Home F1 Carlos Sainz: Ferrari “nu este suficient de rapid” pentru victoria de la...

Carlos Sainz: Ferrari “nu este suficient de rapid” pentru victoria de la Spielberg

Vizualizări: 2592

Carlos Sainz: De ce a crezut pilotul Ferrari că are șanse să câștige Marele Premiu al Austriei, dar a terminat “doar” pe locul al treilea

Pentru un scurt moment, în Marele Premiu al Austriei din 2024, desfășurat pe Red Bull Ring de lângă Spielberg, pilotul Ferrari Carlos Sainz a crezut că are șanse reale de victorie. Asta s-a întâmplat imediat după contactul memorabil dintre Max Verstappen și Lando Norris, care i-a privat pe amândoi de clasări sigure pe podium.

Astfel, Sainz a ajuns brusc pe locul doi, la 2,2 secunde în spatele pilotului Mercedes George Russell, după 64 din cele 71 de tururi ale cursei. “În acest moment, am avut sentimentul că îl prind puțin din urmă pe George”, spune Sainz.

Sainz

De fapt, el și-a redus semnificativ deficitul în al treilea stint, de la 5,0 secunde la start. Dar apoi a trebuit să realizeze: “Pur și simplu nu am fost suficient de rapid”. Și doar un tur mai târziu, Sainz a pierdut locul doi: pilotul McLaren Oscar Piastri a trecut în forță. Prin urmare, Sainz a rămas doar cu locul al treilea, dar tot cu 18,6 secunde avans față de Lewis Hamilton în al doilea Mercedes.

“Nu puteam face mai mult în acest weekend”, spune Sainz. “Ne-am propus să batem Mercedes-ul în Marele Premiu. Am reușit într-unul, dar nu și în celălalt. Pentru că, la fel ca în sprint, a părut din nou că Mercedes are un buffer de jumătate până la o zecime de secundă. Am încercat totul, dar în acest moment Mercedes este pur și simplu un pic mai rapid decât noi.”

În opinia sa, “dificultățile” de la Ferrari în cele mai recente curse s-au adăugat la acest lucru. Marele Premiu al Austriei nu a făcut decât să sublinieze încă o dată “că ultimele două weekenduri nu au fost ușoare”, spune Sainz. “Și dacă includem Canada, atunci au fost trei weekenduri la rând”.

Ferrari nu este în aceeași ligă cu Red Bull

În același timp, Red Bull și McLaren au fost “într-o ligă a lor” la Spielberg. Faptul că inițial a trebuit să se lupte cu Russell pentru locul rămas pe podium “nu a fost ca situația de la începutul sezonului”, când Ferrari era numărul doi în pluton. “Deci asta arată că trebuie să muncim din greu”, spune Sainz.

“Trebuie să înțelegem ce s-a întâmplat în cursele recente. Și odată ce vom înțelege, sperăm să putem face un pas înainte la Silverstone și să ne îmbunătățim performanțele.”

Sainz vede, de asemenea, puncte de plecare concrete pentru Ferrari. Mai presus de toate, echipa sa trebuie să ajusteze SF-24 pentru viteză mare. Pentru că virajele rapide au fost recent “în mod clar slăbiciunea noastră”. În astfel de pasaje, Red Bull, McLaren și Mercedes sunt “cu un pas clar înainte”. Și pentru că Silverstone este format din multe secțiuni rapide, Ferrari trebuie acum, de asemenea, “să facă un pas”.

Salturile obligă Ferrari să facă compromisuri în privința configurației

Mai ales că Ferrari suferă mai mult decât concurenții săi direcți din cauza săriturilor: Mașina ricoșează la viteze mari, ceea ce face ca fluxul de aer să se rupă și costă forța de apăsare. Aceasta este o “problemă” în special în calificări, explică Sainz.

“Este mai puțin o problemă în cursă, deoarece intri mai încet în virajele rapide. Mașina se rostogolește mai puțin și, prin urmare, ai mai puține sărituri. Dar dacă apare în calificări, trebuie să setezi mașina diferit și apoi să plătești prețul în cursă.” Acesta este motivul pentru care, în opinia sa, nu este “o situație ideală”. Motivul: “Nu te face mai bun în calificări sau în cursă.”

Cu toate acestea, Sainz nu dorește ca situația actuală a Ferrari să se reducă la sărituri. Aceasta a fost “o mică problemă” la Spielberg. “Dar cred că sunt și alte lucruri pe care trebuie să le îmbunătățim pentru a bate cel puțin Mercedes la Silverstone și a ne apropia din nou de McLaren și Red Bull”, spune Sainz. El nu intră în detalii.

Motivul pentru care lui Sainz nu-i pasă de clasamentul general al campionatului mondial

Ceea ce spune el, însă, este: Tot ceea ce contează pentru el pentru restul sezonului sunt rezultatele individuale bune, “podiumuri, victorii” și altele asemenea, spune Sainz. “Am ratat cursa de la Jeddah și, prin urmare, nu mă concentrez pe clasamentul general”.

“Cu cinci clasări pe podium în zece curse și o victorie în cursă, cred că am statistici foarte bune până acum. Impresia mea este că: pilotez bine în acest an. Și vreau să mă bucur de aceste oportunități. Pentru că s-ar putea să nu le mai am anul viitor”.

Sainz face aluzie la viitorul său încă nerezolvat în Formula 1. Triplul câștigător al Marelui Premiu ar putea semna oricând cu echipe precum Sauber (Audi din 2026), Williams sau Alpine, dar încă ezită pentru că speră la un loc într-o echipă de top precum Red Bull sau Mercedes.

GP Austria, Red Bull Ring:

01. George Russell (GB), Mercedes, 1:24:22,798 h
02. Oscar Piastri (AUS), McLaren, +1,906 sec
03. Carlos Sainz (E), Ferrari, +4,533
04. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, +23,142
05. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, +37,253

06. Nico Hulkenberg (D), Haas, +54,088
07. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, +54,672
08. Kevin Magnussen (DK), Haas, +1:00,355 min
09. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, +1:01,169
10. Pierre Gasly (F), Alpine, +1:01,766

11. Charles Leclerc (MC), Ferrari, +1:07,056
12. Esteban Ocon (F), Alpine, +1:08,325
13. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, +1 Runde
14. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, +1
15. Alex Albon (T), Williams, +1

16. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, +1
17. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, +1
18. Fernando Alonso (E), Aston Martin, +1
19. Logan Sargeant (USA), Williams, +2
Out
Lando Norris (GB), McLaren

Clasamentul CM (după 11 din 24 de Grand Prix-uri și 3 din 6 sprint-uri):

01. Verstappen 237 Puncte
02. Norris 156
03. Leclerc 150
04. Sainz 135
05. Perez 118

06. Piastri 112
07. Russell 111
08. Hamilton 85
09. Alonso 41
10. Tsunoda 19

11. Stroll 17
12. Hulkenberg 14
13. Ricciardo 11
14. Oliver Bearman 6
15. Gasly 6

16. Magnussen 5
17. Ocon 3
18. Albon 2
19. Zhou 0
20. Bottas 0
21. Sargeant 0

Clasamentul Constructorilor:

01. Red Bull Racing 355 Puncte
02. Ferrari 291
03. McLaren 268
04. Mercedes 196
05. Aston Martin 58

06. Racing Bulls 30
07. Haas 19
08. Alpine 9
09. Williams 2
10. Sauber 0

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version