Latest Posts

WEC Bahrain 2024: Ferrari și Porsche au dat tonul pe termen lung

Vizualizări: 7219

WEC- Peugeot și BMW au stabilit cel mai bun timp joi la Bahrain 8 Hours 2024 – dar Ferrari și Porsche sunt favorite – Mick Schumacher are o șansă

Sesiunile de antrenamente de joi pentru Bahrain 8 Hours 2024 au decurs în mare parte fără incidente. Din cauza cursei împărțite (prima jumătate la lumina zilei, a doua jumătate în întuneric), sesiunea de antrenamente de deschidere la o temperatură a aerului de 31 de grade Celsius a fost utilizată pentru a determina uzura pneurilor. Cei mai buni timpi au fost apoi stabiliți în a doua sesiune de antrenamente pe timp de noapte.

Ambele sesiuni de antrenamente s-au desfășurat fără incidente majore, deși Peugeot #93 (Vergne/Jensen/Müller) a pierdut aproximativ 45 de minute de antrenament în garaj în a doua sesiune. În rest, cele două sesiuni au fost întrerupte doar pentru scurt timp de un galben pe tot circuitul pentru antrenamente.

În timp ce Peugeot #94 (Vandoorne/di Resta/Duval) a stabilit cel mai bun timp în prima sesiune cu 1:50,837 minute, iar BMW #15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann) în cea de-a doua cu 1:48,257 minute, o privire asupra curselor lungi este, evident, mult mai interesantă și mai informativă.

Pentru a putea clasifica turele lungi, trebuie mai întâi să înțelegem uzura pneurilor. Acest lucru este extrem de important pentru echipe în ceea ce privește cursa. Este bine cunoscut faptul că Circuitul Internațional Bahrain, cu asfaltul său vechi de 20 de ani, este un adevărat mâncător de pneuri.

wec

Uzura pneurilor se așteaptă să fie gigantică

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Două mașini au efectuat trei ture lungi în prima sesiune de antrenamente libere. Acestea au fost Toyota #8 (Buemi/Hartley/Hirakawa) și Alpine #35 (Chatin/Habsburg/Gounon). În ambele cazuri, există o diferență clară între prima și a doua manșă.

A doua manșă este în medie cu 1,5 și 2,8 secunde mai lentă (ture cu mai mult de trei secunde mai lente decât cea mai rapidă din fiecare manșă). Acest lucru arată o „scădere” enormă după mai puțin de 20 de tururi.

Stinturile Alpine prezintă un comportament de uzură mai logic decât cele ale Toyota. Cu toate acestea, al treilea stint la Alpine este în medie cu 2,6 secunde mai lent. La Toyota, al treilea stint este doar marginal mai lent decât al doilea (ceea ce indică faptul că al doilea stint a fost condus sub potențialul său), dar totuși cu 3,4 secunde mai lent decât primul.

În sesiunea de antrenamente de noapte au fost efectuate maximum două ture lungi, din cauza simulărilor de calificare de la începutul sesiunii. Cinci mașini au efectuat două ture lungi de peste zece tururi: Porsche #5 (Campbell/Christensen/Makowiecki), ambele mașini Alpine, Jota Porsche #38 (Button/Hanson/Rasmussen) și Peugeot #94.

În toate cazurile, se poate observa o scădere semnificativ mai mică a performanțelor. Jota Porsche prezintă cea mai mare diferență, cu o abatere medie de 1,256 secunde. Din nou, toate tururile care sunt cu trei secunde mai lente decât cel mai rapid tur din stint nu sunt luate în considerare. Pentru Peugeot și Alpine #35, diferența dintre timpii medii pe tur în cele două stinturi este de numai 0,633 și, respectiv, 0,659 secunde, celelalte două mașini situându-se între acestea.

Aceste date arată deja o uzură semnificativ mai redusă a anvelopelor. Există două motive pentru aceasta: În primul rând, „vârful” pneurilor a fost deja uzat în simularea calificărilor, în timp ce prima sesiune de antrenamente a început încă de la început, iar primele cinci până la opt tururi au fost semnificativ mai rapide.

