Home F1 F1 Azerbaidjan: Perez, cel mai rapid în FP1, Leclerc în FP2.

F1 Azerbaidjan: Perez, cel mai rapid în FP1, Leclerc în FP2.

Vizualizări: 14383

Pilotul echipei Red Bull, Sergio Perez, l-a devansat la limită pe rivalul său de la Ferrari, Charles Leclerc, și s-a clasat pe primul loc în prima sesiune de antrenamente de la Baku, înaintea Marelui Premiu al Azerbaidjanului din 2022 din Formula 1.

Proaspăt după ce a semnat prelungirea contractului cu Red Bull Racing și după victoria de la Monaco de data trecută, cel mai de succes pilot mexican din istorie a stabilit ritmul cu un timp de 1m45,476s – cu puțin peste 4s mai lent decât Pole time-ul lui Charles Leclerc de la ediția din 2021 a cursei. Charles Leclerc a rămas cu o zecime în urmă, în timp ce campionul în exercițiu și liderul de puncte, Max Verstappen, a ajuns pe locul trei, în fața lui Carlos Sainz și a Mercedes-ului țopăind al lui Lewis Hamilton.

Toți piloții s-au aventurat pe circuitul urban stradal de 6 km în primele două minute ale orei, majoritatea alegând să ruleze cu pneurile Pirelli C4 cu compoziție MEDIUM. Mașinile Red Bull Racing au fost primele care au parcurs tururi sub 1m50s, iar Max Verstappen a avut nevoie de șase minute pentru a trece pe primul loc, cu un efort de 1m48.574s, fiind cu nouă zecimi peste coechipierul său Sergio Perez. Dar după numai șapte minute, steagurile galbene s-au transformat într-o mașină de siguranță virtuală pentru a întrerupe cursa, ca răspuns la o defecțiune bizară a mașinii lui Mick Schumacher.

Perez, Azerbaidjan

Germanul a fost nevoit să se oprească în virajul 12 în ceea ce a fost doar al treilea tur. Mașina Haas F1 VF-22, reconstruit după accidentul de 1 milion de lire sterline de la Monaco, a fost fotografiat în timp ce țâșnea lichid roz de pe marginea dreaptă a podelei. Se bănuiește că este vorba de lichid de radiator, după ce inginerul său a raportat un declanșator de “protecție a cuplului” în urma unui vârf de presiune a apei. El a fost lăsat pe bancă pentru restul sesiunii.

Verstappen a reușit să se îmbunătățească după 12 minute, aducând reperul la 1m48,390s cu ceea ce au fost, în acel moment, cel mai rapid prim și al doilea sector al zilei. Dar Fernando Alonso a fost cel mai bun în ultimul sector al turului, după ce a fost tractat de o remorcare semnificativă. VSC-ul a fost din nou pus în funcțiune după numai un sfert de oră, de data aceasta pentru cinci minute, pentru a se ocupa de Nicholas Latifi, care s-a oprit cu o pană de curent în virajul 5.

La fel ca Mick Schumacher, canadianul a fost nevoit să stea pe tușă pentru restul orei. Încă o dată, Max Verstappen a fost cel mai rapid atunci când condițiile de pe pistă s-au îmbunătățit, pilotul olandez înregistrând un timp de 1m46.932s și depășindu-l pe Charles Leclerc cu aproape șapte sutimi de secundă. Max Verstappen a rulat și mai repede la bordul RB18-ului său în următoarea rundă, coborând la 1m46.477s pentru a se situa la o jumătate de secundă în fața principalului rival din campionat, Charles Leclerc.

Sergio Perez a urcat pe locul doi cu pneul mediu la scurt timp după aceea, în timp ce ambele Ferrari au rămas la începutul cursei pe cel mai lent compus dur C3 disponibil. Cu 25 de minute înainte de final, Max Verstappen a stabilit din nou ritmul, devenind primul care a coborât în 1m45s, găsind șapte zecimi peste Sergio Perez. Dar apoi Sergio Perez a ieșit în evidență cu o treime din FP1 înainte de final. A câștigat masiv în primul sector și a tăiat bine cu zidul exterior al virajului 15 pentru a obține un timp de 1m45,476s.

