Home F1 2025: Va ajunge Sauber la scenariul „Villeneuve”?

2025: Va ajunge Sauber la scenariul „Villeneuve”?

Vizualizări: 4054

Helmut Marko și Marc Surer sunt de acord: O prelungire a contractului cu Valtteri Bottas pentru 2025 ar fi o decizie proastă pentru Sauber-Audi

Pe 20 septembrie, s-a relatat despre o „bombă din Formula 1”, și anume că Valtteri Bottas „a semnat un nou contract” cu echipa Sauber pentru 2025. O știre care a făcut valuri de atunci. Și care ar putea însemna, eventual, sfârșitul șanselor de revenire ale lui Mick Schumacher.

„Cred că dacă Schumacher nu obține acest loc, atunci povestea Formulei 1 s-a terminat pentru el”, se teme Helmut Marko, consultantul pentru motorsport al Red Bull.

Marko nu este un mare fan al lui Mick Schumacher și în trecut a tăiat întotdeauna din rădăcină întrebările dacă tânărul german nu ar putea fi o opțiune pentru Racing Bulls. În parte, și contrar opiniei șefului de atunci al echipei, Franz Tost, care l-a lăudat în mod repetat pe Schumacher în public.

2025

Cum îl judecă Marko pe Schumacher astăzi

Dar acum că se zvonește că Sauber va rămâne cu Bottas, Marko insistă că l-ar fi susținut pe Schumacher mai degrabă decât pe Bottas în locul Audi în 2025, dacă ar fi fost decizia lui: „Cred că mașina Audi nu va fi cu siguranță o mașină câștigătoare anul viitor. Nu ar fi existat nicio presiune nici pentru Audi, nici pentru pilot”.

„Dacă într-adevăr este cazul ca Valtteri Bottas să primească șansa, atunci totul este și mai de neînțeles pentru mine”, susține Marko. Schumacher ar fi putut foarte bine să fie comparat cu Nico Hülkenberg în 2025, iar dacă nu ar fi făcut față comparației, „atunci îl poți schimba oricând în 2026”.

Expertul în Formula 1 Marc Surer l-ar fi ales pe Schumacher și în locul șefului Sauber, Mattia Binotto, cel puțin „mai degrabă decât Bottas”. Pentru că: „Bottas, scuze … Asta este de fapt ceea ce Sauber a experimentat deja de câteva ori: Ei înscriu piloți vechi pe drumul de jos. Villeneuve, de exemplu. L-au dat afară cândva la mijlocul anului.”

Cariera lui Jacques Villeneuve în Formula 1 părea să se fi încheiat atunci când a terminat trei Mari Premii pentru Renault la sfârșitul anului 2004. Deși nu a reușit să strălucească, echipa Sauber l-a semnat pentru 2005, iar în 2006, primul an al parteneriatului cu BMW, canadianul a și început sezonul.

Villeneuve a fost, la urma urmei, campion mondial în 1997, dar cei mai buni ani ai săi erau în urmă. După douăsprezece curse în 2006, BMW s-a săturat și l-a înlocuit cu un talent în devenire, polonezul Robert Kubica. Acesta este încă singurul câștigător de Mare Premiu din istoria echipei Sauber (Marele Premiu al Canadei 2008).

Surer consideră că Sauber ar putea avea acum cu Bottas o soartă similară cu cea pe care a avut-o cu Villeneuve – și, prin urmare, ar fi mai bine cu un tânăr talent în devenire. Pentru că Bottas „nu a fost niciodată un pilot de top”, spune elvețianul.

„Este clar: dacă câștigi curse cu cel mai bun monopost din pluton și apoi stai într-o mașină în care termini pe locul 10 la limită, atunci îți pierzi dorința. Nu mai este același angajament ca înainte, când știai că poți câștiga sau termina pe podium”, chiar simpatizează cu Bottas.

Surer vede „oportunitatea de a construi un pilot tânăr pentru anul viitor, și chiar sunt câțiva disponibili”. De exemplu, argentinianul Franco Colapinto, care a început atât de bine în Formula 1 la Williams și care nu are încă un loc de muncă pentru 2025, sau talentul din Formula 2 Gabriel Bortoleto, un tânăr brazilian care este sponsorizat de Fernando Alonso.

Nico Rosberg: Colapinto „foarte tânăr și fără experiență”

Cu toate acestea, nu toți experții sunt de părere că Sauber ar trebui să prioritizeze tinerețea. Nico Rosberg, de exemplu, spune: „Audi are nevoie și de experiență acum pentru a dezvolta în continuare mașina”. Și: „Nu cred că există un pilot ideal. Colapinto este, de asemenea, foarte tânăr și lipsit de experiență”.

Este important de notat aici: Sauber nu a anunțat încă oficial cine va fi coechipierul lui Hülkenberg în 2025. Presupunerea că decizia în favoarea lui Bottas a fost deja luată se bazează exclusiv pe rapoartele mass-media – și a fost recent negată explicit de Bottas însuși.

Finlandezul chiar a catalogat drept „știri false” povestea că ar fi semnat deja înainte de începerea pauzei din octombrie și insistă: „Nu este cazul. Suntem încă în discuții. În acest sport, așa ceva se confirmă doar atunci când cerneala este pe hârtie”. Dar el admite: „Se mișcă în direcția cea bună”.

Surer: Implicarea lui Döllner este pozitivă pentru Audi

Potrivit lui Surer, acest lucru este valabil și pentru proiectul Audi în ansamblu. Pilotul elvețian consideră că este pozitiv faptul că CEO-ul Audi, Gernot Döllner, este personal „în spatele proiectului și l-a implicat și pe Binotto însuși. Iar Binotto trebuie să îi raporteze lui. Asta înseamnă că există o legătură directă. Cred că este foarte, foarte important. Pentru că dacă doar delegi cumva, asta nu e bine”.

„Acesta este motivul pentru care sunt un pic mai încrezător acum decât am fost pentru o vreme. Pentru că a existat o astfel de incertitudine atunci când Markus Duesmann a plecat brusc, încât te-ai gândit: „Oh, Doamne, ce se va întâmpla acum?” Dar Döllner s-a angajat în Formula 1 și, de asemenea, și-a numit omul în Binotto. Cred că lucrurile sunt liniștite la Audi acum. Așa merg lucrurile acum”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version