Home Endurance 24h Series 24h Le Mans- Drumul lung către Lamborghini Squadra Corse

24h Le Mans- Drumul lung către Lamborghini Squadra Corse

Vizualizări: 1323

24h Le Mans- Greu de imaginat, dar secția de motorsport Lamborghini există doar de unsprezece ani – Cum a fost fondată Lamborghini Squadra Corse

Istoria mașinilor GT la Lamborghini este relativ tânără și este strâns legată de omul care este considerat părintele sportului GT de astăzi: Stephane Ratel. Organizația sa, SRO Motorsports Group, a organizat Supertrofeul Lamborghini Diablo din 1995. Primul sezon de curse a avut loc în 1996. 32 de vehicule au fost construite, iar prima cursă a avut loc în cadrul celor 24 de ore de la Le Mans.

Ratel a fost, de asemenea, unul dintre cei trei fondatori ai BPR Global GT Series în 1994. Alături de el, inițiativa a venit de la Jürgen Barth și Patrik Peter, inițialele numelor lor de familie dând numele seriei. În 1997, seria a devenit parte a Campionatului FIA GT.

24h, le mans

Drumul lung către Squadra Corse

Chiar înainte de preluarea Lamborghini de către Audi în 1998, fabrica a comandat un Diablo GT1 Stradale, care avea puține în comun cu seria, în afară de motor. Acesta era destinat să concureze cu Porsche 911 GT1 sau McLaren F1 GTR.

Printre altele, caroseria a fost realizată din fibră de carbon. Proiectul a fost supervizat de Signes Advanced Technology (SAT), un specialist în pregătirea mașinilor de curse din Toulon, Franța. Cu toate acestea, Lamborghini a devenit apoi îngrijorat că proiectul ar fi prea costisitor. Acesta nu s-a materializat conform planului. O mașină a rămas la SAT, în timp ce o a doua a concurat timp de mai mulți ani în seria japoneză de curse JGTC.

Spre deosebire de Porsche, de exemplu, unde seria de curse GT a asigurat un nou impuls sectorului de motorsport pentru clienți, la Lamborghini s-au întâmplat relativ puține lucruri pentru o lungă perioadă de timp. Prima mașină GT bazată pe un Lamborghini, care a fost utilizată efectiv, a fost construită de o companie germană. Reiter Engineering a produs un vehicul GT2 bazat pe Diablo în 2001.

Murcielago R-GT a apărut în 2003. Departamentul Audi Sport a oferit sprijin la început, iar Reiter a realizat proiectul: „A fost folosit în faza târzie a GT1 și a fost numit Screamer. V12-ul său avea un sunet incredibil”, spune Rouven Mohr. Murcielago nu a fost unul dintre cele mai rapide din domeniu, dar a avut o apariție spectaculoasă și, astfel, a avut un loc ferm în inimile fanilor curselor.

În 2006, Stephan Rösler, antreprenor și pilot de curse din Lichtenfels, a fost cel care, împreună cu Lambo-Racing și Reiter, a adus Gallardo pentru prima dată pe pista de curse, Nordschleife. Reiter a dezvoltat o versiune GT3 a mașinii. În 2006, Raeder Motorsport a înscris, de asemenea, un Gallardo în cursa de 24 de ore de la Nürburgring.

Stephan Winkelmann a devenit șeful Lamborghini în 2006, iar odată cu el, subiectul mașinilor de curse a devenit o problemă pentru șef. Trei ani mai târziu, Gallardo Super Trofeo, prima mașină de curse dezvoltată în fabrică, a fost lansată ca o ramură a versiunii de șosea care era încă foarte aproape de producția de serie.

Lamborghini ia proiectul GT3 în propriile mâini

Prima mașină sport Lamborghini care a fost dezvoltată în paralel într-o versiune GT3 a fost Huracan – și de către un departament separat al fabricii: Squadra Corse și-a sărbătorit cea de-a zecea aniversare în 2023. Acesta a fost disponibil în trei versiuni: „Prima era încă foarte apropiată de Audi R8”, își amintește Rouven Mohr.

La început, o parte semnificativă a dezvoltării încă avea loc în afara companiei, în paralel cu prima generație Audi R8, lucrările fiind efectuate în Italia. Acest lucru s-a schimbat odată cu prima etapă evolutivă a lui Huracan GT3: „În acest moment, mașinile au început să difere”.

Dacă puneți Huracan GT3 Evo 2 lângă R8 LMS de astăzi, veți găsi diferențe semnificative: „Începe cu cinematica punților, aerodinamica este oricum diferită, iar astăzi rulăm un concept de motor cu accelerații individuale pentru a îmbunătăți în continuare comportamentul de răspuns.”

Șasiul pentru Huracan este produs la uzina Audi din Neckarsulm și apoi transportat în Italia, unde este construită mașina. Acesta este și procesul pentru vehiculele GT3. La un moment dat, acestea sunt scoase de pe linia de producție și finalizate în departamentul de motorsport.

Fabrica preia apoi vânzările și service-ul complet pe cont propriu. „Cu toate acestea, nu avem propria noastră echipă de lucru, nici măcar într-o formă deghizată.” Iron Lynx este partenerul înscrierilor GT3 în WEC și parțial în IMSA, deoarece această echipă se ocupă și de prototipurile LMDh.

În DTM, de exemplu, lucrează împreună cu alte echipe precum SSR, Grasser și Paul. „Partenerii puternici sunt o parte integrantă pentru noi. Pe partea de dezvoltare, cu toate acestea, avem controlul general și responsabilitatea deplină pentru motorsport în House, spre deosebire de alte companii care ajung doar să își pună logo-ul mărcii pe mașină.”

GT3 este departe de producția de serie

Modul în care sunt proiectate astăzi mașinile GT3 s-a schimbat semnificativ în ultimii cinci ani. „Această serie a început odată ca un format relativ apropiat de producție. Aceasta a fost ideea inițială”.

Între timp, scena s-a divizat. Pe de o parte, există producătorii care construiesc oricum mașini sport. Printre aceștia se numără Porsche, McLaren, Ferrari și Lamborghini. Aceste vehicule sunt încă aproape de mașinile de serie. Pe de altă parte, există producători de serie, cum ar fi BMW și Ford, care lansează coupe-uri sport din producția de serie.

Dar chiar și în cazul producătorilor de mașini sport, cinematicile punților sunt diferite, iar caroseriile sunt ranforsate, deoarece coliviile de protecție merg direct pe cupolele vehiculelor. În plus, există cutii de viteze secvențiale. Ceea ce Lamborghini – și, prin urmare, Audi – este deosebit de mândru: „Motorul de bază este încă cel de la mașina de șosea.”

Huracan este încă o mașină GT3 de generație veche în caracteristicile sale de bază. „Folosim o mulțime de piese din fibră de carbon, dar în principiu mașina este încă construită ca o mașină convențională.”

În noile modele (cum ar fi Ferrari 296 GT3), de exemplu, partea din față și cea din spate pot fi îndepărtate ca o singură piesă. „Este ca la prototipuri. Asta nu era permis în trecut”.

Lamborghini a construit un total de 400 de Huracani pentru Super Trofeo, plus 200 de GT3. Ambele cifre includ EVO și EVO2.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version