Acest timp final i-a oferit o zecimală de avans față de Charles Leclerc la sfârșitul sesiunii, în condițiile în care Scuderia Ferrari a revenit la pneuri dure și nici Red Bull Racing nu s-a îmbunătățit atunci când a fost încălțat cu pneuri soft în ultimele 10 minute. Max Verstappen, cu un timp de 1m45,810s, s-a clasat la trei zecimi în urma lui Carlos Sainz, unul dintre cei mulți care s-au luptat cu porpoisingul pe liniile drepte lungi, a obținut al patrulea timp.

Dar sesiunea lui Max Verstappen a fost oarecum îngreunată de o clapetă DRS care a continuat să se agite nebunește la viteze mai mari și apoi, după ce a ajustat setările în ceea ce privește frânarea motorului, s-a întrerupt în virajul 15 când spatele a fost împins în larg. Fernando Alonso a fost al cincilea cel mai rapid, în fața lui Lewis Hamilton, care s-a plâns de un semnal sonor deranjant în căști, după ce a suportat un porpoising violent la bordul Mercedes W13.

Yuki Tsunoda a despărțit Săgețile Argintii pe locul șapte, iar George Russell pe opt, în timp ce Pierre Gasly și Esteban Ocon au completat top 10. Lando Norris a alergat până pe locul 11 pentru echipa McLaren F1, devansându-l pe Lance Stroll, care a lovit de două ori bariera Tecpro la ieșirea din virajul 15 – a doua ocazie l-a obligat să intre la boxe pentru ca echipa să inspecteze eventualele daune. Kevin Magnussen a obținut al 13-lea timp în fața lui Sebastian Vettel, în timp ce Valtteri Bottas a condus atacul celor de la Alfa Romeo. În spatele lui Alexander Albon, Daniel Ricciardo a fost doar al 18-lea.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Azerbaidjanului:

Pilotul echipei Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, a devansat perechea echipei Red Bull Racing formată din Sergio Perez și Max Verstappen în cea de-a doua sesiune de antrenamente de la Baku, înaintea Marelui Premiu al Azerbaidjanului din 2022 al Formulei 1.

Câștigurile uriașe din primul și al doilea sector din prima sesiune de antrenamente l-au propulsat pe Charles Leclerc în fruntea clasamentului, acesta reușind un timp de 1m43.224s în simulările de calificare de vineri seara. Acest lucru i-a oferit un avantaj de 0,25s față de Sergio Perez, cel care a luat startul în FP1, iar Max Verstappen a fost din nou cel mai lent dintre piloții RB18, în timp ce Fernando Alonso a rulat impresionant pentru a obține un loc patru.

Pentru stintul de seară, mai răcoros și mai puțin vântos, Carlos Sainz l-a condus pe Esteban Ocon până la capătul pitlanei, unde au stat 15 secunde așteptând ca pista să se deschidă. Doar mașinile Red Bull Racing au rămas în garaj după primele trei minute de rulare, toți alegând inițial Pirelli C4 cu compoziție medie, cu excepția duo-ului McLaren F1, încercand pneurile HARD. Carlos Sainz a fost primul pilot care s-a pregătit pentru un tur reprezentativ, circulând în 1m46.705s pentru a-l conduce pe Sebastian Vettel cu 1.2s, Esteban Ocon fiind inițial al treilea.

Dar Fernando Alonso a trecut rapid în frunte, deoarece echipa Alpine F1 a bătut din nou în cuie ultimul sector – spaniolul fiind cel mai rapid în S3 la finalul orei – când a înregistrat un timp de 1m46,673s pentru a se situa la 0,06s în față. Pe măsură ce timpii au continuat să scadă, Yuki Tsunoda și apoi Lewis Hamilton – ajutat masiv de o tracțiune din partea lui Sergio Perez pe linia dreaptă principală – au avut scurte perioade de timp pe primul loc. A fost nevoie până în minutul 11 al celor 60 pentru ca etalonul de 1m45,476s al lui Sergio Perez din FP1 să fie eclipsat, Carlos Sainz stabilind noua măsură, grație unui 1m45,118s pe pneuri medii.

