Home Endurance Le Mans Series 24h Le Mans 2024: Porsche 963 obține pole-position

24h Le Mans 2024: Porsche 963 obține pole-position

Vizualizări: 9845

Kévin Estre stabilește cel mai bun timp în Hyperpole cu Porsche 963 și își asigură prima poziție pe grila de start pentru 24h Le Mans 2024, alături de André Lotterer și Laurens Vanthoor. Cadillac pe locul doi în Hyperpole.

Încă o dată, a fost cu adevărat spectaculos: în Hyperpole pentru cele 24 de ore de la Le Mans 2024, mașinile au dat totul și și-au arătat potențialul. În sesiunea finală de 30 de minute, Kévin Estre, la bordul Porsche 963, s-a clasat pe primul loc cu un timp de 3:24.634 minute. “Este un sentiment de nedescris să fii în pole position la Le Mans. Echipa mi-a oferit o mega-mașină”, a declarat bucuros francezul.

De altfel, în timpul sesiunii a fost arborat un steag roșu după ce Dries Vanthoor, la bordul BMW M Hybrid V8, a ieșit de pe pistă. Belgianul, care era încă în frunte în calificări, și-a văzut toți timpii anulați din sesiune. Cu toate acestea, mașina, în care se află încă Raffaele Marciello și Marco Wittmann, poate lua startul în cursa de sâmbătă de pe locul șase.

Cadillac-ul V-Series.R al lui Earl Bamber, Alex Lynn și Alex Palou a terminat pe locul doi în sesiunea Hyperpole, la 0,148 de secunde. Cu toate acestea, din cauza accidentului de la Spa-Francorchamps, Cadillac-ul a primit o penalizare de cinci locuri pe grila de start pentru Le Mans și, prin urmare, va pleca de pe poziția a șaptea.

Porsche

Locul al treilea în sesiunea Hyperpole, la 0,182 de secunde în urmă, a revenit Cadillac-ului lui Sébastien Bourdais, Renger van der Zande și Scott Dixon, care va pleca de pe locul al doilea (din prima linie) din cauza penalizării coechipierilor lor. Imediat în spatele lor se află cele două Ferrari 499P ale lui Alessandro Pier Guidi, James Calado și Antonio Giovinazzi (+0,522) și Antonio Fuoco, Miguel Molina și Nicklas Nielsen (+0,964), care vor lua startul în cursă de pe pozițiile trei și patru.

Locul șase în sesiune (și, prin urmare, al cincilea pe grilă) a revenit Alpine A424 a lui Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg-Lothringen și Charles Milesi, care a fost la 1,079 secunde în urmă. Porsche-ul 963 al echipei Hertz Team Jota (William Stevens, Callum Ilott și Norman Nato) nu a putut lua parte la Hyperpole. Mașina a suferit un accident în timpul antrenamentelor libere de miercuri seara. Șasiul a fost avariat în acest proces. Echipa reconstruiește acum mașina pe un șasiu nou și speră să fie gata până vineri seara, astfel încât nimic să nu stea în calea startului cursei de sâmbătă. Dacă totul merge bine, Jota-Porsche va pleca de pe locul opt.

24h Le Mans 2024: Grila de start a hypercarurilor

Pos. Nr. Team Piloți
1 6 Porsche-Penske Estre/Lotterer/L. Vanthoor
2 3 Cadillac Bourdais/van der Zande/Dixon
3 51 Ferrari Pier Guidi/Calado/Giovinazzi
4 50 Ferrari Fuoco/Molina/Nielsen
5 35 Alpine Chatin/Habsburg/Milesi
6 15 BMW-WRT D. Vanthoor/Marciello/Witttmann
7 2 Cadillac Bamber/Lynn/Palou
8 12 Jota-Porsche Stevens/Nato/Ilott

 

Clasa LMGT3: McLaren și Manthey-Porsche pe prima linie a grilei de start

În noua clasă LMGT3, pole position-ul a revenit pentru prima dată celor de la McLaren: Brendan Iribe a condus McLaren 720 S GT3 #70 al Inception Racing (Iribe, Millroy, Schandorff) pe primul loc pe grilă. Americanul în vârstă de 44 de ani a avut nevoie de 3:38,120 minute pentru cel mai bun tur. Iribe a fost singurul pilot care și-a îmbunătățit timpul după un derapaj și un steag roșu intermitent în ultimele șapte minute – primul său tur ar fi fost suficient pentru P1.

