Home Breaking News 60 de ani de la nașterea lui Ayrton Senna.Titluri mondiale și o...

60 de ani de la nașterea lui Ayrton Senna.Titluri mondiale și o rivalitate mai mult decat crâncenă

Vizualizări: 28309

 

În anul 1988,după ce a pilotat pentru Toleman(1984) și Lotus(1985-1987), Ayrton Senna a semnat,în 1988, un contract pe trei ani cu echipa McLaren, luindu-i locul lui Stefan Johannson.Coechipierul său avea să fie chiar „profesorul” Alain Prost, un coechipier care nu avea să-i fie prieten.În ultimul an al motoarelor turbocharged,Honda a facut tot ce a putut pentru a fabrica cel mai bun motor pe care avea să-l aiba echipa britanică.

60 de ani de la nașterea lui Ayrton Senna.Titluri mondiale și o rivalitate mai mult decat crâncenă

1988

 

Campionatul din 1988 a fost un campionat în care singurii pretendenți la titlu au fost Senna și Prost,ambii aducând 15 victorii în 16 curse.

Sezonul brazilianului a început cu stângul în Brazilia,unde el a fost descalificat din cauza încalcării regulametului pe partea tehnică.Însă,chiar daca a caștigat,pentru a doua oară în carieră la Imola,Senna a lovit parapetul din Portier în cursa de la Monaco,în timp ce conducea.

Cei doi piloți de la McLaren au terminat pe 1 și pe 2 în următoarele curse,facând schimb de locuri de fiecare dată.

La Silverstone,însă,într-o cursă desfășurată pe o ploaie torențială,unde Prost s-a retras din cauza pericolului,Senna a caștigat.Însă, Prost a luptat și, în cursa de la Portugalia, chiar daca Senna era sa-l lovească de perete,francezul a caștigat.

În ultima cursă,la Suzuka,Senna a calat motorul pe grilă și a fost depășit de toți.Însă,acesta i-a depășit pe toți,iar,cand l-a ajuns pe Prost,l-a depășit,câștigând cursa și primul titlu mondial al carierei.

1989

Campania lui Senna de a-și apăra primul titlu a început bine.A câștigat de 3 ori consecutiv.Însă,Prost l-a acuzat, la cursa de la Imola,pe brazilian,pentru trucaj.Însa,MP4-5 n-a fost așa bun ca predecesorul.Senna a abandonat în următoarele 4 curse și a pierdut în fața coechipierului,care anunțase o mutare iminentă la Ferrari,la Monza.

În cursa de la Suzuka,Senna trebuia să câștige,însă, cand a vrut să-l depășească pe Prost,cei doi s-au lovit.Francezul a abandonat,însă a câștigat titlul după ce,chiar daca brazilianul și a schimbat aripa față și a câștigat cursa,acesta a fost descalificat.

1990 și 1991

Senna a reușit în 1990 și 1991 două titluri mondiale consecutive, însă cel din 1990 are și el povestea sa.În 1990,toată povestea din 1989 s-a repetat,însă,cu niște excepții.Prost pilota pentru Ferrari,iar Senna conducea clasamentul înainte de ultima cursă,tot la Suzuka.Nervii săi au fost întinși la maximum când acesta a fost refuzat să ia startul de pe partea curată a pistei.Așa că,brazilianul nu a pierdut timpul,și,în primul viraj,l-a lovit în plin pe francez. FIA a luat imediat poziție mai ales că datele telemetrice au arătat că Senna nu a avut nici cea mai mică intenție de a frâna. După lungi discuții, în care Senna a fost amenințat chiar cu ridicarea superlicenței și excluderea din campionat, FIA a decis totuși să-l încoroneze pe brazilian campion mondial.

1992

În 1992 Williams a fost peste McLaren, Senna neputând să facă mare lucru. A câștigat trei curse în acel an, prima la Monaco după un final electrizant de cursă, o bătălie de zile mari cu Nigel Mansell. În prima parte a cursei Senna rula al treilea, la mare distanță de cele două Williams-uri ale lui Nigel Mansell și Riccardo Patrese, însă a urcat al doilea când Patrese a abandonat. Apoi, spre finalul cursei, Nigel Mansell, care conducea confortabil, are o pană de cauciuc, trebuind să oprească la standuri pentru a schimba pneul, dar a ieșit de la boxe chiar în spatele lui Senna. Timp de trei tururi cei doi s-au duelat în fiecare viraj, în cele din urmă Senna câștigând. Au urmat alte două victorii, în Ungaria și Italia, dar finalul sezonului l-a găsit pe Senna pe locul al patrulea în campionatul mondial.

Sursa: Fabian Zarva, GP24 Author
Photocredit: Crash.net,motorsport images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version