Home Endurance Le Mans Series 24h Le Mans: Jota Porsche a fost complet reconstruit

24h Le Mans: Jota Porsche a fost complet reconstruit

Vizualizări: 6092

Nopți fără somn la Jota-Porsche după accidentul de antrenament de 24 de ore de la Le Mans. Mașina este complet reconstruită într-un timp foarte scurt – test drive la aeroport inclus.

În general, acestea nu sunt neapărat cunoscute pentru că le oferă participanților suficient somn. Au fost la propriu nopți nedormite pentru echipajul din garajul echipei client Jota chiar înainte de startul cursei.

Echipa Jota, condusă de directorul Dieter Gass, a fost practic nevoită să configureze o mașină de curse complet nouă după accidentul lui Callum Ilott în antrenamentele de noapte de miercuri! Accidentul suferit de pilotul britanic la bordul Porsche 963 #12, care câștigase recent cursa WEC de la Spa-Francorchamps sub rezerva Ferrari, nu părea dramatic la prima vedere, dar s-a dovedit a fi: Monocoaca a suferit avarii și a trebuit să fie înlocuită.

Porsche

72 Hours of Le Mans” pentru mecanicii Jota

“Din nefericire, am lovit barierele de protecție în loc de grămezile de pneuri”, a explicat Ilott, care și-a cerut scuze public mecanicilor Jota pentru munca suplimentară. Coechipierul Will Stevens a declarat vineri, în timpul conferinței de presă Porsche: “A fost o săptămână bună până acum, dar acesta a fost un eșec. Pentru băieții de la boxe, este vorba de cele 72 de ore de la Le Mans! Echipa noastră nu este la fel de mare ca echipele de uzină, dar primim un sprijin bun”.

Probabil că sunt chiar mai multe ore pentru unii membri ai echipei”, a declarat Urs Kuratle, managerul Porsche LMDh Works.”Ei fac o mega-ocupație pentru a construi mașina. Va fi gata la timp și, bineînțeles, fabrica îi sprijină cât mai mult posibil. Este o muncă imensă pentru a construi o astfel de mașină”.

Jota-Porsche a primit permisiunea de a rula pe aerodromul din Le Mans

Străduința enormă de a pregăti Jota-Porsche #12 pentru cursă a fost răsplătită: vineri după-amiază, prototipul era din nou “pe patru roți”. Echipa a primit, de asemenea, o autorizație specială pentru a supune mașina unui test funcțional de maximum 30 de minute vineri seara – pe pista micului aeroport aflat chiar în spatele circuitului de curse. Nu a fost posibil să se conducă pe Circuit de la Sarthe, în parte pentru că pista este deschisă vineri pentru spectatori.

În trecut, prototipurile au efectuat adesea un scurt rulaj pe aerodrom. Gass, șeful echipei Jota, este familiarizat cu această procedură încă din 1994, când era coordonatorul echipei responsabil cu evenimentul de 24 de ore al Bugatti (și chiar a fost surprins în cursă, după cum ne-a spus odată).

În scrisoarea comisarilor s-a mai precizat că Porsche #12 “trebuie să participe la sesiunea de încălzire” de sâmbătă la prânz. Inițial, nu a fost foarte clar dacă aceasta era o cerință pentru a obține autorizația pentru startul cursei câteva ore mai târziu. Cu toate acestea, este probabil ca Jota să se bucure de orice oportunitate de a verifica mașina reconstruită pe pistă.

Noul monopost Porsche a fost livrat la Le Mans

Cu sprijinul echipei de uzină Porsche, o nou monopost a fost achiziționat și livrat pe circuit. “Avem la dispoziție aproximativ 24 de ore pentru a asambla mașina”, a declarat Gass joi. “Acest tip de muncă durează în mod normal trei săptămâni”.

În WEC, este interzis să aduci o așa-numită “mașină de rezervă”. Monopostul provine de la un 963 teoretic gata de a fi condus, pe care șeful Porsche Motorsport, Thomas Laudenbach, l-a descris ca fiind o “mașină pentru turul de paradă” într-o mică rundă de presă: “Nu este o mașină de spectacol, dar această mașină nu ar trebui să fie de fapt o mașină de curse. A fost dezmembrată și piesele necesare au fost îndepărtate pentru a construi o mașină nouă”.

Laudenbach, șeful Porsche Motorsport: “Un mare spirit” în ciuda concurenței

Laudenbach a continuat pe tema faptului că “mașina pentru turul de paradă” ar fi putut fi teoretic folosită în cazul unui accident în care ar fi fost implicată una dintre mașinile de uzină Penske-Porsche: “Asta (accidentul de miercuri) s-a întâmplat într-un moment în care oamenii spuneau: “Ce se întâmplă dacă mai are loc un alt accident?

Atunci s-ar fi putut întâmpla ca o mașină Penske să nu conducă cursa. Dar toată lumea a susținut-o, inclusiv Penske. A fost un mare spirit să spui că nu vrei să-i învingi pe alții neacordându-le posibilitatea de a concura.”

Montarea pieselor de caroserie a fost probabil unul dintre cele mai mici obstacole pentru echipa Jota. Integrarea motorului și a unității hibride, precum și a cablajului complex de sub capotă vor fi mai interesante.

Tocmai în aceste zone pot apărea cu ușurință erori în timpul reparațiilor. Kuratle, managerul LMDh: “Din exterior, arată rapid ca o mașină terminată. Cu toate acestea, micile detalii din spatele scenei fac munca mai dificilă. Dar băieții sunt profesioniști, nu fac asta pentru prima dată.”

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version