Home Rally World Rally Championship WRC Noua Zeelandă: Rovanpera trece în frunte.

WRC Noua Zeelandă: Rovanpera trece în frunte.

Vizualizări: 12872

WRC: Kalle Rovanpera, de la Toyota, a preluat conducerea Raliului Noii Zeelande, după ce coechipierul său Elfyn Evans s-a accidentat în timpul unei dimineți agitate de sâmbătă dimineață, care a fost scurtată din cauza unui steag roșu.

WRC Noua Zeelandă: Kalle Rovanpera intră în forță în frunte, în timp ce Elfyn Evans și Gus Greensmith au ieșit in decor. Clasamentul Campionatului Mondial de Raliuri a suferit o zdruncinătură semnificativă, deoarece Elfyn Evans a început ziua cu un avans de 5,2 secunde, după ce a moștenit avantajul de la Ott Tanak de la Hyundai Motorsport.

Peste noapte, Ott Tanak a fost unul dintre cei trei piloți – alături de coechipierul său Thierry Neuville și Kalle Rovanpera – care au primit penalizări de 5s pentru utilizarea excesivă a hibridului în timpul super specialei de joi. Kalle Rovanpera a început ziua cu 12,2s în urmă, dar a urcat pe locul trei după prima etapă a zilei, înainte de a prelua conducerea câștigând etapa a 9-a, profitând de un accident al lui Evans.

WRC, Noua, Zeelanda

Ultima etapă din buclă a fost anulată când Gus Greensmith de la M-Sport Ford, aflat pe locul șase, a suferit o rostogolire uriașă după ce a judecat greșit o curbă rapidă la stânga. Atât Gus Greensmith, cât și copilotul Jonas Andersson au ieșit nevătămați din incident. Drept urmare, Kalle Rovanpera a plecat la service cu un avans de 4,6s față de Ott Tanak, cu Sebastien Ogier de la Toyota Gazoo Racing la 6,5s în spate și Elfyn Evans la 36,2s în derivă.

Thierry Neuville, în ciuda unei probleme la cutia de viteze, s-a menținut pe locul cinci în fața coechipierului Oliver Solberg și a lui Takamoto Katsuta de la echipa Toyota Gazoo Racing. Dimineața a început cu un semn a ceea ce ar fi putut fi pentru Craig Breen de la M-Sport Ford, deoarece irlandezul care a revenit, după ce a fost oprit vineri, a obținut prima victorie de etapă a evenimentului. Craig Breen, care a fost primul pe traseu, a primit ce a fost mai bun din condițiile umede și noroioase care păreau să se deterioreze.

Cu toate acestea, efectele accidentului de vineri din bătălia de la conducere încă îl bântuiau pe pilotul M-Sport Ford. „Mi-ar plăcea să vă spun că totul este minunat și roz”, a spus Craig Breen. „Drumurile sunt frumoase, dar sufletul meu încă mă doare puțin de la ceea ce s-a întâmplat ieri”. Rovanpera a făcut o treabă ușoară din deficitul crescut față de liderul raliului în prima etapă a zilei. Finlandezul, care și-a sărbătorit cea de-a 22-a aniversare, a fost cel mai apropiat rival al lui Craig Breen, la 4,1s în derivă. A fost suficient pentru a-l ajuta pe Kalle Rovanpera să urce pe locul trei la general, în timp ce Sebastien Ogier a pierdut 13,6s.

Ott Tanak a făcut o greșeală în timpul etapei, nevăzută de camerele de televiziune, și a încheiat proba la 8,1s în derivă. Cu toate acestea, el a fost în mod crucial cu două secunde mai rapid decât liderul raliului, Elfyn Evans, pentru a reduce diferența la 2,8s. „Am avut o singură greșeală – am avut o notă greșită și am făcut câteva daune probabil în față”, a declarat Ott Tanak. „Nu mai am niciun sentiment în mașină, așa că nu suntem în luptă. Nu văd asta în acest moment”.

Următoarea etapă a oferit cea de-a șasea schimbare de lider de până acum, liderul raliului, Evans, a avut probleme în mod spectaculos. Galezul a intrat în depășire în bancă la o curbă rapidă la dreapta, ceea ce a ridicat GR Yaris într-o rotire în aer, avariind partea din față și cea din spate. În urma impactului, Elfyn Evans și-a pierdut întreaga hayon, la fel ca și coechipierul său Kalle Rovanpera la Raliul Acropolis din Grecia, la ultima ediție.

Elfyn Evans a reușit să ajungă la finalul etapei, dar a pierdut 36,5s în acest proces, în timp ce Kalle Rovanpera a câștigat etapa pentru a sări incredibil de pe locul trei și a avea un avans de 4,6s față de Ott Tanak, cu Sebastien Ogier al treilea, iar Evans a coborât pe locul patru. Elfyn Evans a fost nevoit să se oprească pe următoarea porțiune de drum pentru a efectua mai multe reparații frenetice și a profitat de bălțile de apă de pe marginea drumului pentru a-și umple geanta de cămilă pentru a umple din nou radiatorul GR Yaris-ului.

A fost o scenă similară cu cea a coechipierului său Esapekka Lappi, care s-a grăbit să ajungă la un lac la Raliul Finlandei pentru a lua apă pentru a-și repara radiatorul după o rostogolire. Din fericire, Elfyn Evans a reușit să ajungă la scurta etapă finală de 5,81 km din buclă înainte de service-ul de la jumătatea cursei. Pilotul de la Toyota Gazoo Racing Gus a avut și mai mult noroc atunci când organizatorii au anulat etapa după accidentul uriaș al lui Greensmith, ceea ce înseamnă că nu va pierde și mai mult timp.

Puma-ul lui Gus Greensmith a lovit un mal, declanșând o rostogolire violentă înainte de a se opri pe jumătate pe șosea, ceea ce a însemnat că va fi nevoie de un camion de recuperare pentru a recupera mașina puternic avariată. În acest moment, Breen, Neuville, Katsuta, Solberg și privatul Lorenzo Bertelli au terminat etapa. În WRC2, favoritul local Hayden Paddon a continuat să conducă confortabil clasa în fața lui Kajetan Kajetanowicz, în timp ce campionul Supercars Shane van Gisbergen s-a menținut pe locul trei în clasă la debutul său în WRC.

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version