Porsche 911 GT3 R #92 de la Manthey (Malykhin, Sturm, Bachler) s-a alăturat McLaren-ului pe prima linie a grilei de start. Acest lucru înseamnă că mașinile de curse din Zuffenhausen se află pe rândul 1 în ambele categorii. Alexander Malykhin a condus inițial în clasament, până când bielorusul a trebuit să se recunoască învins. Porsche-ul Manthey, care conduce detașat în clasamentul campionatului la clasa LMGT3, a fost la 0,808 secunde de ritm la final.

“A mers foarte bine pentru noi”, a declarat colegul de echipă al lui Manthey și pilot de uzină Porsche, Klaus Bachler. “Acum trebuie să ne pregătim în mod optim pentru cursă. Competiția este extrem de dură, mașinile sunt foarte apropiate. Cu siguranță avem 15 mașini diferite care pot concura pentru victorie.”

În timp ce Manthey-Porsche #92 a reușit să intre în runda de hypercaruri în calificările de miercuri, mașina soră cu numărul de start #91 (Shahin, Schuring, Lietz) a ratat intrarea în primii opt: trio-ul condus de austriacul Richard Lietz va pleca de pe locul 16 în clasă.

Lucrurile nu au mers așa cum se spera pentru cele două BMW M4 GT3 ale WRT: niciuna dintre cele două mașini GT3 din Munchen nu a reușit să ajungă în hyperpole. Mașina #46 (Al-Harthy, Rossi, Martin) cu superstarul motorsportului Valentino Rossi a pornit în cursă de pe locul 12 pe grilă. BMW-ul soră #31 (Leung, Gelael, Farfus) a trebuit să se mulțumească cu P15.

Conform regulamentului, piloții din categoria FIA Bronze trebuie să participe la calificările Hyperpole la clasa GT3. Giacomo Petrobelli a urcat în Ferrari 296 #66 al JMW Motorsport (Petrobelli, Yoluc, Ten Voorde) și a condus mașina sport italiană pe locul trei pe grilă. Cu un timp record personal de 3:58.938 minute, italianul a fost la doar o sutime de secundă de Malykhin cu 9-11.

Echipa germană Proton Competition a ocupat locul al patrulea pe grila de start sub forma modelului #77 Ford Mustang GT3 (Hardwick, Robichon, Barker). Aston Martin #27 de la Heart of Racing (James, Mancinelli, Riberas) a completat primele cinci locuri, ceea ce înseamnă că mașini de la cinci mărci diferite au ocupat pozițiile din față.

Clasa LMP2: Mașina violet LMP2 în pole position

LMP2 #14 de la AO by TF Racing (Hyett, Deletraz, Quinn) s-a impus într-un final palpitant și a obținut pole position la această clasă, care a revenit în WEC doar pentru Le Mans. Acest lucru plasează prototipul de culoare mov, poreclit “Spike”, în P1. Cu cel mai bun timp de 3:33,217 minute, pilotul Hyperpole Louis Deletraz a fost cu doar 0,610 secunde mai rapid decât al doilea clasat, Job van Uitert, la bordul mașinii #28 IDEC Sport (Lafargue, Van Uitert, De Gerus).

A doua linie a grilei de start la clasa LMP2 este împărțită de mașina #65 Panis Racing (Sales, Beche, Huffaker) și puternicul #23 United Autosports (Keating, Albuquerque, Hanley) al șefului McLaren, Zak Brown.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version