Home Moto WSBK „Ar avea logică” – WSBK în programul de MotoGP?

„Ar avea logică” – WSBK în programul de MotoGP?

Vizualizări: 4963

WSBK- Această ideea a fost deja discutată intern la Dorna: Vom vedea Campionatul Mondial de Superbike în programul MotoGP la anumite Mari Premii în loc de Moto2/Moto3?

Dorna deține drepturile comerciale pentru Campionatul Mondial MotoGP și Superbike de mai bine de zece ani. Cu toate acestea, nu au existat multe sinergii în ultimii ani. Ambele campionate merg pe drumul lor propriu. Faptul că Campionatul Mondial de Superbike nu se bucură de un statut deosebit de înalt la Dorna se observă în mod clar în ceea ce privește calendarul și marketingul.

Există multe posibilități pentru Dorna. Problema puținelor curse WSBK din străinătate ar putea fi rezolvată relativ ușor prin includerea Campionatului Mondial de Superbike în programul de sprijin al MotoGP la anumite curse din afara Europei.

Acest lucru ar avea efectul secundar pozitiv de a elimina o parte din presiunea asupra echipelor Moto2 și Moto3. Acest lucru se datorează faptului că numeroasele curse din străinătate din toamnă sunt o povară deosebit de grea pentru echipele mici și reprezintă un factor de cost major.

„Ar avea logică” - WSBK în programul de MotoGP?

Directorul sportiv al WSBK, Gregorio Lavilla, nu este suficient de puternic?

L-am întrebat pe directorul sportiv al WSBK, Gregorio Lavilla, care a confirmat că ideea unor evenimente combinate MotoGP/WSBK a fost deja pe masă. „Nu vreau să spun că este o posibilitate concretă. Dar ideea a fost discutată foarte intens, cel puțin din partea noastră. Ar avea mult sens”, a declarat spaniolul.

„În opinia mea, ar avea multe avantaje. Dar nu este ușor”, explică Lavilla, care vede o mare oportunitate pentru Campionatul Mondial de Superbike, dar este, de asemenea, impresionat de ideea de a elimina presiunea de pe micile echipe de Grand Prix: «Ai putea optimiza anumite lucruri și, în același timp, ai putea elimina presiunea de pe anumite părți implicate, deoarece 20 de curse sau mai mult este pur și simplu prea mult».

Lavilla, care împreună cu angajații Dorna din paddock-ul WSBK a militat pentru această idee, nu este suficient de puternic pentru a se impune în fața nucleului de jurați din cadrul Dorna.

În spatele ușilor închise, se zvonește că CEO-ul Dorna, Carmelo Ezpeleta, este încă ostil față de campionatul bazat pe serii. Timp de ani de zile, cele două serii s-au duelat pentru a obține favorurile producătorilor, presei, sponsorilor și fanilor.

Herve Poncharal, șeful IRTA, exclude evenimentele MotoGP/WSBK

De asemenea, l-am întrebat pe Herve Poncharal, Team Principal MotoGP și președinte al asociației de echipe IRTA, despre ideea organizării unor weekenduri de curse comune cu Campionatul Mondial de Superbike.

„Nu pot vorbi în numele Dorna. Poate se va schimba ceva cu Liberty Media. Dar în acest moment nu este de conceput”, este convins Poncharal. „Carmelo a spus clar că vor exista trei clase la fiecare Mare Premiu. Formatul ar trebui să fie același la fiecare Mare Premiu. Nu se va întâmpla niciodată ca cele două campionate să fie amestecate”.

Poncharal nu vrea să accepte aceste avantaje. „De ce ar trebui să faci asta? Cu Campionatul Mondial de Superbike, există un campionat bazat pe serii și prototipurile în Campionatul Mondial”, a declarat francezul, care nu este foarte deschis la ideea de a-și uni forțele cu Campionatul Mondial de Superbike.

„Ar fi mai bine să avem o cursă de Superbike în loc de una de Moto2? Nu sunt foarte sigur de asta”, se gândește Poncharal, care este un veteran al paddock-ului MotoGP.

Jürgen Lingg, șeful Intact, confirmă că echipele sunt la limită

Extinderea constantă a calendarului MotoGP a ajuns la un punct critic pentru echipele Moto2 și Moto3. „Este încă în regulă, dar nu ar trebui să mai fie. Este o provocare pentru noi”, a comentat Jürgen Lingg, Team Principal al echipei germane IntactGP.

Ar fi o ușurare dacă Campionatul Mondial de Superbike ar concura la unele Mari Premii în loc de Moto2 și Moto3? „Este greu de imaginat”, comentează Lingg. „Personal, mi-ar plăcea să ne văd concurând împreună cu MotoGP în viitor.”

„Cu siguranță va rămâne așa cum este în acest moment. Marea noastră speranță este că va fi un pic mai ușor pentru echipe din punct de vedere economic”, spune Lingg, exprimându-și o dorință clară și punând mari speranțe în Liberty Media, noul proprietar al Dorna.

Calendarul pentru sezonul 2025 nu a fost încă finalizat, dar Lingg speră că numărul de curse nu va mai crește. „Nu vom primi mai mulți bani de la sponsori dacă vor fi 21 sau 22 de curse. Desigur, există subvenții de la Dorna, dar nu putem finanța cursele suplimentare cu acestea. Acest lucru crește costurile pentru noi”, explică el.

„Prin urmare, este mai dificil pentru echipele mici să crească bugetul. Așa că trebuie să faci economii în altă parte”, spune șeful IntactGP, citând problema și referindu-se la personal, care lucrează deja la limită.

„Dacă trebuie să dormi într-un hotel 200 de zile pe an, asta creează probleme în viața privată. Dacă lucrurile continuă așa, s-ar putea ca într-o zi să devină ca NASCAR, unde există două echipaje pe echipă”, comentează Lingg și precizează: Bineînțeles că nu ne dorim asta.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version