Acest lucru i-a dat 1,2s în mână față de un Lewis Hamilton care a pornit în viteză, înainte ca Sergio Perez să împartă diferența pe locul al doilea, iar Zhou Guanyu să fie al treilea. Dar apoi sesiunea s-a înclinat în favoarea lui Charles Leclerc, deoarece modificările aduse la set-up la Scuderia Ferrari au început să dea roade în prima jumătate a turului – monegascul a redus masiv timpii cu 1m43.806s. Această schimbare de viteză l-a surprins mai degrabă pe Lewis Hamilton, care a răspuns “Ce naiba?!” prin radioul echipei când a ajuns pe locul 10 și a fost informat de diferența de 2,4s față de Charles Leclerc.

Pe măsură ce pista a oferit câștiguri substanțiale, și echipat cu o aripă spate mașinei Alpine F1 deosebit de subțire, dublul campion Fernando Alonso s-a clasat pe locul al doilea – deși mai avea o secundă de recuperat față de Charles Leclerc. A trecut un sfert de oră până când campionul în exercițiu Max Verstappen s-a alăturat acțiunii, echipei Red Bull Racing  ocupându-se de aripa sa spate în urma problemelor DRS din FP1, când flapsul părea să se clatine la viteze mari.

Un prim efort, totuși, l-a lăsat pe pilotul olandez la 0,656s în urma principalului rival pentru titlu, Charles Leclerc. Desincronizat cu concurenții săi după timpul prelungit petrecut în garaj, următoarea încercare a lui Max Verstappen a redus deficitul la doar trei sutimi datorită sprintului său de 1m43.836s. Dar Charles Leclerc a reapărut pe pneuri soft cu 33 de minute înainte de final pentru a-și livra tururile de simulare a calificărilor. El a făcut un timp de 1m43.224s, ceea ce i-a adus un avans de 0.612s, în ciuda faptului că a pierdut două zecimi în ultimul sector de mare viteză.

Mașinile Red Bull Racing au urmărit pentru a coborî sub intervalul de 1m44s, dar în cele din urmă Sergio Perez a fost cu 0.248s mai lent, iar Max Verstappen cu încă o zecime în derivă înainte de a trece la programe de stint de cursă. Ambii piloți Red Bull Racing și Carlos Sainz s-au luptat apoi în ultimele minute ale sesiunii, în special abandonând viraje și lovindu-se de drumurile de scăpare. Fernando Alonso s-a menținut pe locul al patrulea în fața lui Carlos Sainz, care a renunțat în ultimul sector la potențialul său impuls rapid de calificare cu pneuri soft pentru a-și masca adevărata viteză.

Pierre Gasly, între timp, a alergat până pe locul șase pentru AlphaTauri în fața lui George Russell în Mercedes W13 și Yuki Tsunoda. Esteban Ocon l-a devansat pe Lando Norris pentru a completa top 10, pilotul McLaren F1 începând sesiunea cu un viraj de cinci puncte pentru a recupera după o ieșire în virajul 3 în urma unui blocaj. Sebastian Vettel și Lewis Hamilton au rulat pe locurile 11 și 12, în fața lui Lance Stroll și Daniel Ricciardo.

Alfa Romeo a părut din nou neașteptat de departe de ritm, Valtteri Bottas a rulat pe locul 15 în fața coechipierului Zhou Guanyu, în timp ce Kevin Magnussen s-a clasat pe locul 17. Sesiunea lui Alexander Albon s-a remarcat prin faptul că, în mod neobișnuit, a trecut cu privirea de peretele interior în curba dreaptă din virajul 17, după ce și-a corectat direcția la intrare. Mick Schumacher (scurgere la radiator) și Nicholas Latifi (pierdere de putere), care au ratat majoritatea FP1, au rulat în partea de jos a ecranului de cronometrare, pe locurile 19 și 20.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu al Azerbaidjanului:

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version