Pe de altă parte, uzura pneurilor este, desigur, mult mai redusă pe întuneric. În timp ce temperatura asfaltului era încă de peste 40 de grade Celsius în timpul zilei, aceasta a fost sub 30 de grade Celsius în sesiunea de noapte.

wec

Curse lungi în timpul zilei: diferențe uriașe datorate vechimii anvelopelor

Acest lucru reprezintă o dilemă pentru echipele din cursă: hipercarurile au nevoie, de fapt, de mai multe pneuri proaspete în timpul zilei. Cu toate acestea, doar 26, adică șase seturi și jumătate, sunt permise pentru calificări și cursă. În cazul în care mașina de siguranță intervine după lăsarea întunericului, ar fi de dorit să se poată utiliza întreaga gamă de pneuri Michelin.

Cu toate acestea, acest lucru ar însemna un preț ridicat la începutul cursei, dacă ar trebui să se efectueze stinturi duble în condiții nefavorabile. Cu toate acestea, potențialul de profit este promițător. Pe de altă parte, circuitul internațional din Bahrain nu este tocmai cunoscut ca fiind plin de mașini de siguranță.

O analiză a turelor lungi din prima sesiune de antrenamente arată cât de serios este dezavantajul pneurilor vechi. Doar stinturile de cel puțin zece tururi au fost luate în considerare, timpii pe tur care au fost cu trei secunde mai mici decât cel mai rapid timp pe stint fiind anulați.

Timpii medii FP1 în cursă lungă >10 tururi:

1 Alpine #36 – 1:52.859 minute (tururile 2-13)
2. Jota-Porsche #12 – 1:52.939 (tururile 3-13)
3. Toyota #8 – 1:52.955 (tur 2- 13)
4. Alpine #35 – 1:53.346 (turul 2-13)
5. BMW #20 – 1:53.657 (turul 2-12)

6. BMW #15 – 1:53.725 (turul 2-17)
7. Toyota #7 – 1:54.436 (turul 10-24)
8 Cadillac #2 – 1:54.483 (turul 17-32)
9. Ferrari #50 – 1:55.240 (turul 28-37)
10. AF-Corse-Ferrari #83 – 1:55.301 (turul 16-25)

Nu este surprinzător faptul că primele șase locuri sunt ocupate de mașini care au terminat cursa lungă încă din primul minut. După doar 15 tururi, scăderea este clară, iar timpii medii scad de la sub 1:53 minute la cel puțin 1:54 minute.

Cele două Ferrari 499P, unele dintre cele mai rapide mașini, după cum s-a dovedit ulterior, au terminat la coada plutonului, cu timpi în jurul valorii de 55 de secunde. Anvelopele Ferrari-ului privat AF Corse #83 (Kubica/Schwarzman/Ye) aveau doar 16 tururi. În schimb, au fost impresionante minutele de 1:55.240 stabilite de Ferrari #50 (Fuoco/Molina/Nielsen) cu pneuri care aveau între 28 și 37 de tururi.

Așadar, dacă vrei să economisești pneuri în faza cea mai nefavorabilă, plătești un preț de până la trei secunde pe tur cu stinturile duble. Pe de altă parte, tentația este mare. Directorul de cursă Edoardo Freitas va avea un factor de putere enorm în mâinile sale, deoarece mașina de siguranță va deveni aici un instrument și mai puternic decât este deja.

wec

Ture lungi pe timp de noapte: Ferrari și Proton, puternici ca focul

A doua sesiune de antrenamente este foarte potrivită pentru analiză, deoarece aproape toate hypercarurile au folosit aceleași tactici. Una sau două simulări de calificare au fost efectuate la începutul sesiunii. Apoi a fost timpul pentru turele lungi.

Totuși, acestea au fost de diferite lungimi. Cele două extreme aici au fost favoritul la titlu, Porsche #6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor), care nu a parcurs niciun stint în zece tururi, ci a revenit mereu la boxe, și cele două BMW M Hybrid V8, care au parcurs ture lungi de peste 20 de tururi, #15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann) chiar 26.

