Home Rally World Rally Championship WRC Monte Carlo: Loeb îl învinge pe Ogier pentru a câștiga o...

WRC Monte Carlo: Loeb îl învinge pe Ogier pentru a câștiga o luptă epică

Vizualizări: 16615

Sebastien Loeb l-a învins pe Sebastien Ogier într-o confruntare a celor mai mari piloți ai Campionatului Mondial de Raliuri, pentru a câștiga a opta victorie la Monte Carlo.

Cele două legende ale WRC au purtat o luptă lungă pentru victorie, liderul schimbându-se în patru zile brutale de competiție, în timp ce WRC a inaugurat noua sa eră hibridă Rally1. În cele din urmă, raliul a fost decis într-un schimb de focuri din etapa finală, după ce Loeb a primit un avans de 9,5 secunde când Ogier de la Toyota a suferit o pană față-stanga la penultimul test.

Loeb și copilotul Isabelle Galmiche și-au păstrat nervii în Power Stage-ul final pentru a-l învinge pe Ogier și pe noul copilot Benjamin Veillas, pentru a câștiga a opta victorie la raliul din Monte Carlo cu 10,5 secunde. A fost mai multă dramă în etapa finală, deoarece Ogier a primit o penalizare de 10s și dacă nu ar fi suportat sancțiunea, diferența totală față de Loeb ar fi fost de doar 1,5s.

Ogier, care a condus și el o campanie parțială, a condus inițial raliul în faţa lui Loeb, după ce a câștigat joi primele două etape, înainte ca Loeb să domine vineri pentru a lua patru din cele șase etape, încheind ziua cu un avans de 9,9s. Sâmbătă, Ogier a ripostat cu perechea fiind la egal de timpi pentru o perioada, înainte de a ajunge la un avans de 21.1s după runda dominantă din etapa 13.

Ogier a apărut pe drumul victoriei până la drama târzie din penultima etapă de duminică, ceea ce i-a lăsat prea mult timp să-și revină pentru a-l revizui pe Loeb în etapa finală. Victoria a fost cea de-a 80-a a lui Loeb și prima de când a câștigat Raliul Spaniei pentru Citroen în 2018, în același sezon, M-Sport a obținut ultima dată o victorie WRC la Raliul GB.

De asemenea, victoria a fost și prima pentru un copilot femeie, de când Fabrizia Pons şi Piero Liatti de la Subaru au câştigat la Monte Carlo în 1997.

Loeb

Craig Breen de la M-Sport a completat podiumul la debutul său pentru echipa britanică la volanul unuia dintre cele patru Ford Puma noi-nouțe. Irlandezul a fost în afara primilor cinci pentru cea mai mare parte a raliului, până când perechea Toyota Elfyn Evans și Hyundai Thierry Neuville și Ott Tanak au avut probleme sâmbătă.

Acest lucru i-a permis lui Breen să urce de pe locul șase pe al treilea, unde și-a continuat abordarea măsurată pentru a câștiga un al patrulea podium consecutiv WRC. Kalle Rovanpera, de la Toyota, a reușit să se întoarcă în weekend pentru a ocupa locul al patrulea după ce s-a străduit să se adapteze la noul Rally1 Toyota GR Yaris în primele două zile de acțiune. Finlandezul a încheiat raliul cu trei victorii de etapă, inclusiv Power Stage-ul și cele cinci puncte suplimentare de campionat pe care le are.

M-Sport și-a asigurat că trei dintre mașinile sale au terminat în primele cinci, datorită lui Gus Greensmith, care ar fi putut termina mai sus dacă nu ar fi suferit o perforație și o rată de aprindere a motorului sâmbătă. Britanicul a arătat un ritm puternic pe tot parcursul, inclusiv înregistrând o primă victorie a etapei WRC vineri.

Singurul defect din caietul echipei Ford a fost retragere lui Adrien Fourmaux, care a avut norocul să plece de la un accident uriaș în prima etapă de vineri. 

Thierry Neuville a ocupat locul șase în singura Hyundai rămasă în ceea ce s-a dovedit a fi un început dezamăgitor în noua eră hibridă pentru marca coreeană. Neuville s-a străduit să se adapteze la i20 N-ul său, etichetându-l „înfricoșător de condus” vineri, dar belgianul a făcut progrese constante până când amortizorul său din dreapta față s-a rupt sâmbătă, scăzându-l de pe poziția a patra.

Neuville a reușit să finalizeze etapele rămase și chiar a obținut o victorie de etapă duminică, prima pentru Hyundai din acest sezon. Coechipierul Tanak s-a retras sâmbătă seara după ce a suferit două perforații și o prăbușire pe secțiunea alunecoasă de zăpadă și gheață a etapei Sisteron.

Oliver Solberg, care conducea a treia intrare, s-a retras duminică, simțindu-se rău după ce a respirat gazele de eșapament care intrau în mașină de vineri. Evans a încheiat raliul salvând patru puncte după ce a terminat Power Stage-ul pe locul doi, după ce a cedat sâmbătă un loc al treilea ocupat de mult.

Takamoto Katsuta a să marcheze puncte pe locul opt, iar campionul în curs, Andreas Mikkelsen, a câștigat.

  • Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Raliuri găsiţi AICI!
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version