.

Aceeași secvență s-a repetat din nou în turul următor, deși, de data aceasta, Charles Leclerc a preluat conducerea prin trecerea pe interiorul lui Max Verstappen în apropierea virajului 4, apoi a trecut pe lângă rivalul său pentru a reveni în față. La a treia sa încercare în virajul 1, de data aceasta în turul 19, Max Verstappen a plecat de la 0,9s în urmă pentru a trimite o mișcare sălbatică pe interior, dar de data aceasta s-a blocat puternic, iar pilotul  Ferrari a reușit să revină și să se îndepărteze – ieșind astfel din raza de acțiune a DRS-ului.

Blocajul și pierderea DRS-ului au slăbit elanul lui Max Verstappen, care a alunecat înapoi pentru a rula în 1 minut 38s, în timp ce Charles Leclerc a realizat o serie de curse de 1 minut 37s, care i-au redat în curând avantajul de trei secunde. Până la jumătatea cursei, Charles Leclerc avea patru secunde avans, pierzând o bucată în timp ce îl depășea pe Nico Hulkenberg, înainte de a o recâștiga și mai mult pe măsură ce Max Verstappen îl ocolea pe înlocuitorul temporar al lui Sebastian Vettel la Aston Martin.

Red Bull Racing -a oprit primul pe Max Verstappen la cea de-a doua rundă de opriri, trăgându-l pe olandez pentru a trece la anvelope MEDIUM la sfârșitul turului 30, Scuderia Ferrari făcându-l pe Charles Leclerc să îl acopere exact la următoarea trecere. Charles Leclerc a ieșit mult mai în față de această dată, în ciuda faptului că Max Verstappen a făcut un tur de pistă ceva mai rapid decât mai devreme, iar Scuderia Ferrari a învins Red Bull Racing la timpul staționar cu o jumătate de secundă.

Cei doi au atins imediat intervalul de 1m36s pe care nu îl făcuseră mai devreme, chiar dacă au depășit traficul în prima fază a celui de-al treilea stint, unde Max Verstappen i-a spus furios celor de la Red Bull Racing că a luat-o mai ușor în outlap decât ar fi vrut și că nu va mai face “niciodată” așa ceva, atât de furioasă a fost furia sa de a fi rămas atât de mult în spatele lui Charles Leclerc chiar și cu un avantaj din “undercut”.

 

Deși Max Verstappen a tăiat din avansul lui Charles Leclerc pentru a ajunge la două secunde în urmă în tururile imediat după a doua lor oprire, pilotul de la Scuderia Ferrari a reușit în curând să își restabilească din nou avantajul, Charles Leclerc menținându-se la jumătatea intervalului de 1m36, în timp ce Max Verstappen a căzut spre 1m37.

Până în turul 43, Charles Leclerc și-a refăcut avansul la patru secunde, când echipa Red Bull Racing a optat pentru o a treia oprire a ambelor sale mașini – Sergio Perez a folosit pneuri MEDIUM în al doilea stint și apoi a revenit la patru secunde în urma lui Carlos Sainz, la mare distanță de cei doi lideri.

Scuderia Ferrari părea că îl va lăsa pe Charles Leclerc să termine cursa cu două opriri, iar Carlos Sainz a fost adus pentru a-l acoperi pe Sergio Perez, dar etapele finale au devenit mai dramatice atunci când Pierre Gasly a abandonat cu o problemă la motor, care s-a transformat într-un incendiu de motor în turul 46 al cursei – AlphaTauri s-a oprit la ieșirea din virajul 3, chiar la începutul scurtei a doua linii drepte.

Mașina de siguranță virtuală a fost activată, dar mașina de siguranță completă a fost chemată în acțiune, moment în care Ferrari l-a adus pe Leclerc, care a putut să ia un alt set de softs pentru reluarea cursei.

Cursele au reînceput la începutul turului 51, toate mașinile cu tururi permise fiind lăsate să depășească, înainte de care Max Verstappen s-a plâns cu voce tare că direcția sa devine mai grea în viraje și pe liniile drepte, Red Bull Racing trecând la mișcare pentru a-i spune că va fi o problemă până la finalul cursei la care va trebui să se adapteze și el. Când a intrat mașina de siguranță, Charles Leclerc a revenit la viteza de cursă, în timp ce Max Verstappen a fost prins strâns de penultimul viraj și era atât de departe încât acțiunea a devenit despre Carlos Sainz atacând pentru locul doi.

Max Verstappen l-a obligat pe spaniol să ia linia exterioară, iar cei doi au căzut rapid în spatele lui Charles Leclerc, care a urcat la un nou avans de 1,6s cu cel mai rapid tur al cursei – 1m24,570s. El s-a distanțat cu ușurință pentru a câștiga cu 5,5s, obținând prima sa victorie în GP Bahrain la locul unde a pierdut prima victorie din carieră în F1 din cauza unei probleme la motor, cu trei ani mai devreme.

Dar Carlos Sainz a reușit să îl urmeze pe Charles Leclerc acasă în timp ce Max Verstappen a trecut de la a se plânge de problema sa de direcție, la a raporta o problemă la baterie pe care echipei Red Bull Racing a respins-o inițial și apoi a raportat apoi că a fost o defecțiune pentru care nu a putut face nimic.

Cu două tururi înainte de final, Max Verstappen a abandonat brusc pe penultima linie dreaptă și apoi s-a târât înapoi la boxe pentru a se retrage, iar Sergio Perez a raportat apoi o pierdere de putere, în timp ce Lewis Hamilton – care a rulat un soft, hard, medium, soft cu trei opriri – s-a apropiat pentru a amenința un improbabil podium pentru echipa Mercedes AMG F1. Tocmai când se părea că Sergio Perez ar putea rezista, acesta s-a rotit în virajul 1 în ultimul tur, motorul său gripând și învârtindu-se în spate, ceea ce l-a scos pe loc.

Astfel, Lewis Hamilton a terminat pe locul trei, la 9,6s în spatele lui Charles Leclerc, cu George Russell pe locul patru, care a urcat rapid în ordine de pe locul nouă de pe grila de start în primele etape și și-a urmărit coechipierul la 14s în spatele acestuia înainte de perioada de safety car.  Kevin Magnussen a luptat pentru a ajunge al cincilea, după ce a rulat cea mai mare parte a cursei între George Russell și Pierre Gasly, iar Valtteri Bottas și-a revenit după un start lent pentru a termina al șaselea.

Esteban Ocon și Yuki Tsunoda l-au devansat pe Fernando Alonso înaintea mașinii de siguranță, acest trio ocupând locurile șapte până la nouă la steag. În prima sa cursă de Formula 1, Guanyu Zhou a terminat pe locul 10 și a obținut primul său punct în campionat, Mick Schumacher a terminat pe locul 11 pentru echipa Haas F1, în fața lui Lance Stroll, care i-a condus pe foștii plutonieri la întoarcere, la mare distanță de pluton – reluarea cursei a avut loc înainte ca aceștia să îi poată recupera.

Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 al Bahrainului:

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version