Vârsta pneurilor trebuie să fie luată în considerare și aici. Porsche-ul Jota #12 (Stevens/Ilott/Nato) a efectuat un stint de peste zece tururi abia la sfârșitul sesiunii, când pneurile efectuaseră deja 30 de tururi. Este rezonabil să presupunem că aproape toate hypercar-urile au terminat sesiunea cu un singur set de pneuri, deoarece timpii erau din ce în ce mai slabi în spatele tuturor mașinilor.

Din fericire, majoritatea hipercarurilor și-au început turele lungi între tururile 8 și 14, deci există un anumit grad de comparabilitate. Doar Peugeot nu pare să fi efectuat o simulare a calificărilor, dar am exclus primul stint (cinci și șase tururi) pentru a nu include în analiză un avantaj nedrept al pneurilor.

Imaginea este clară: Ferrari #83 galben este de departe cea mai rapidă mașină. Acesta este urmat de Ferrari-ul works #50 (Fuoco/Molina/Nielsen). Strict vorbind, această mașină a încălcat regula noastră cu un stint de 9 tururi, nu a parcurs cel puțin 10 tururi. Datorită performanței sale, l-am numărat oricum. A nu-l lua în considerare din cauza unui tur lipsă ar fi fatal.

Media timpilor celei mai rapide ture lungi pe timp de noapte:

1. AF Corse Ferrari #83 – 1:52.312 minute (tururile 8-21)
2. Ferrari #50* – 1:52.673 (turul 16-24)
3. Proton-Porsche #99 – 1:52.745 (turul 14-27)
4. Alpine #36 – 1:52.812 (turul 8-18)

5. Alpine #35 – 1:53.053 (turul 7-16)
6. Porsche #5 – 1:53.074 (turul 17-26)
7. Jota-Porsche #38 – 1:53.449 (turul 16-26)
8. Lamborghini #63 – 1:53.497 (turul 10-25)

9. BMW #20 – 1:53.513 (turul 13-34)
10. BMW #15 – 1:53.864 (turul 16-42)
11. Toyota #8 – 1:54.045 (turul 30-43)
12. Jota-Porsche #12 – 1:54.122 (tur 30-40)

13. Peugeot #93 – 1:54.305 (turul 12-27)
14 Cadillac #2 – 1:54.358 (turul 18-38)
15. Peugeot #94 – 1:54.504 (turul 7-17)

* Doar nouă tururi parcurse, dar incluse datorită relevanței.
Alte hypercar-uri nu au fost incluse deoarece stinturile au fost prea scurte.

wec

Julien Andlauer a pilotat un stint senzațional în Proton Porsche #99 (Jani/Andlauer/Tincknell). De asemenea, el a parcurs două ture lungi. Cu toate acestea, Andlauer a fost atât de puternic încât ar fi distorsionat complet imaginea uzurii pneurilor.

A doua cursă lungă a lui Harry Tincknell a fost în medie cu 2,6 secunde mai lentă. Prin urmare, ar putea fi posibil ca Andlauer să fi montat pneuri noi pe #99, iar Tincknell pneuri mai vechi.

Cele două mașini Alpine din spatele lor arată un pic mai bine, deoarece au avut doar o încercare de calificare și au intrat pe pista lungă relativ devreme. Totuși, mașina pilotată de Mick Schumacher, Alpine #36 (Milesi/Schumacher/Vaxiviere), este cea care trebuie urmărită. După retragerea lui Lapierre, Mick Schumacher și Charles Milesi sunt cei mai rapizi doi piloți Alpine aflați într-o singură mașină în acest weekend.

Ei vor fi urmați de alte Porsche-uri, de un Lamborghini relativ puternic și de alergătorii de cursă lungă de la BMW. Din cauza curselor foarte lungi și a uzurii asociate a pneurilor din partea din spate a mașinii, M Hybrid V8 arată mai rău în aceste statistici decât sunt. Dar nu la fel de bine ca în Fuji.

Există puține speranțe pentru Peugeot, care rămâne în urmă cu o clasificare aproape ideală (cu doar un kilogram mai puțin decât cel mai bun raport putere/greutate posibil). Cealaltă enigmă este Cadillac. Și lucrurile chiar nu arată bine aici, după cum arată analiza noastră de performanță a celor mai bune tururi de cursă lungă.

