Home Rally World Rally Championship WRC: Rovanperä obține Victoria în Raliul Suediei.

WRC: Rovanperä obține Victoria în Raliul Suediei.

Vizualizări: 12304

Kalle Rovanperä a obținut duminică după-amiază o victorie categorică în Raliul Suediei și a preluat conducerea în Campionatul Mondial de Raliuri FIA.

Cinci piloți diferiți au condus înainte ca finlandezul de 21 de ani să preia conducerea pe drumurile acoperite de zăpadă și gheață. El a câștigat cu 22,0 secunde după ce coechipierul său de la Toyota GR Yaris, Elfyn Evans, a căzut într-un mal de zăpadă în ultima dimineață și conduce seria cu 14 puncte după două din cele 13 etape.

Thierry Neuville a profitat de abandonul lui Evans pentru a termina pe locul al doilea cu un Hyundai i20 N. Esapekka Lappi, revenit în echipa Toyota Gazoo Racing după o absență de trei ani, a fost la 8,6 secunde în spate, pe locul al treilea, cu un alt GR Yaris.

Ott Tänak a câștigat Wolf Power Stage pentru a obține cinci puncte bonus într-un i20 N. Rovanperä a obținut patru puncte pe locul doi, iar Neuville a obținut trei puncte pe locul trei. Takamoto Katsuta și-a asigurat două puncte pe locul patru cu un GR Yaris, iar Craig Breen a obținut ultimul punct cu un Ford Puma.

Rovanpera

Pilotul de la Toyota Kalle Rovanperä obținut a treia victorie din carieră în WRC cu o diferență de 22 de secunde față de Thierry Neuville de la Hyundai, în timp ce Esapekka Lappi, la revenirea sa în echipa de uzină Toyota, a obținut podiumul final pe locul trei. Deschizând drumul, Rovanperä a preluat conducerea raliului după etapa a treia, dar a fost implicat pe alocuri într-o luptă în șase pentru conducerea raliului vineri, în condițiile în care doar 8,9s au despărțit mașinile după etapa a cincea.

Finlandezul a reușit să răstoarne avansul de 4,3s al lui Neuville din timpul nopții în prima etapă de sâmbătă pentru a marca cea de-a cincea schimbare de lider, Lappi, Evans și Ott Tanak bucurându-se de scurte perioade de timp în față.

Odată ajuns în frunte, Rovanperä a fost presat din greu de Evans pe parcursul zilei de sâmbătă, lupta pentru victorie devenind o cursă cu doi cai. Cu toate acestea, acesta din urmă a făcut o greșeală în ultimul viraj al etapei pentru spectatori de sâmbătă seara, care a dus la un final sălbatic peste un mal de zăpadă.

Finalul neortodox a dus la o penalizare de 10s care l-a scos efectiv pe galez din luptă, înainte ca acesta să se prăbușească în prima etapă de duminică dimineață și apoi să se retragă cu o problemă la sistemul său hibrid. De acolo, Rovanperä, care a câștigat șase etape, a reușit să se îndrepte spre victorie și să preia conducerea campionatului în evenimentul în care tatăl său, Harri Rovanperä, a înregistrat singura sa victorie în WRC în 2001.

Thierry Neuville a încheiat raliul cu o victorie de răsunet, ocupând locul al treilea în etapa de forță și acumulând trei puncte în plus față de cele pentru locul al doilea la general. Lappi s-a clasat al treilea, la 30,6s în urma sa, la revenirea în WRC, după ce a arătat un ritm puternic pe tot parcursul cursei, inclusiv o victorie de etapă vineri. Takamoto Katsuta de la Toyota a adus acasă a patra Toyota GR Yaris, după ce a fost întârziat cu 39 de secunde mai devreme în raliu, după ce s-a lovit de un mal de zăpadă.

După un start de vis la Monte Carlo, M-Sport a avut parte de un raliu dificil, Gus Greensmith fiind singura mașină care a parcurs întreaga distanță a raliului pe locul cinci. Britanicul a fost la 3min20,4s în derivă, după ce vineri a pierdut timp din cauza unei probleme la cutia de viteze și la sistemul hibrid.

Craig Breen a fost nevoit să părăsească raliul de două ori, prima dată cu un accident în etapa a treia, înainte ca o problemă tehnică să îl scoată din cursă sâmbătă. El a revenit duminică pentru a smulge un punct în etapa de putere. Coechipierul Adrien Fourmaux a părăsit raliul de pe locul șase după o problemă electrică sâmbătă seara.

Oliver Solberg de la Hyundai a completat clasamentul Rally1 pe locul șase. Suedezul a alergat până pe locul doi vineri, dar și-a pierdut încrederea în i20 N pe parcursul zilei de sâmbătă, înainte de a primi o penalizare de 2min40s pentru că s-a înregistrat târziu după o problemă la accelerație în drumul spre ultima etapă de sâmbătă seara.

Coechipierul Tanak părea pregătit să fie un factor în lupta pentru victorie până când a fost forțat să părăsească evenimentul din cauza unei defecțiuni hibride vineri, când se afla pe locul doi după etapa a cincea. Cu toate acestea, campionul mondial din 2019 a revenit în acțiune pentru a câștiga cele cinci puncte bonus pentru câștigarea etapei de putere, terminând testul cu 1,9s mai rapid decât Rovanperä.

Campionatul se va confrunta cu o pauză îndelungată până la o deplasare în Croația pentru cea de-a treia etapă din 21-24 aprilie.

Rezultatul final al Raliului Suediei:

Clasamentul Campionatului Mondial de Raliuri FIA după Raliul Suediei:

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: FIA World Rally Championship
Photocredit: Rally Fans Romania Facebook - WRC
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version