Home Endurance Le Mans Series BMW dezamăgește la 24h Le Mans: Ambele hypercaruri se accidentează la revenire

BMW dezamăgește la 24h Le Mans: Ambele hypercaruri se accidentează la revenire

Vizualizări: 6532

Trei accidente și o retragere fără vină: BMW este unul dintre pierzătorii de la ediția din 2024 a cursei 24 de ore de la Le Mans. Șeful departamentului de motorsport, Andreas Roos, se exprimă.

Atunci când un producător auto implicat în clasa hypercar-urilor își deschide comunicatul de presă pentru cele 24 de ore de la Le Mans cu o clasare pe podium la categoria LMGT3, vă puteți imagina că lucrurile nu au mers așa cum ați sperat. Acesta a fost cazul pentru BMW – și, întâmplător, și pentru Porsche (“Porsche 911 GT3 R câștigă în premieră LMGT3 la Le Mans”) – care a trebuit să se confrunte cu un rezultat amar al cursei de la Le Mans.

După doar două ore de cursă de 24 de ore, atât BMW M Hybrid V8 nr. 15 (Dries Vanthoor, Marciello, Wittmann), cât și Art Car nr. 20 (Sheldon van der Linde, Rast, Frijns), vopsite în mod impresionant, au întâmpinat deja dificultăți majore.

BMW

Robert Kubica desființează BMW: “Mașina este o rablă totală”

Marco Wittmann, de două ori campion DTM a pierdut controlul BMW-ului său #15 la 20 de minute după startul cursei și a lovit barierele de protecție. După o oprire de reparație neprogramată, a început deja cursa de recuperare pentru a rămâne în turul întâi. Echipajul #15 a reușit să facă exact acest lucru până când Dries Vanthoor a fost aruncat în bariere la mare viteză de Ferrari-ul #83 AF Corse al lui Robert Kubica la ora 23:10 în noapte.

Acest lucru a însemnat un final prematur al cursei pentru Wittmann, cel mai tânăr dintre frații Vanthoor și pentru noul venit la BMW, Raffaele Marciello. “După greșeala mea de la start, ne luptasem deja pentru a reveni în top 10 și călătoream bine”, a declarat Wittmann, debutantul de la Le Mans. “Apoi, după mai multe săptămâni de pregătire intensivă, să ieșim înainte de miezul nopții cu ambele hypercaruri este, evident, extrem de frustrant pentru întreaga echipă.”

Faptul că fostul pilot BMW Kubica (Formula 1 și DTM) a primit “doar” o penalizare de 30 de secunde pentru coliziune a provocat unele discuții. Vanthoor a fost examinat la centrul medical și a ieșit cu o durere de cap. “Să ai o coliziune în acel moment este foarte periculos”, a declarat șeful departamentului de motorsport al BMW, Andreas Roos, fără a dori să judece public penalizarea. “A fost un accident la 280 – 300 km/h, mașina este o pierdere totală”.

Neobișnuit: Tocmai Wittmann și Frijns se accidentează

BMW-ul #15 a reușit doar 103 din cele 311 tururi de cursă – în mod curios, mai mult decât mașina sa soră, care a trecut linia de sosire, dar nu a terminat cu doar 97 de tururi. La aproape exact două ore după accidentul lui Wittmann, BMW-ul #20, cu pilotul de uzină Robin Frijns la volan, s-a accidentat și el. Olandezul a zburat de pe o bordură în șicana Ford și s-a accidentat puternic.

“Pur și simplu nu l-am implementat bine și am făcut prea multe greșeli”, a declarat coechipierul Rene Rast , care a preluat startul și a fost foarte atent pentru a evita coliziunile. “Trebuie să devenim mai buni la asta”. Faptul că Wittmann și Frijns, doi piloți considerați absolut de încredere și cu un potențial de avarie foarte scăzut, s-au accidentat este un motiv de îngrijorare.

“În urmă cu două zile, toată lumea încă mai spunea că linia de piloți de la BMW este una dintre cele mai bune pe care le poți avea”, a declarat șeful de curse Roos, adresându-se echipei. “Greșeli de genul acesta nu ar trebui să se întâmple, dar s-au întâmplat. În general, au fost multe greșeli pe întreg plutonul. Dar câțiva au reușit, iar noi nu am reușit”. Am auzit din cercurile BMW că configurarea și manevrabilitatea mașinii LMDh din Munchen reprezintă, în general, o provocare majoră.

BMW iese din nou pe pistă după accident doar pentru poza de final

“Mașina #20 a trebuit să fie reparată ulterior și a avut câteva daune de consecință”, a explicat Roos după accidentul lui Frijns. “Am reparat din nou mașina cu grijă. Totuși, având în vedere condițiile meteo dificile, am decis că nu prea avea sens să continuăm. Erau deja destule piese rupte și următoarea cursă este chiar după colț. Atunci a fost suficient ca mașina să treacă doar linia de sosire.” Cea de-a cincea cursă WEC a sezonului ne așteaptă pe 14 iulie la Sao Paulo, Brazilia.

Cu două hypercaruri scoase din cursă și cu BMW M4 GT3 #46 din jurul superstarului Valentino Rossi implicat într-un accident duminică seara, BMW a fost perdantul celor 24 de ore de la Le Mans alături de Alpine (două defecțiuni la motor). Doar locul al doilea al BMW M4 GT3 #31 (Leung, Gelael, Farfus) în spatele Porsche-ului lui Manthey poate fi considerat un succes. Deși bavarezii au revenit în WEC abia în acest an, au făcut-o cu un sezon întreg de experiență în seria americană IMSA. BMW nu a reușit încă să câștige o cursă pe cont propriu cu mașina sa LMDh.

Concluzia BMW: “Performanță prezentă, rezultat dezamăgitor”

Acest lucru este cu atât mai enervant cu cât BMW-urile nu au fost inferioare în ceea ce privește performanța și au reușit să țină pasul bine, în special în primele etape ale cursei și în timpul nopții. Între timp, BMW M Hybrid V8 a stabilit al doilea cel mai rapid tur. De asemenea, Vanthoor stabilise un semn de exclamare cu cel mai bun timp în calificările dinaintea Hyperpole.

“Performanța este prezentă, dar rezultatul este dezamăgitor”, a rezumat Roos. “Dacă mașina are ritmul necesar în sesiunile de antrenamente și calificări, în mod natural te aștepți să obții un rezultat pe măsură. Pierderea mașinilor atât de devreme în cursă este o dezamăgire, asta trebuie spus foarte clar. Suntem aici pentru a câștiga curse, nu pentru a ne retrage”. Așadar, revenirea după 25 de ani rămâne singura victorie la Le Mans din 1999 cu BMW V12 LMR.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version