Analiza performanțelor: cele mai rapide ture de cursă lungă

Pentru a exclude influența uzurii pneurilor, am folosit cele mai rapide zece tururi ale tuturor stinturilor din a doua sesiune de antrenamente, dar am exclus cursele de calificare. Acest lucru se datorează faptului că acestea ar distorsiona masiv imaginea, mai ales că unii producători au făcut două încercări și, prin urmare, ar fi într-o poziție mult mai bună atunci când se analizează doar cele mai rapide tururi decât cei care au făcut o singură încercare.

Din acest motiv, au fost excluse toate turele în care s-au stabilit timpi de tur sub 1:50 minute. Pentru toți constructorii, acest lucru se aplică numai tururilor de la începutul sesiunii, ceea ce sugerează din nou că această sesiune este foarte potrivită pentru analiză. Pentru unii producători (inclusiv Peugeot și Lamborghini), pragul a fost stabilit puțin mai sus de 1:50 minute. Suntem încrezători că am exclus toate simulările de calificare.

Deoarece timpii pe tur nu trebuie să provină toți dintr-un singur stint, vehiculele lipsă care au efectuat doar stinturi scurte la rând, dar care, cel mai probabil, au folosit același set de pneuri, pot fi acum luate în considerare.

Ferrari-ul galben se află, de asemenea, pe un loc fruntaș în clasamentul celor mai rapide zece tururi de cursă lungă, cu o medie de trei zecimi și jumătate de secundă. Se pare că brațul privat al AF Corse a găsit un secret pentru condițiile de căldură, deoarece Robert Kubica, Robert Schwarzman și Yifei Ye au câștigat deja bătălia pentru căldură în Austin.

În spatele lor, Porsche #5 era deja la pândă, urmat de Proton Porsche, tot datorită stintului super puternic al lui Andlauer. În spatele Ferrari-ului #50 se află Toyota #7, care a căzut pe grila de start în analiza de cursă lungă din cauza lipsei unui stint de 10 tururi. Potrivit celor de la Toyota, aceștia au fost foarte conservatori joi. Cu toate acestea, #8 este surprinzător de departe în urmă în analiză.

wec

Analiză: Cele mai rapide zece tururi ale tuturor curselor lungi, cu excepția simulărilor de calificări:

1 AF-Corse-Ferrari #83 – 01:52.105
2 Porsche #5 – 01:52.454
3 Proton-Porsche #99 – 01:52.526
4 Ferrari #50 – 01:52.546
5 Toyota #7 – 01:52.681

6 Alpine #36 – 01:52.813
7. Porsche #6 – 01:52.890
8. BMW #20 – 01:52.917
9. Alpine #35 – 01:52.954
10. Ferrari #51 – 01:52.961

11. BMW #15 – 01:53.062
12. Lamborghini #63 – 01:53.199
13. Jota-Porsche #38 – 01:53.379
14. Jota-Porsche #12 – 01:53.442
15 Toyota #8 – 01:53.478

16 Cadillac #2 – 01:53.950
17 Peugeot #94 – 01:53.968
18 Peugeot #93 – 01:54.121

Alpinul #36 coboară pe locul șase în această analiză, dar cu siguranță poate nutri speranțe pentru o nouă clasare pe podium. La fel ca Toyota, Ferrari este de asemenea cu o mașină în urmă, modelul #51 (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi) neavând timpi de 51 pentru a ajunge din urmă mașinile surori.

Conform acestei analize, BMW va avea dificultăți în a construi pe baza succesului de pe podium de la Fuji. Cele două M Hybrid V8 sunt încă puțin mai lente decât Alpine și, de asemenea, decât al doilea Porsche works cu campionii în spe (care, de asemenea, a pilotat doar stinturi scurte). Cu toate acestea, plutonul este foarte strâns de la Toyota #7 (1:52.681 minute) la Lamborghini (1:53.199).

Cadillac rămâne un mare mister. Seria V.R este surprinzător de lentă la performanțae la plecarea lui Chip Ganassi Racing și Laura Wontrop Klauser. Îi lipsește clar ritmul atât într-un tur, cât și pe termen lung. Doar Peugeot este chiar mai lent.

wec

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss